Lähetä terveiset kaipaamallesi henkilölle <3
Kommentit (51896)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikissa ihmisissä on narsistisia piirteitä. On tervettä ajatella myös itseään. :)
Jep. Jos ei ajattelisi, olisi narsistin marionetti. Terve ihminen osaa asettaa itsensä terveesti etusijalle tilanteissa, joissa tarvitsee.
Minussa ei ole mitään narsistista joten kumoan väitteen siitä että kaikissa ihmisissä olisi narsistisia piirteitä. Puoliaan voi pitää ja itseään voi edistää täysin ilman narsismia.
Juuri tuo puoliensa pitäminen on osa narsismin eli itsekkyyden/itserakkauden piirre. Ihminen ei selviytyisi alentavien ihmisten kanssa ilman narsismin piirteitä. Narsismi voi näyttäytyä myös muiden takia uhrautumisena ja martyyrin piirteinä "miksi mua kohdellaan aina väärin" "miksi kukaan ei tee mun eteen mitään, vaikka teen heille sitä ja tätä".
Joskus kuulee kuinka joku laittanut rahansa ja energiansa muiden ihnisten hyväksi ja jättänyt itsensä aina taka-alalle. Vuosien kuluessa herätään valittamaan kuinka on oma elämä jäänyt elämättä ja itselle tärkeät asiat saavuttamatta. Surullista. Pitää olla tervettä narsismia eli itsensä arvostamista/itserakkautta.
Balanssi on hyvä pitää. Pitää miettiä mikä on tarpeellista uhrautumista ja mikä kumpuaa ehkä tiedostamattomista vaikuttimista. Ei ole hyvä, jos katkeroituu siitä, että on aina tarjonnut omasta vähästään kenenkään edes kysymättä. Vapaaehtoinen kantamus ei ole taakka.
Olen itse jatkuvalla opinpolulla tässä asiassa ja siksi näitä on tullut pohdittua. Toki yhä vanhalla iällä opettelen ei-sanan luontevaa käyttöä ja sitä etten kantaisi huonoa omaatuntoa siitä, että ajattelen myös itseäni ja omaa jaksamistani. Pientä edistystä tapahtuu, pienen kanan askelin.
Mukavaa päivää kaikille, nautitaan auringosta
Sinä olet liiankin todellinen
"Meinaatko, että omasta elämän mukavuudesta pitäisi muiden hyväksi tinkiä. Joo, pitää ottaa muita huomioon, mutta ei liiaksi. Ei voi kadottaa itsensä eikä muiden rajoja. En ole täällä elämässä vain muita varten, vaan tekemässä oman näköistä elämää muiden kanssa."
Totta kai pitää. Esimerkiksi elämäntavoissa. Me länsimaalaiset ei olla oikeutettuja kaikkeen tähän, jota meillä on eikä kuluttaa luonnonvaroja yli kantokyvyn. Ja tehdä se ottamalla muilta, koska voidaan. Länsimaalaiset elävät edelleen kuin siirtomaaherrat. Siitä kärsivät kaikkein heikoimmassa asemassa olevat. Ylikuluttajat eivät nimenomaan ymmärrä omia rajojaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaipaan valtavasti hellyyttä ja läheisyyttä, mutta kaipaan hyvin paljon myös sitä, että voitaisiin jutella kaikesta mahdollisesta maanläheisesti; lapsuudesta, nuoruudesta, kaikista vaiheista, arvoista, ihanteista, ideologioista, intuitiosta... Sinä ihmisenä kiinnostat ja ajatuksesi kiinnostavat. Kaipaan seuraasi joka päivä. Kauniita unia, rakas kaivattuni. En tiedä, voinko jonakin päivänä jättää tuo jälkimmäisen sanan pois. Voisinpa.
Onko kaivattusi nainen vai mies?
Ei ole kaivattua. Hän oli näky, jota ei ollutkaan.
Yön aikana hävisi?
Hänestä ei koskaan tullut todellista.
Ehkä et itse ollut todellinen.
Yritin. Häntä ei kiinnostanut silloin eikä missään vaiheessa sen jälkeenkään.
Itse olen pahoillani kaikesta.
Vierailija kirjoitti:
"Meinaatko, että omasta elämän mukavuudesta pitäisi muiden hyväksi tinkiä. Joo, pitää ottaa muita huomioon, mutta ei liiaksi. Ei voi kadottaa itsensä eikä muiden rajoja. En ole täällä elämässä vain muita varten, vaan tekemässä oman näköistä elämää muiden kanssa."
Totta kai pitää. Esimerkiksi elämäntavoissa. Me länsimaalaiset ei olla oikeutettuja kaikkeen tähän, jota meillä on eikä kuluttaa luonnonvaroja yli kantokyvyn. Ja tehdä se ottamalla muilta, koska voidaan. Länsimaalaiset elävät edelleen kuin siirtomaaherrat. Siitä kärsivät kaikkein heikoimmassa asemassa olevat. Ylikuluttajat eivät nimenomaan ymmärrä omia rajojaan.
Ahaa, juttelet noin laajalla maailmankuvalla. Tuo on totta. Luonnonvaroja ei tulisi kuluttaa yliäyräiden.
Joskus etäisyyden ottaminen on ei-niin-kiva rakkauden teko. Se voi olla molemmille välttämätöntä.
Minua kiinnosti. Ja kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Et osoittanut etkä osoita sitä mitenkään. Päinvastoin.
Aina voi moikata ja tulla vain juttelemaan. Minullakin on aivot.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen pahoillani kaikesta.
Täällä pahoittelu on tuuleen huutamista.
Vierailija kirjoitti:
Aina voi moikata ja tulla vain juttelemaan. Minullakin on aivot.
Tule sitten.
Vierailija kirjoitti:
Miten olet näyttänyt hänelle, että kiinnostaa?
🤗🥰