Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi teille tuli ero? Miksi erositte?

Vierailija
13.11.2025 |

Mikä oli syy eroon ja olitteko kauankin yhdessä? Tuntuuko jälkeenpäin, että luovutitte liian helposti? Mikä meni pieleen?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

26 vuotta yhdessä, kolme lasta, yhteinen asuntolaina ymymym 

Meidän väliin tuli vaimon työpaikan pikkujoulut. Mulle se on kerrasta poikki, sanon suoraan sen, ottamatta kantaa luovutinko helpolla vai en.

M43

Vierailija
2/36 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvettiin erillemme, minulla maha ja rouvalla perse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei kestänyt perhe-elämää, vaikka kovasti sanoi haluavansa lapsi. Eipä siinä minulla mitään ollut tehtävissä, kun ukko otti ja lähti. Lastaan ei ole tavannut kohta 12 vuoteen. Yhdessä olimme ennen eroa 10 vuota. 

Vierailija
4/36 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enpä rupea tänne listaamaan syitä. Joka tapauksessa: exät ovat exiä hyvästä syystä. Ihan turha niiden perään on haikailla. 

Vierailija
5/36 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

26 vuotta yhdessä, kolme lasta, yhteinen asuntolaina ymymym 

Meidän väliin tuli vaimon työpaikan pikkujoulut. Mulle se on kerrasta poikki, sanon suoraan sen, ottamatta kantaa luovutinko helpolla vai en.

M43

Olen pahoillani puolestasi ja sanon vaan, että pettäminen on väärin. :(

Vierailija
6/36 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies petti, minä jätin.

Vierailija
7/36 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ehdotti eroa, kun oli kyllästynyt ja löytänyt uuden. Sai mennäkin, oli sen verran ilkeä ukko. Parikymmentä vuotta ja pari isoa lasta.

Vierailija
8/36 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut enää vetää miestä perässäni. Jälkikäteen ajatellen merkit oli näkyvissä jo ennen kuin edes mentiin naimisiin, saati hankittiin lapsia. Kai sitä jotenkin ajatteli että kyllä se sitten miehistyy ja aikuistuu ja alkaa kantaa vastuuta asioista kun tulee perhe. 

Vierailija
9/36 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äijä jätti 38 vuoden jälkeen täysin yllättäen. Oli löytänyt mahon nuoruuden ihastuksen ja jätti. Kaksi aikuista lasta. Mitään syytä en saanut, en keskustelua, en pahoittelua, ei anteeksi pyyntöä. Rikki vieläkin, vaikka aikaa jo mennyt 3,5vuotta. 

Vierailija
10/36 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo halusi lapsia, minä en joten päätettiin jatkaa uusille teille, erottiin sopuisasti.

Vierailija
11/36 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äijä jätti 38 vuoden jälkeen täysin yllättäen. Oli löytänyt mahon nuoruuden ihastuksen ja jätti. Kaksi aikuista lasta. Mitään syytä en saanut, en keskustelua, en pahoittelua, ei anteeksi pyyntöä. Rikki vieläkin, vaikka aikaa jo mennyt 3,5vuotta. 

Lähes sama lähipiirissä.

Vierailija
12/36 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ex muija työpaikka suhde pomon kanssa.annoin kerran anteeksi

En tiedä loppuuko se ja miten alkoi uudestaan mutta yksi ihminen osasi tuhota useamman ihmisen elämän.20 v yhdessä.autot osakkeet mökit yms.

Juuri kun kaikki piti olla hyvin

En eron jälkeen enää kyennyt kuin lyhyisiin työsuhteisiin.elämä meni alamäkeen vaikkakin ilman viinaa

Jos ei mitään muuta hyvää, niin ainakin se että pystyt olemaan juomatta. Kaikkea hyvää sinulle.

Vierailija
13/36 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä olimme 20 vuotta eikä miehellä kiinnostanut suhde enää yhtään. Ei minkäänlaista fyysistä suhdetta, ei nukuttu samassa sängyssä eikä juuri puhuttu. Näin, koska mies näin päätti. Ei mitään tietoa mitä tapahtui. Ivaa ja irvistelyä, kun yritin kysyä.

Liian kauan siedin. Eroa olin miettinyt yli kaksi vuotta. Vasta, kun ihastuin toiseen mieheen niin oli ero toteutui. Ero oli helpotus. Elämä alkoi. 

Vierailija
14/36 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syitä miehen puolelta: Alkoholismi, velkaantuminen, pakollinen tarve hakea naisten huomiota, epäluotettavuus, manipulointi, valehtelu, omien ongelmiensa projisoiminen toisiin, aggressiivisuus. 

Syitä omalta puolelta: Huono itsetunto. Koin, etten ansaitse parempaa. Pelko, että minulle tai lapsille tapahtuu jotakin jos yritän erota. 

Vierailija
15/36 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdessä olimme 20 vuotta eikä miehellä kiinnostanut suhde enää yhtään. Ei minkäänlaista fyysistä suhdetta, ei nukuttu samassa sängyssä eikä juuri puhuttu. Näin, koska mies näin päätti. Ei mitään tietoa mitä tapahtui. Ivaa ja irvistelyä, kun yritin kysyä.

Liian kauan siedin. Eroa olin miettinyt yli kaksi vuotta. Vasta, kun ihastuin toiseen mieheen niin oli ero toteutui. Ero oli helpotus. Elämä alkoi. 

Itse pelkään/pelkäisin jääväni ypöyksin.

Vierailija
16/36 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syitä miehen puolelta: Alkoholismi, velkaantuminen, pakollinen tarve hakea naisten huomiota, epäluotettavuus, manipulointi, valehtelu, omien ongelmiensa projisoiminen toisiin, aggressiivisuus. 

Syitä omalta puolelta: Huono itsetunto. Koin, etten ansaitse parempaa. Pelko, että minulle tai lapsille tapahtuu jotakin jos yritän erota. 

Mutta onnistuit erota.

Vierailija
17/36 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies löysi nuoremman ja hoikemman naisen jolla oli parempi perse kuin minulla. Näin mies itse sanoi. Melkein 20 vuotta, kaksi lasta, yhteinen itse rakennettu talo, ja sitten piti lähteä paremman perseen perässä vieraisiin.

Vierailija
18/36 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut enää vetää miestä perässäni. Jälkikäteen ajatellen merkit oli näkyvissä jo ennen kuin edes mentiin naimisiin, saati hankittiin lapsia. Kai sitä jotenkin ajatteli että kyllä se sitten miehistyy ja aikuistuu ja alkaa kantaa vastuuta asioista kun tulee perhe. 

Niin tavallinen tarina. Miksi naiset pystyvät aikuistumaan perheen myötä, mutta miehet eivät? 

Vierailija
19/36 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies löysi toisen ja lähti.

Vierailija
20/36 |
13.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-puoliso halusi muuttaa maalle kasvattamaan koiria, en nähnyt itselläni tulevaisuutta siellä enkä varsinkaan työmahdollisuuksia. Lisäksi muutkin asiat alkoivat kiinnostamaan elämässä vaikka koirista pidänkin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yksi