Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis apua! Eikö nykyään enää saa mistään niitä perinteisiä taateleita (tiivis pikku pakkaus)?

Vierailija
12.11.2025 |

Pikkumarketeissa eikä K-supermarketissa ollut eikä kuulu enää edes valikoimaan kun ei näkynyt sille paikkaa. Perinteisesti se taateliköntti on hajotettu kattilassa voin sekaan. Ajaako taatelikakun leivonnassa pussissa irrallaan olevat taatelit saman asian?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prismasta olen itse ostanut, mutta ei mielestäni sieltäkään saa ympäri vuoden. 

Vierailija
2/32 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asut paikkakunnalla jossa on Minimani, niin siellä on! Just ostin, maksaa euron 250 gramman paketti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/32 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hitsi jos taateleita ei (vielä) ole myynnissä. Ajattelin tänä viikonloppuna leipoa taatelikakun, mutta pitää kai tehdä vaikka joulutorttuja sitten.

Vierailija
4/32 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärkkäisellä on noita perinteisiä taateleita näkynyt.

Vierailija
5/32 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taatelikakku onnistuu kyllä irtonaisista taateleistakin, jos ei löydy tuota taatelikuutiota. Toki se olisi ihanteellinen kakkuun. 

Vierailija
6/32 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyppä niitä sompuilta, hehän tykkäävät tallata taateleita

Vierailija
7/32 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene sinä pikku taatelintallaaja vain isiesi maille Sulmesta.

Ei mulla muuta.

8/32 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa ne irralliset kuivatut, kivettömät taatelit ajavat saman asian, koska taateli-voiseoshan joka tapauksessa soseutetaan tehosekoittimella. Noita pussitaateleita vain harmillisesti myydään 200 g pakkauksissa, kun peruskokoiselle kakkuvuoalle tarkoitettuun reseptiin tarvitsisi 250 g.

Vierailija
9/32 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin täällä päin on Citymarketissa, varmaan muuallakin. Itse ostin Lidlin jouluhyllystä. Prisma näköjään ottanut pois valikoimasta. 

Olen tehnyt kakkua myös noista irtotaateleista ja onnistui hyvin. Vatkaan keittämisen jälkeen voi-taatelisekoituksen.

Vierailija
10/32 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

K-kaupasta löysin, Sryhmän kaupoista en ole löytänyt.

Vierailija
11/32 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heviosastolla myydään yleensä pahvilaatikkoa jossa valikoidut kivettömät irtotaatelit on pakattu siististi riviin kuin sardiinit rasiassa eikä prässätty briketiksi.

Vierailija
12/32 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heviosastolla myydään yleensä pahvilaatikkoa jossa valikoidut kivettömät irtotaatelit on pakattu siististi riviin kuin sardiinit rasiassa eikä prässätty briketiksi.

Ja niistä saa kiven helposti pois, palikassa taas on usein teräviä kivimuruja (kivi=taatelin siemen).

Vierailija
13/32 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo tänne,saat minulta uuden!

Vierailija
14/32 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Periaatteessa ne irralliset kuivatut, kivettömät taatelit ajavat saman asian, koska taateli-voiseoshan joka tapauksessa soseutetaan tehosekoittimella. Noita pussitaateleita vain harmillisesti myydään 200 g pakkauksissa, kun peruskokoiselle kakkuvuoalle tarkoitettuun reseptiin tarvitsisi 250 g.

Koskaan en ole blenderillä soseuttanut, vaan rasvan kanssa sulatetaan kattilassa.

Vierailija
15/32 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Coopin taatelit ovat parempia 

Vierailija
16/32 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja niistä saa kiven helposti pois, palikassa taas on usein teräviä kivimuruja (kivi=taatelin siemen). 

Jos siis niissä on kivi, minusta niissä on ollut, en ole kivettömiä ostanut. 

Vierailija
17/32 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et löydä kaupasta taateleita, vaikka niitä myydään sekä tuoreina että erilaisissa pusseissa?

Jätä kaakku tekemättä.

Vierailija
18/32 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No totta helkkarissa,  samoja taateleita, ehkä jopa parempia ne kokonaiset .😅

Vierailija
19/32 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Voi hitsi jos taateleita ei (vielä) ole myynnissä. Ajattelin tänä viikonloppuna leipoa taatelikakun, mutta pitää kai tehdä vaikka joulutorttuja sitten.

??     Kyllä niitä on ympäri vuoden, S- marketit, Prisma,  Lidl, Syön joka päivä 4 taatelia

Vierailija
20/32 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene sinä pikku taatelintallaaja vain isiesi maille Sulmesta.

Ei mulla muuta.

Mun äiti, syntynyt 1951 Helsingissä paljasjalkaisista helsinkiläisitä vanhemmista, teki taatelikakkua tuon ap:n reseptin mukaan jo 70-luvulla. On hyvää. Mutta ap:lle, onko siellä missä asut etnisiä ruokakauppoja? Niissä aivan varmasti on noita kuutoita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kahdeksan