Lähetä terveiset kaipaamallesi henkilölle <3
Kaipaan.
Kommentit (49754)
Vierailija kirjoitti:
Aika rumasti kirjoitetaan toisista ihmisistä täällä..
Rumat kirjoittaa rumasti. En kuulu tuohon joukkoon.
Tavattiin ikuisuus sitten, mutta oon silloinkin nähnyt sut tosi oudosti kokonaisena kehityskaarenasi. Alusta loppuun, mutta aina iloinen kyseisestä käsillä olevasta vaiheesta. On hassua miten olet täsmälleen se ihminen ja kehityskaari jonka olen aina nähnyt. Olen loputtoman iloinen siitä millainen ihminen olet ja että olet olemassa. Tää vaan lesboavaruuteen...
Vierailija kirjoitti:
Mitä kauemmin aikaa kuluu, sitä varmempaa on, että tällä on surkea loppu.
😔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku muu on sut nähnyt alasti 😔
Kymmenet ihmiset ovat. So?
Olen kade.
Viisautta Lykeioninin varjoista.
Ateenan iltapäiväaurinko porotti kuumasti Lykeionin pylväskäytävään, missä filosofi Aristoteles asteli edestakaisin oppilaidensa ympäröimänä. Hän selvitti kurkkuaan, kohotti sormeaan ja lausui tapansa mukaan muka niin kaikkitietävästi: ”Kaikille kesytetyille eläimille on parasta, että ihminen hallitsee niitä. Samalla tavoin miehen pitää luonnostaan hallita naista, sillä naiselta puuttuu sielun hallitseva auktoriteetti.”
Pylvään varjosta kuului kuitenkin turhautunut huokaus. Sieltä astui esiin nainen, joka piteli käsissään papyruksia – nainen, joka kantoi mukanaan Lesboksen Sapphon, Erinnan ja Nossiksen henkistä perintöä.
”Voi Aristoteles, sinä puhut kuin todellinen vanha pieru, joka on lukinnut itsensä omien hylomorfisten kaavojensa vankilaan!” nainen sanoi ja heilautti kädessään olevaa kirjoitusta. ”Sinä väität, että luonto määrittää miehen aktiiviseksi muodoksi ja naisen pelkäksi passiiviseksi materiaksi.
Mutta katso ympärillesi! Sinun teoriasi eivät ole mitään muuta kuin yritys pukea oman aikasi ateenalaiset ennakkoluulot tieteen kaapuun.”
Oppilaat kohahtivat, mutta nainen jatkoi pelottomasti: ”Mistä sinun pakkomielteesi ehdottomaan hierarkiaan ja alistamiseen oikein tulee?
Se muistuttaa hämmästyttävän paljon niitä idästä ja etelästä, ulkoapäin tulleita patriarkaalisia uskomuksia – kuten sitä juutalaisten pyhien kirjoitusten henkeä, jossa nainen luodaan vain miehen kylkiluusta ja asetetaan tämän tahtoon. Sinä, joka väität olevasi havaintojen mies, oletkin vain ottanut tuon saman vieraan, autoritaarisen uskon sanoman ja kääntänyt sen kreikkalaiselle filosofiselle kielelle! Teet luonnosta tyrannin oikeuttaaksesi sen, että pelkäät naisen itsenäistä sielua.”
Nainen astui lähemmäs ja osoitti papyrustaan: ”Kuuntele mieluummin todellista viisautta, jota sisaremme ovat kirjoittaneet. Sappho ei kaivannut miestä hallitsemaan sieluaan, vaan kirjoitti: 'Minun mielestäni kauneinta on se, mitä kukin rakastaa.'
Hän asetti naisen oman valinnan ja tunteen kaiken sinun arvostamasi miehisen sotavoiman ja kurin yläpuolelle! Ja Nossis Locrilainen muistutti meitä siitä, että tytär perii äitinsä piirteet ja viisauden ilman sinun kuvittelemaasi miehistä 'muotoasi': 'Melinna näyttää aivan äitinsä kuvalta.'
Meillä on oma sukulinjamme, oma älymme ja oma historiamme.”
Aristoteles rypisti kulmiaan ja yritti änkyttää jotain eläinten kylmyydestä ja fysiologisesta tarpeesta,
mutta nainen vain hymyili säälimättömästi.
”Sinun aikasi on menossa ohi, Aristoteles. Maailmaa ei voi hallita pelkillä luokitteluilla ja alistussuhteilla. Naisen etu ja todellinen luonto toteutuvat vapaudessa, luovuudessa ja tasa-arvossa – asioissa, joita sinun kylmä ja kaavamainen järjestelmäsi ei kykene koskaan ymmärtämään.
Jatka vain kävelyäsi täällä varjoissa, vanha ystäväni, sillä me naiset olemme jo matkalla kohti valoa.
Vierailija kirjoitti:
Miten mä rakastankaan kaivattuni lempeyttä ja empaattisuutta erityisesti tällä hetkellä! 🧡
Ihanasti sanottu 😍
Semmosta se naturisti-nudisti-parinvaihto-sekasaunabileissä on kymmenet näkee alasti. 🤷
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika rumasti kirjoitetaan toisista ihmisistä täällä..
Rumat kirjoittaa rumasti. En kuulu tuohon joukkoon.
Voi olla vahvasti jotain mieltä ja silti pystyä kommunikoimaan asiallisesti. 😙
Tuon tyyppisten miesten asenne naisiin kertoo kaiken. Se naisten halveeraaminen alkaa, kun joku kertoo jonkin kriteerin. En ihmettele että jäävät yksin.
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä, pitäisi viestiä. Ja olen lähettänyt kaikin tavoin viestilöitä.
Vierailija kirjoitti:
Semmosta se naturisti-nudisti-parinvaihto-sekasaunabileissä on kymmenet näkee alasti. 🤷
Ei jatkoon tällaiset nymfomaaninaiset. 👋 Älykkään ihmisen pitää pystyä ajattelemaan muutakin kuin pelkkää parinvaihtoa.
Vierailija kirjoitti:
Tuon tyyppisten miesten asenne naisiin kertoo kaiken. Se naisten halveeraaminen alkaa, kun joku kertoo jonkin kriteerin. En ihmettele että jäävät yksin.
Ei jatkoon tällaiset vänkääjänaiset. 👋
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä, pitäisi viestiä. Ja olen lähettänyt kaikin tavoin viestilöitä.
Et ole hän. Hän ei viesti eikä välitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku muu on sut nähnyt alasti 😔
Kymmenet ihmiset ovat. So?
Olen kade.
Meen alastonuinnille 21.7. klo 01.11. Ota kiikarit ja infrapunalasit yms. Sivusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
A😘A
Tuo sama sinne.
😘
Mitähän nuoruudenrakkaudelle kuuluu? Lehdestä luin uudesta työstä.