Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi teille tuli ero? Miksi erositte?

Vierailija
13.11.2025 |

Mikä oli syy eroon ja olitteko kauankin yhdessä? Tuntuuko jälkeenpäin, että luovutitte liian helposti? Mikä meni pieleen?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syitä miehen puolelta: Alkoholismi, velkaantuminen, pakollinen tarve hakea naisten huomiota, epäluotettavuus, manipulointi, valehtelu, omien ongelmiensa projisoiminen toisiin, aggressiivisuus. 

Syitä omalta puolelta: Huono itsetunto. Koin, etten ansaitse parempaa. Pelko, että minulle tai lapsille tapahtuu jotakin jos yritän erota. 

Mutta onnistuit erota.

Kyllä onnistuin ja olen ylpeä siitä. Se ei ollut helppoa. 

Vierailija
22/37 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

18 vuotta yhdessä ja suhde muuttui kaverisuhteeksi. Elettiin kuin kämppikset, seksi oli loppunut kokonaan jo pari vuotta aiemmin. Mies kyllästyi ja halusi erota, joten erottiin. Osoittautui lopulta hyväksi ratkaisuksi, mies löysi uuden ja minä huomasin viihtyväni yksin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hoidin lapset, kodin ja nalkutin. Mies harrasti ja kävi ulkona kavereidensa kanssa sekä petti. Löysi uuden naisen ja oli kyllä hyvä kun näin kävi. Olin 10 vuotta yksin kunnes löysin elämäni rakkauden. Tämmöistä rakkauden määrää ja hyvää ihmistä elämääni en edes osannut toivoa. Olemme olleet yhdessä kohta 20 v. 

Vierailija
24/37 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toispuoleinen rakkaus. Kun yksi rakastaa ja toinen sietää, niin asetelma on aika kiikkerä.

Vierailija
25/37 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petyin puolisooni. Latasin sellaiset odotukset pienessä päässäni että hän ei arjen kohdatessa täyttänyt niistä edes puolia. Samat virheet toistuivat, ei vanha koira enää oppinut uusia temppuja. Lopulta hän oli raskas taakka jota en jaksanut vetää perässäni. Toivottavasti sudet löysivät ruokaa hänestä vaikka melkoinen pulkannaru oli koko mies.

Vierailija
26/37 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllästyin mieheen ja halusin vaan olla yksin. 

Vierailija
27/37 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

26 vuotta yhdessä, kolme lasta, yhteinen asuntolaina ymymym 

Meidän väliin tuli vaimon työpaikan pikkujoulut. Mulle se on kerrasta poikki, sanon suoraan sen, ottamatta kantaa luovutinko helpolla vai en.

M43

Täsmennätkö?

Vierailija
28/37 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä oli salasuhde parhaan ystävänsä vaimon kanssa. 

Vierailija
29/37 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No enpä rupea tänne listaamaan syitä. Joka tapauksessa: exät ovat exiä hyvästä syystä. Ihan turha niiden perään on haikailla. 

Ah mikä ihana mutta niin kulunut lause palstalaisen lausumana: Exät on exiä hyvästä syystä. 

Vierailija
30/37 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehellä oli salasuhde parhaan ystävänsä vaimon kanssa. 

Miten selkärangaton ja ikävä mies. Olen pahoillani puolestasi.

Vierailija
31/37 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

26 vuotta yhdessä, kolme lasta, yhteinen asuntolaina ymymym 

Meidän väliin tuli vaimon työpaikan pikkujoulut. Mulle se on kerrasta poikki, sanon suoraan sen, ottamatta kantaa luovutinko helpolla vai en.

M43

Voimia bro. Itse olen myös kohtalotoveri. 16 vuotta yhdessä, kaksi lasta, erosta tulee jouluna 6 vuotta. Kuulin huhuja, että jatkoilla olivat lääppineet ja poistuneet samalla taksilla. Tunnusti kun kysyin asiasta.

Vierailija
32/37 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ex muija työpaikka suhde pomon kanssa.annoin kerran anteeksi

En tiedä loppuuko se ja miten alkoi uudestaan mutta yksi ihminen osasi tuhota useamman ihmisen elämän.20 v yhdessä.autot osakkeet mökit yms.

Juuri kun kaikki piti olla hyvin

En eron jälkeen enää kyennyt kuin lyhyisiin työsuhteisiin.elämä meni alamäkeen vaikkakin ilman viinaa

Jos ei mitään muuta hyvää, niin ainakin se että pystyt olemaan juomatta. Kaikkea hyvää sinulle.

