Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kenestä tahansa voi tulla alkoholisti

Vierailija
11.11.2025 |

siihen ei vaadita mitään erityisiä taipumuksia. Alkoholi on erittäin voimakkaasti addiktoiva kemiallinen yhdiste. Parempi olisi siis kaikkien olla kokonaan ilman alkoholia. 

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kyllä voi. Alkoholi on pahaa. Olen 45 v. ja juonut elämäni aikana varmasti alle 50 annosta, ja nekin 90-prosenttisesti jotain juhlien alkumaljoja.

Minua ei kyllä häiritse, jos muut juovat. Itselleni ei vain maistu.

Vierailija
2/19 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaaditaan siihen se, että kaataa alkoholia alas kurkusta niin usein, että siihen syntyy riippuvuus. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan voi.

Join aikoinani aina seurassa, kun muutkin joivat. En ikinä tykännyt alkoholin mausta ja sain kamalia krapuloita ihan muutamasta juomasta.

Join ikävuosina 17-29 vuotta.

Sitten päätin, etten enää ikinä juo, koska en saa siitä mitään, se on epäterveellistä ja siihen menee rahaa.

Tuosta päätöksestä on jo yli 20 vuotta. En ole tippaakaan sen jälkeen juonut eikä voisi vähempää kiinnostaa. En todellakaan jäänyt koukkuun alkoholiin. En myöskään ole ikinä polttanut. Maistoin tupakkaa muutamia kertoja ja totesin, että hyi saatana mitä paskaa ja lopetin siihen.

Vierailija
4/19 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi he keiden vanhemmat ovat valistaneet heitä ahkerasti ja omaavat edes hieman älyä. Esimerkiksi.

Vierailija
5/19 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedetään kokemuksesta. Enää en juo.

Vierailija
6/19 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi. En usko tuollaiseen yhtään. Täytyy olla tosi labiili ihminen jos juo ja juo kunnes alkoholisoituu. Itse en juo enää vuosikymmeniin oikeastaan mitään jos ei lasketa paria kulausta viiniä vuodessa, nekin jossain tilaisuuksissa. Ei maistu eikä huvita eikä alkosta ole mitään iloa.

Vierailija
7/19 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä paikkaansa. Kenestä tahansa ei voi tulla alkoholistia. 

Vierailija
8/19 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, ei alkoa mihinkään tarvitse. 

Vierailija
9/19 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tutkijoiden oletus on, että hiirellä ja ihmisellä , jolla on toimiva KLB-geeni, on säätelyjärjestelmä, joka rajoittaa alkoholin saantia. Aivot pystyvät lähettämään signaalin, ettei alkoholia tarvita enempää. KLB:n uupuessa alkoholin juomiseen liittyvää säätelyjärjestelmä ei siis ole käytössä. Vastaava säätelyjärjestelmä näyttäisi toimivan myös esimerkiksi makean syönnin rajoittamisessa."

Vierailija
10/19 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi.  Itsellä ollut aina ja iankaikkisesti ihan älyttömän kovia krapuloita. Ei paljon tee mieli viinaa. 

Vierailija
11/19 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla olis ollut hyvät geenit tulla alkoholisti, mutta eipä tullut. Kun näin miten faija pilasi elämänsä niin se riitti mulle vakuudeksi, että tuohon minä en päädy. Mulle ei myöskään oo koskaan maistunut useampi päivä peräkkäin, toki nuorempana niitä kaksi päiväisiä tuli, mutta ei koskaan kolmatta.

Vierailija
12/19 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän hankala homma minun kohdalla kun en juo alkoholia, oikeasti en tykkää mausta enkä tykkää olla humalassa edes pikkuisen, lopetin sitten kokonaan käytön jo 13 vuotta sitten 

Vierailija
13/19 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi ellei juo. 

Vierailija
14/19 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 kaveria on holisteja. Molemmilla ollut nuoresta asti ihme kyky kestää viinaa ja krapuloita ei oikein tule. 

Olin toisen kanssa viikon etelässä oltiin 25v. Kaveri veti aamusta iltaan 9pv. Lopetti kuin seinään ja meni seuraavan päivänä töihin. 

Vierailija
15/19 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta et kyllä saa alkoholistia tekemälläkään. Juon kyllä satunnaisesti ihan hyvätkin kännit, mutta tulee semmonen muutaman päivän kestävä kohmelo yhdestäkin illasta, ettei tee mieli kyllä jatkaa. Joskus aniharvoin kun on juonut kaksi päivää, niin toisena päivänä ei saa oikein mitään fiilistä. Saa juoda paljon, että ylipäätään se jysäri lähtee ja senkin jälkeen tulee vaan lähinnä semmonen tasainen pöhnä.

Ajatuskin, että pitäis juoda vaikkapa viikko putkeen joka päivä, niin ei hitossa.

Vierailija
16/19 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vaatii ankaraa harjoittelua. Ihan helpolla ei alkoholistiksi pääse.

Vierailija
17/19 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi.  Itsellä ollut aina ja iankaikkisesti ihan älyttömän kovia krapuloita. Ei paljon tee mieli viinaa. 

Niin sen krapulan saa kyllä pois kun juo vain lisää.

Vierailija
18/19 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin sen krapulan saa kyllä pois kun juo vain lisää.

Ei saa. Tai saa mutta se on jo ihan pimeetä touhua. Nimimerkillä festareilla testattu. 

Joutuu juomaan kirkasta viinaa. Sit lähtee laatta. Lisää kirkasta. Laatta. Lisää kirkasta laatta. Onnistunut pari x

Vierailija
19/19 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta et kyllä saa alkoholistia tekemälläkään. Juon kyllä satunnaisesti ihan hyvätkin kännit, mutta tulee semmonen muutaman päivän kestävä kohmelo yhdestäkin illasta, ettei tee mieli kyllä jatkaa. Joskus aniharvoin kun on juonut kaksi päivää, niin toisena päivänä ei saa oikein mitään fiilistä. Saa juoda paljon, että ylipäätään se jysäri lähtee ja senkin jälkeen tulee vaan lähinnä semmonen tasainen pöhnä.

Ajatuskin, että pitäis juoda vaikkapa viikko putkeen joka päivä, niin ei hitossa.

Harjoittelun puutetta.