Onko jouluhössötys jotenkin aikaistunut?
Tuntuu, että somessa joka päivä vilisee erinäiset jouluhössötykset, kuusikin on monilla jo laitettu. Mitä ihmettä? En muista omasta nuoruudestani tai lapsuudestani, että kotona olisi mitään jouluvalmisteluja tehty paljonkaan etukäteen ja ei missään tapauksessa ainakaan marraskuussa. Ehkä viikkoa ennen joulua oli koristeita ja jotain kynttelikköä, kuusi tuotiin sisälle aatonaattona. Siitä se joulun tunnelma tuli.
Nyt on suklaat kaupoissa olleet jo pitkään, kalenterit loppukin osin jo, joulumainokset pyörii, insta"vaikuttajilla" kilpaa kuuset olkkarissa jne. Tuleejouluähky jo ennen joulukuuta :/
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
No ei nyt sentään kuusta sisälle ennen kun aaton aattona..
Laitan kuusen (lumikuusi) olohuoneen nurkkaan jo ennen marraskuun loppua. On niin aikaanvievää laittaa, että saa olla paikallaan noin tammikuun loppuun 😊 koristelut ovat ns. amerikkalaistyyliset, eli hyvin runsaat vaikka ovatkin väreiltään vain hopeisia tai valkoisia.
Joulu on vain taas uusi hyvä tekosyy ryypätä.
Vierailija kirjoitti:
Oon kaamee sieni eikä mulla ole velvollisuuksiakaan mihinkään suuntaan, mutta jouluna ei tarvitse juoda.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä vaan että voi ajatella joulua tämän pimeyden sijasta.
Mitä ahdistavaa pimeydessä on kun sähkövalot on keksitty? Kotona on helppo luoda elokuvateatterimainen tunnelma, jossa olohuoneen ainoa valolähde on iso tv-ruutu, josta näkyy joku mieluinen elokuva tai tv-sarja. Kunhan tulee valkoista lunta ja sopivasta korkeapainetta ulkonakin on valoisempaa päiväaikaan.
Useinkaan ei ole lunta. Suurin osa suomalaisista asuu Tampere-Turku-Helsinki-kolmion sisällä.
Kannattaa muuttaa iloiseen Itä-Suomeeen savolaisten ja karjalaisten joukkoon, niin valkea talvi on taattu. Tasainen -5 asteen pakkanen on sopiva keli, jolloin lumi ei jatkuvasti sula ja jäädy uudelleen liukkaaksi kun lämpötila vaihtelee nollan molemmin puolin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon kaamee sieni eikä mulla ole velvollisuuksiakaan mihinkään suuntaan, mutta jouluna ei tarvitse juoda.
Siis ryypätkääpä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuusi ollaan alettu laittaa jo adventtina. Siihen on mukava ripustaa suomen lippuja koristeeksi itsenäisyyspäiväksi. Lisäillään koristeita kun joulu lähestyy.
Ehtii sopivasti kuivahtaa ennen joulua, aattona voi lakaista neulaset
No jos luonnonkuusen laittaa adventtina sisälle, niin joutuu kyllä hankkimaan uuden kuusen jouluksi. Eiköhän se ole kaikille selvää,, että adventtina laitetaan muovikuusi.
Minun vanhemmat ratkaisivat tuon kuusikysymyksen jo vuosia sitten ekologisesta kestävällä ratkaisulla eli hankkimalla muovikuusen, jonka aitoutta pystyy vahvistamaan polttamalla kuusen tuoksuista esanssia. Ei tarvitse joka vuosi kaataa uutta kuutta.
Useinkaan ei ole lunta. Suurin osa suomalaisista asuu Tampere-Turku-Helsinki-kolmion sisällä.