Miksi ihmeessä turisteilta aina pitää udella, mitä he pitävät Suomesta? Missä muussa maassa tehdään näin?
Onko kyse huonosta itsetunnosta vai mistä, kun muualta tulleilta aina tentataan tuntemuksista koskien Suomea? Mitä tämä kertoo meistä?
Kommentit (13)
En minä utele. Jotkut lehtien toimittajat saattavat sen tehdä, minulle tuntemattomista syistä.
Ei sellaista utelemista kai suuremmin harrasteta mutta lehdistössä aihe esiintyy kieltämättä usein. Oltaisiinko me jotenkin epävarmoja kelpaavuudestamme?
Eikö pitäisi ennemmin kysyä mitä me suomalaiset tykkäämme turisteista. Hehän tuovat tänne miljardeja euroja.
Ihan samoja asioita niissä muissakin maissa kysellään.
Varmaan kyselevät muissakin maissa mutta et ap vain ole sattunut haastateltavaksi.
kyselläänhän heiltä milloin suomen kouluissa pitäisi kesä lomat pitää. mara hakee heistä tukea järjettömille hankkeilleen sitten näitä keuhkotaan toivomuksina jotka pitää toteuttaa,
Ulkomailla kysellään mitä pidät jostakin paikasta kuten hotellista tai ravintolasta, ei mitä pidät meidän maastamme.
Huomaa ap ettet ole matkustellut. Joka paikassa halutaan tietää turistien kokemuksia matkakohteesta.
Eikös se ole hyvä että kysellään. Laatu paranee ainakin toivottavasti ja turisteja saadaan ehkä lisääkin.
Miksi ei saisi kysyä jos kiinnostaa.
Minua kiinnostaa mistä ulkomaalaiset ovat tehneet Suomessa ja mistä ovat pitäneet.
Kaksi viikkoa sitten Berliinissä paikallinen kysyi mitä olen tykännyt Berliinistä.
No mutta sehän on kivaa ja normaalia keskustelua. Miksi ihmettelet?
Vierailija kirjoitti:
Huomaa ap ettet ole matkustellut. Joka paikassa halutaan tietää turistien kokemuksia matkakohteesta.
Vartavasten haastatellaan satunnaisia turisteja valtakunnallisiin tiedotusvälineisiin?
Kyllä minulta on useissa lomakohteissa hotellin respa lähtiessä kysynyt mitä tykkäsin heidän maastaan. Samoin tarjoilijat usein kyselevät. Mielestäni se on mukavaa jutustelua.