Mökit, autot, osakkeet. Nekö oli tärkeintä? Jotenkin voin aavistaa, miksi nainen lähti.

Vierailija
33/37 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vielä tänäkään päivänä tiedä. 13 vuotta yhdessä, kaksi lasta, mies vaikutti rakastuneelta ja rakastavalta. Vielä sinä päivänä kun lähti niin vannoi rakkauttaan ja toi kukkasia. Sitten vaan ei palannut kotiin koskaan, ei selityksiä, ei mitään, ei ole pitänyt yhteyttä lapsiinkaan. Muutama vuosi sitten törmäsin ja oli jonkun toisen kanssa, noin kouluikäinen lapsi mukana. 

Vierailija
34/37 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei kestänyt perhe-elämää, vaikka kovasti sanoi haluavansa lapsi. Eipä siinä minulla mitään ollut tehtävissä, kun ukko otti ja lähti. Lastaan ei ole tavannut kohta 12 vuoteen. Yhdessä olimme ennen eroa 10 vuota. 

Sama täällä oltiin yhdessa koulusajoita lähtien noin 23v.  Kun lapsi syntyi äijä lähti lätkii kun ei kestänyt perheelämää.  Nyt lapsi 13v  ja isää ei ole kiinnostanut lapsi 10vuoteen..  mutta luulen, että osat vaihtuvat vielä kun isälle koittaa vanhuus..

Vierailija
35/37 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin liian vaativa ja äkäinen. Mies alkoi viihtyä töissä yötä myöten. Oli tosin mieslapsi, äidin luona kävi syömässä ja äiti passasi kaiken. Tajusin ettei perhe-elämää kestä kumpikaan.

No, kerran yöllä se pakkasi ja lähti äitinsä helmoihin. 

N89

Vierailija
36/37 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo yritti lyijykynällä mur*hata minut ja minä puolustauduin porkkanalla. Kaikki oli niin sekavaa. Vaimon lesbosuhde oli vika tikki. Itse pamahdin homoksi. Kun me vuosien jälkeen kohtasimme, tunteet kuohahti jälleen kuin shampanjapullo. Lyöttäydyimme jälleen yhteen. Viina virtasi ja hanurit soi. Soitin eukon toosaa kuin espanjalainen kitaristi konsanaan. Suhteemme oli pirtsakka piiraan tuoksuinen lämmin ja hellä joka sai minut ja eukon turpoamaan niin että emme tunnistaneet enää toisiamme emmekä itseämme passikuvasta. Yltäkylläinen elämä piirakan syrjässä kiinni johdatteli suhdettamme entistä etäämmälle toisistamme kunnes kyyristyimme papin eteen. Pappia hekotutti tai ennemminkin heppiä pakotutti kun kuulin että nyt voimme harrastaa seksiä koko lopunikämme kahdestaan jos se fyysisesti kahdelta turvonneelta pullataikinanaamalta enää luonnistuisi. No, niin myötä kuin vastamäessä. Munamankelilla pelkkää ylämäkeä polkiessani havahdin että jotain oli pielessä. Luomufillarin tilalle oli hankittava sähköfillari. Etsin siis työpaikan jonne voisin piiloutua parisuhdettani. Ei löytynyt työpaikkaa, löytyi sen sijaan alkuun yöpaikka. Hän oli 80 vuotias mummo jonka pokasin baarista. Hänen seurassaan tunsin olevani ensikertaa jotain erityislaatuista. Joimme rommia joka ilta ja pelasimme räsypokkaa, toki hävisin aina tahalleen. Nyt en jaksa enää tarinoida.

Vierailija
37/37 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syynä eroon oli alemmuuskompleksini, oltiin yhdessä vähän yli viisi vuotta. Tutustuin opiskeluaikana kivaan ja fiksuun mieheen ja sitä hän on vieläkin, mutta oma itsetuntoni ei vain kestänyt. Miehellä ei ollut koskaan huonoa päivää ja hän osasi aina suhtautua asioihin rakentavasti. Hän ei koskaan suuttunut, riidellessä oli rauhallinen ja oli aina optimistinen. Itse kiukkuilin välillä tyhmistäkin asioista ja jatkuvasti hävetti viilipytyn miehen rinnalla. Loppuaikoina mietin miten kaikki varmaan ihmettelevät miksi mies on ottanut minut, kun olisi saanut älykkäämmän ja tasapainoisemman puolison. Lopetin suhteen ja omat kaverinikin olivat ihan, että wtf eukko sä olet typerä. Joo niin olenkin, mutta ei vain enää pystynyt.