Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmeessä turisteilta aina pitää udella, mitä he pitävät Suomesta? Missä muussa maassa tehdään näin?

Vierailija
19.07.2026 |

Onko kyse huonosta itsetunnosta vai mistä, kun muualta tulleilta aina tentataan tuntemuksista koskien Suomea?  Mitä tämä kertoo meistä?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulta on useissa lomakohteissa hotellin respa lähtiessä kysynyt mitä tykkäsin heidän maastaan. Samoin tarjoilijat usein kyselevät. Mielestäni se on mukavaa jutustelua.

Vierailija
2/13 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä utele.  Jotkut lehtien toimittajat saattavat sen tehdä, minulle tuntemattomista syistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sellaista utelemista kai suuremmin harrasteta mutta lehdistössä aihe esiintyy kieltämättä usein.  Oltaisiinko me jotenkin epävarmoja kelpaavuudestamme?

Vierailija
4/13 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö pitäisi ennemmin kysyä mitä me suomalaiset tykkäämme turisteista. Hehän tuovat tänne miljardeja euroja. 

Vierailija
5/13 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samoja asioita niissä muissakin maissa kysellään.

Vierailija
6/13 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kyselevät muissakin maissa mutta et ap vain ole sattunut haastateltavaksi.

Vierailija
7/13 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyselläänhän heiltä milloin suomen kouluissa pitäisi kesä lomat pitää. mara hakee heistä tukea järjettömille hankkeilleen sitten näitä keuhkotaan toivomuksina jotka pitää toteuttaa,

Vierailija
8/13 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailla kysellään mitä pidät jostakin paikasta kuten hotellista tai ravintolasta, ei mitä pidät meidän maastamme. 

Vierailija
9/13 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa ap ettet ole matkustellut. Joka paikassa halutaan tietää turistien kokemuksia matkakohteesta.

Vierailija
10/13 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se ole hyvä että kysellään.  Laatu paranee ainakin toivottavasti ja turisteja saadaan ehkä lisääkin.

Vierailija
11/13 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei saisi kysyä jos kiinnostaa. 

Minua kiinnostaa mistä ulkomaalaiset ovat tehneet Suomessa ja mistä ovat pitäneet. 

Kaksi viikkoa sitten Berliinissä paikallinen kysyi mitä olen tykännyt Berliinistä.

Vierailija
12/13 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta sehän on kivaa ja normaalia keskustelua. Miksi ihmettelet?

Vierailija
13/13 |
19.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaa ap ettet ole matkustellut. Joka paikassa halutaan tietää turistien kokemuksia matkakohteesta.

Vartavasten haastatellaan satunnaisia turisteja valtakunnallisiin tiedotusvälineisiin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme