Koska kondylooma paranee?
Osaisiko kukaan sanoa milloin kondylooma on parantunut ja mistä sen voisi tietää?
Onko se silloin parantunut, kun ulkoisia "näppylöitä" ei enää ole?
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Masentaa kun tuli hommattua tämä tekemällä yksi typerä virhe
Minä sain tämän todennäköisesti minua pettäneeltä puolisolta :-(
vielä ikävämpää, olen nähnyt senkin tilanteen läheltä.
Otitko aktista liikkuvaa kuvaa läheltä?
täytyy vain yrittää luottaa että pääsee joskus tästä eroon mutta rankkaa on.
Mikä siinä on rankkaa? Eihän se tunnu miltään.
Ei se koskaan poistu elimistöstä kokonaan
On tärkeää käydä säännöllisesti papa ja hpv testissä, niin ei pääse kohdunkaulan syöpä yllättämään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän se parane ikinä. Just tuollaisten kammotautien takia kannattaisi tosiaan miettiä ketä nussii (ja ketä kaikkia se nussi ennen sua). Tuolta ei taida olla suojassa edes kondomin kanssa.
Kammotauti? Kondylooma sukupuolitaudeista pahin? Oli joskus nuorempana eikä ole 20 vuoteen näkynyt enää.
Juu täällä jostain syystä porukka yrittää trollata mutta onneksi nuo keksityt tarinat näkee kilometrien päähän.
HPV testataan papassa erillisellä kokeella pumpulipuikolla joka tutkitaan laboratoriossa onko HPV-virus. Se otetaan samalla kun otetaan papan koepalat.
Kaikilla ei ole paöjaalla silmällä näkyviä muutoksia tai oireita ikinä, vain lääkäri näkee mikroskoopilla kolposkopiassa solumuutokset, jos niitä on
80% saa jossain vaiheessa jonkun näistä viruksista
Suurella osalla se häipyy eikä näy myöhemmin testeissä eikä tule muutoksia, mutta osalla jostain syystä ei poistu
Osalla on kondyloomamuutoksia ihan silmällä nähtäviä ja osalla ei ole mitään muutoksia paitsi testeissä näkyvä hpv virus ja osalla muutokset muuttuvat syöväksi joka voidaan estää poistamalla muutoksia kun niitä tulee. Syöpä ei hetkessä kehity.
Tämä on kyllä sellainen tauti/virus, että tästä pitäisi puhua enemmän ja näkyvämmin jotta siitä aiheutua häpeä ja nolous saataisiin kitkettyä pois ja ihmiset hakemaan hoitoa ja testejä helpommin.
Tästä, kun ei oikein voi syyttää ketään tartuttamisesta tai tarttumisesta ja niin moni jonkin näistä saa, että häpeä on täysin turhaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän se parane ikinä. Just tuollaisten kammotautien takia kannattaisi tosiaan miettiä ketä nussii (ja ketä kaikkia se nussi ennen sua). Tuolta ei taida olla suojassa edes kondomin kanssa.
Otahan asioista selvää
- Kondylooma voi parantua itsestään, kun immuunijärjestelmä hävittää viruksen, yleensä parin vuoden kuluessa.
- HPV on hyvin tavallinen, sillä noin 80 prosenttia yhdynnässä olleista on saanut tartunnan. HPV-infektio paranee lähes aina itsestään.
Niin. Yhdynnässä olleista. Ei naisten kannata harrastaa yhdyntää, todennäköisimmin saa taudin kuin orgasmin.
Aika moni aikuisista on ollut yhdynnässä joten vastauksesi on typerä ja lapsellinen
Manuela oli kondylooma nuorempana mutta hoidin sen liuoksella pois ja sen jälkeen ei ole enää näkynyt ja lääkärin mukaan olen terve joten kyllä se paranee itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Ei se kokonaan parane ikinä.
No kyllä se minulla parani. Minulla oli joskun vuosikymmeniä sitten ulkosynnyttimissä, ei sisällä. Sain pienen pullon violettia penslattavaa lääkettä. Olikohan, että kerran päivässä, en muista. Silloinen poikaystävä myös tutkittiin ja hänellä ei ollu. Kaksi raskautta. Tutkimuksissa ei tauteja. Nykyisellä puolisollakaan ei ole mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se kokonaan parane ikinä.
Näin olen käsittänyt mutta melkein jokaisella on tämä virus jossain vaiheessa elämäänsä joten jonkinlainen paraneminen siitä on mahdollista.
Herpes on viirus, joka puhkeaa tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Minä sain tartunnan saunan lauteilta, ku siihen aikaan ei peflettejä käytetty. Sen sai myös mummo. Penslaamalla se mulla lähti, ku oli ulkosynnyttimissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä sain tartunnan saunan lauteilta, ku siihen aikaan ei peflettejä käytetty. Sen sai myös mummo. Penslaamalla se mulla lähti, ku oli ulkosynnyttimissä.
Näin helposti sen voi saada ja silti täälläkin syytellään ihmisiä jotka ovat sen saaneet :-/ surullista miten vähän tästä taudista tiedetään =(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin helposti sen voi saada ja silti täälläkin syytellään ihmisiä jotka ovat sen saaneet :-/ surullista miten vähän tästä taudista tiedetään =(
On aina helpompi keksiä syytöksiä, kuin tutustua oikeasti asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Lähes kaikilla aikuisilla on ollut kondylooma, mutta epäonniset saavat siitä syövän esiasteen. Se voidaan hoitaa loop-hoidolla. Mutta ei kannata vaihdella seksikumppania.
Ei kyllä todellakaan ole lähes jokaisella aikuisella kondyloomaa. HPV ei ole yhtä kuin kondylooma, onneksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähes kaikilla aikuisilla on ollut kondylooma, mutta epäonniset saavat siitä syövän esiasteen. Se voidaan hoitaa loop-hoidolla. Mutta ei kannata vaihdella seksikumppania.
Ei kyllä todellakaan ole lähes jokaisella aikuisella kondyloomaa. HPV ei ole yhtä kuin kondylooma, onneksi.
Todellisuudessa on ollut lähes jokaisella aikuisella mutta kaikille se ei ole aiheuttanut näppylöitä tai mitään oireita vaan on lähtenyt yhtä näkymättömästi pois, kun on tullutkin.
Vierailija kirjoitti:
HPV- rokote annetaan lapsille ilmaiseksi (jos vanhempi ei kiellä), ja sen voi ostaa myös aikuisena, mutta on aika hintava muistaakseni.
Maksaa jotain 250 euroa ja tarvitsee kaksi rokotetta. Myös monissa apteekeissa voi sen saada.
Jos on hyvin aktiiviinen seksielämä, niin kannattaisi varmaan ottaa, koska se suojaa myös synnytyselinten syövältä.
En osaa sanoa haittaako jo tarttunut tauti.
Se pitää ottaa jo ennen seksielämän aloittamista, muuten ei ole hyötyä.
Minulta löydettiin se nuorena ja se hoidettiin laserilla polttamalla. Jouduin käymään useamman kerran jälkitarkastuksissa ja kyllä se pysyi poissa. Tämä ihan julkisella puolella. Se ei ollut näkyvä vaan virus löytyi papakokeessa. Enkä ollut harrastanut suojaamatonta seksiä.
Sen siitä saa kun on löyhä sukupuolimoraali, sekä miehet, että naiset😂
Niin. Yhdynnässä olleista. Ei naisten kannata harrastaa yhdyntää, todennäköisimmin saa taudin kuin orgasmin.