Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis oikeastiko monilla 39-vuotiailla on jo nivelten jäykkyyttä ja kipuja?

Vierailija
13.11.2025 |

Olen 39 v. eikä ole mitään kipuja tai jäykkyyttä. Mielikin on yhä virkeä ja hyväntuulinen.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos ei tee mitään niin varmasti on kipuja eikä taivu mihinkään.

Erijuttu jos pitää itsestä huolta, voi vielä 80 vuotiaanaki pitää hauskaa, kuten Mick Jagger:

https://youtube.com/shorts/leba9Jq78eE?si=WpfTVtFDe8X6diHZ

Mick Jaggerilla ei ole ollut vaihdevuosia.

Vierailija
22/45 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään kipuja. Olen 55v. Vaihtareiden aikaan oli, mutta kaikki hävisivät estrogeenilaastareiden myötä. Nyt ei kolota eikä.särje mistään.

Luuletko tosiaan, että "vaihtarit" on taputeltu 55-vuotiaana? Odotapa vaan... ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen melkein 50 v eikä mitään ole ollut enkä ole mikään terveiden elintapojen perikuva. Hyvin on yksilöllistä kivut.

Vierailija
24/45 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos ei tee mitään niin varmasti on kipuja eikä taivu mihinkään.

Erijuttu jos pitää itsestä huolta, voi vielä 80 vuotiaanaki pitää hauskaa, kuten Mick Jagger:

https://youtube.com/shorts/leba9Jq78eE?si=WpfTVtFDe8X6diHZ

Mick Jaggerilla ei ole ollut vaihdevuosia.

Juu,lääkitys,ikä,vaihtarit,  hyviä tekosyitä maata sohvalla ja napsotella lihoten.

Vierailija
25/45 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

52 v ja jäykkä kun mikä. Ei taivu eteen ei taakse.

Minä aloin lähes vuosi sitten tehdä youtubesta ikäihmisille suunnattua erityisesti nivelille tarkoitettua 40 minuutin jooga-sarjaa viitisen kertaa viikossa. Olen nyt jo paljon vetreämpi ja nivelet liikkuvat. Jooga-sarja myös edistää palautumista pitkien tai raskaiden juoksulenkkien jälkeen. Suosittelen, ei tarvita mitään apuvälineitä sen kun vaan alkaa tehdä perässä. Enemmänhän tuo jooga on naisten juttu, mutta näin anonyymina kehtaan tunnustaa.

-m71v

Vierailija
26/45 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi noin paljon alapeukkuja? Ei ole tarkoitus provosoida vaan kiinnostaa oikeasti tietää.

Ap

Vierailija
27/45 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nilkoissa jäykkyyttä, mutta olenkin murtanut ne useamman kerran. Muuten ihan ok. 44v olen

Vierailija
28/45 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään kipuja. Olen 55v. Vaihtareiden aikaan oli, mutta kaikki hävisivät estrogeenilaastareiden myötä. Nyt ei kolota eikä.särje mistään.

Luuletko tosiaan, että "vaihtarit" on taputeltu 55-vuotiaana? Odotapa vaan... ;)

En minä mitään luule. Enköhän itse tiedä, että vielä 5 vuotta sitten oli kipuja, sitten sain laastarit ja kivut ovat olleet tiessään jo vuosia. Älä sotke minua omaan tilanteeseesi.  

Vierailija
29/45 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siinä iässä voi olla vaikka reaktiivinen artriitti.

Vierailija
30/45 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja milloinkohan nämä "vaihtarit" sinulla olivat? 54 v?

Vierailija
31/45 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosialistien syytä ! 

Vierailija
32/45 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä mitään luule. Enköhän itse tiedä, että vielä 5 vuotta sitten oli kipuja, sitten sain laastarit ja kivut ovat olleet tiessään jo vuosia. Älä sotke minua omaan tilanteeseesi.  

Olen eri, mutta eihän 50-vuotiaana mitään vaihdevuosia ole!

Vierailija
33/45 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin vanhoista moni ei enää käy kuntosalilla. Sali pitää aineenvaihdunnan hyvänä ja vahvistaa niin lihaksia kuin tukikudoksia.

Vierailija
34/45 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pelottelet? Olen 50v ja vaihtarit on ohi lähes oireetta.

Vierailija
35/45 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krooninen migreeni estää liikunnan. Täytin juuri 40v ja fyysisesti tuntuu kuin olisi 10 vuotta vanhempi... 

Vierailija
36/45 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös luusto vahvistuu raskaista painoista, tapahtuu suoranaista "anti-osteoporoosia".

Kaikki on omasta viitseliäisyydestä kiinni ellei hlö ole vakavasti sairaana.

Vierailija
37/45 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin vanhoista moni ei enää käy kuntosalilla. Sali pitää aineenvaihdunnan hyvänä ja vahvistaa niin lihaksia kuin tukikudoksia.

Käyn salilla ja siellä on eläkeläisiä, jopa 80-vuotiaita, vaikka kuinka.

Vierailija
38/45 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta eihän 50-vuotiaana mitään vaihdevuosia ole!

Mitähän jankkaamista taas. Menkäähän muualle jauhamaan ohi aiheen. Ap kysyi kolotuksista ja minä vastasin siihen. Terv se,jota ei enää särje eikä.kolota

Vierailija
39/45 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vasta 36 ja on jo. Raskauden aikana tuli.

Olin 25 kun sain lapsen ja siitä lähtien on ollut nivelissä ihmeellistä kipua ja jäykkyyttä. Näistä ei etukäteen kerrota. Lisäksi tuli kilpirauhasen kanssa ongelmia.

Vierailija
40/45 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla (N39) oli nivelkipuja, mutta auttoi, kun jätin vehnän (gluteenin) ja maidon pois. 

Vuoden gluteenittomuuden jälkeen söin 2kpl Fazerin tavallista (ja herkullista) runebergintorttua. Siitä seurasi 2vk nivelkivut, jotka oli alkuun niin voimakkaita, että oli vaikea kävellä portaita.

Mun "vehnäkokeet" loppui siihen. 

Maidon kanssa en ole absolutisti, mutta 1 siivu juustoa per pv on aika maksimi. Sen yli kun menee, niin säärien iho kuivuu ja kutisee ja nivelet särkee. Maitoproteiini on selkeästi se pahin, mistä oireet tulee.