Sture Fjäder haluaa tuensaajien nimet julki
Yli 800 euroa kuukaudessa tukia saavien nimet pitää myös julkaista samanaikaisesti kuin tulot ja verot. Se olisi avoimuutta ja reilua, Fjäder kirjoitti eilen X-palvelussa.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011624220.html
Minusta tämä olisi reilua, kun tulotkin ovat julkisia.
Kommentit (280)
Mitäs tämmöisellä informaatiolla tekee, onko työssäkäyvät muka kateellisia leipäjonossa seisoskeleville? Eikös nämä liialliset tuet ole helposti selvitettävissä järjestelmästä, ja tätä kautta sitten puututaan tukien hyväksikäyttöön suoraan ajaen henkilöt tyyliin ulosottoon ja täydelliseen varattomuuteen?
Hohhoijaa.
Ketä kiinnostaa yleensäkään nuo tulolistat?
- jos laitettaisiin sellainen lista, jossa ilmoitettaisiin kuinka paljon ja kuinka moni erittäin hyvätuloinen laittaa hyväntekeväisyyteen ja vähempi osaisille lahjoituksia,
niin sellainen lista minua kiinnostaisi.
Eletään kuitenkin hyvinvointiyhteiskunnassa, eikä se ole vain noiden tyyppien ansiota, että tuollaiset rahat ja tulot käärivät.
Maksaisivat kunnon palkkaa työntekijöille, ja antaisivat vaikka heille osinkoja.
Minä minä minä minulle minulle minulle!!!
Siellä on sellaisiakin henkilöitä ja johtajia, jotka ihan oikeasti ajattelevat eettisesti jo lahjoittavat rahaa ja avustavat nimettöminä heikompiosaisia.
Meidän kaikkien yhteisessä yhteiskunnassa.
Menisi se miki tai joku muu rahojen käärijä sinne hiekkatasangolle tai muualle niitä kuljetuksia sumplimaan. Ei se siellä onnistuisi.
Meillä on täällä niin hienot olosuhteet, että onnistuu. Se on koko tämän yhteisön aikaansaanti, ei vain yhden joka on keksinyt tuon idean mistä rahastaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on 6000 elinkeinonjohtajaa jotka saa palkkaa 6000 kuukaudessa.
Nimet julki ja mitkä on työtehtävät työpäivän aikana.
Olen asiantuntija ja tienaan 6500 kuukaudessa.
En tee juuri mitään.
Typerys.
Sellaista yhteiskuntaa saatte mitä olette tilanneet. Paikan jossa kenelläkään ei ole kohta kivaa eikä yhteiskuntarauhasta tai yhteen hiileen puhaltamisesta ole tietoakaan. Kilpaillaan vaan siitä kuinka voisi kampittaa toisen että itse selviytyy huomiseen päivään.
Vaikka eipä rikkailla näytä olevan kivaa nytkään, sadismia ja katkeruutta köyhien tukipenneistä sen sijaan löytyy muidenkin edestä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkien tulot näkyviin. Silloin se olisi oikeudenmukaista.
Kyllä, valtion ja kaupungin työntekijöiden nimet ja palkat.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs tämmöisellä informaatiolla tekee, onko työssäkäyvät muka kateellisia leipäjonossa seisoskeleville? Eikös nämä liialliset tuet ole helposti selvitettävissä järjestelmästä, ja tätä kautta sitten puututaan tukien hyväksikäyttöön suoraan ajaen henkilöt tyyliin ulosottoon ja täydelliseen varattomuuteen?
Ei ole helposti, niiden pitää olla häpeäpaalussa samalla lailla kuin tukiloisten mielestä suurituloistenkin.
Joskus työkokeilussa yksi työtehtävä oli silppuroida papereita, missä oli kaupungin työntekijöiden nimet ja palkat.
Onko tää niitä Purran suvun kartanon maaorjien jälkeläisiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on 6000 elinkeinonjohtajaa jotka saa palkkaa 6000 kuukaudessa.
Nimet julki ja mitkä on työtehtävät työpäivän aikana.
Olen asiantuntija ja tienaan 6500 kuukaudessa.
En tee juuri mitään.
Typerys.
Hullu paljon töitä tekee, viisas pääsee vähemmällä.
Olen siis ihan kirjaimellisesti kaikkea muuta kuin typerys.
Jokainen voi jäädä työttömäksi, jos haluaa, vaikka heti.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen voi jäädä työttömäksi, jos haluaa, vaikka heti.
Jostain syystä eivät halua.
Tämä on aina ollut pahmpia patamustia porvareita!
Ketä kiinnostaa mitä joku vanha mielenvikainen fartti on tänään ripuloinut Faceen?
Luojan kiitos näiden boomereiden puheita ei tartte enää kauaa kuunnella. Postatkoon sieltä haudan pohjalta sitten rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Joskus työkokeilussa yksi työtehtävä oli silppuroida papereita, missä oli kaupungin työntekijöiden nimet ja palkat.
Aika arkaluontoisiin tehtäviin uskaltavat laittaa 9 euron orjia. Ihmetyttää eikö tällaisille jutuille muka ole mitään sääntöjä.
Kela-rotat nosti metelin, kun asiallinen ehdotus julkaistiin. Nimet tiskiin vaan, veronmaksajilla on oikeus tietää kenelle niitä jaetaan.
Vierailija kirjoitti:
Kela-rotat nosti metelin, kun asiallinen ehdotus julkaistiin. Nimet tiskiin vaan, veronmaksajilla on oikeus tietää kenelle niitä jaetaan.
Juuri näin. Päivät kuluu suurituloisten riepottelemisessa työnteon sijaan. On aika kääntää asia päälaelleen, häpeäpaaluun tukiloiset. Porkkanaa on kokeiltu, työnteko ei maistu, niin ei muuta kuin keppiä.
Vierailija kirjoitti:
Ketä kiinnostaa mitä joku vanha mielenvikainen fartti on tänään ripuloinut Faceen?
Luojan kiitos näiden boomereiden puheita ei tartte enää kauaa kuunnella. Postatkoon sieltä haudan pohjalta sitten rauhassa.
Äläpä, ovat pilanneet talouden ja koko maailman mutta rääkyvät rääkymästä päästyään kuinka nuoret pilaavat kaiken. Alkaisivatkohan asiat pikkuhiljaa muuttua kun näistä päästään ja johtajiksi tulee sellaisia joilla on jotain kosketusta nykytodellisuuteen?
Tasa-arvon nimissä kaikkien tulot julkistettava, ehdottomasti! Monihan kertoo, kuinka ei edea halua töihin, koska tuet tippuvat.
On harhakuvitelma, että työnteko on kenellekään pelkkää herkkua, moni vaan haluaa elättää itsensä.
Ken ei töitä tee, ei syömänkään pidä, vai miten se iso sanonta menikään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Päivät kuluu suurituloisten riepottelemisessa työnteon sijaan. On aika kääntää asia päälaelleen, häpeäpaaluun tukiloiset. Porkkanaa on kokeiltu, työnteko ei maistu, niin ei muuta kuin keppiä.
Mitäköhän porkkanaa on muka kokeiltu? Antaa kuulua.
Kaikkien tulot näkyviin. Silloin se olisi oikeudenmukaista.