Koska kondylooma paranee?
Osaisiko kukaan sanoa milloin kondylooma on parantunut ja mistä sen voisi tietää?
Onko se silloin parantunut, kun ulkoisia "näppylöitä" ei enää ole?
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Lähes kaikilla aikuisilla on ollut kondylooma, mutta epäonniset saavat siitä syövän esiasteen. Se voidaan hoitaa loop-hoidolla. Mutta ei kannata vaihdella seksikumppania.
Kondyloomaa aiheuttava virustyyppi ei altista syövälle.
Vahinko vaan kiertämään...levitä sitä ympäriinsä...
Mies huomaa oireet helposti kun syyliä alkaa muodostua terskan juureen, nainen ei välttämättä muusta kuin epämääräisestä tiputtelusta. Veikkaan että melkein kaikki kondylooman oireellisena sairastaneet naiset jotka eivät ole käyneet vuosikontrollissa on loop-hoidettu.
Vierailija kirjoitti:
Eihän se parane ikinä. Just tuollaisten kammotautien takia kannattaisi tosiaan miettiä ketä nussii (ja ketä kaikkia se nussi ennen sua). Tuolta ei taida olla suojassa edes kondomin kanssa.
Huvittavaa millä mutulla täälläkin esitetään asiasta tietävää :-D
Ei parane ikinä ja silti alle 30-vuotiaita ei edes seulota, kun heillä tämä olisi niin monella :-D
"Alle 30-vuotiaita ei seulota HPV:n osalta, koska heidän testinsä ovat niin usein positiivisia, että siitä syntyy vain turhaa huolta."
Kondyloomaa aiheuttavaa virusta (tyypit 6 ja 11) ei kanna 80% väestöstä, vaan 80% arvioidaan saaneen jonkin useiden kymmenien papillomavirusten ryhmästä.
Vierailija kirjoitti:
Kondylooma testi! Tehkää
Mikä se sellainen on?
Vierailija kirjoitti:
Kondylooma testi! Tehkää
Kondyloomaa ei testata verikokeella, vaan sen toteaminen perustuu lääkärin tekemään kliiniseen tutkimukseen, jossa tarkastellaan sukuelinten ja peräaukon alueen ihomuutoksia.
Vierailija kirjoitti:
Kondyloomaa aiheuttavaa virusta (tyypit 6 ja 11) ei kanna 80% väestöstä, vaan 80% arvioidaan saaneen jonkin useiden kymmenien papillomavirusten ryhmästä.
Tätä on tarpeetonta alapeukuttaa koska tämä on fakta. Hpv-ryhmään kuuluvia viruksia tunnetaan n. 200 erilaista ja nykytiedon valossa vain pari eri virustyyppiä (6 ja 11) aiheuttaa näkyviä syyliä sukuelimiin. Sellaista tilastoa ei ole jossa kerrottaisiin pelkästään tyyppien 6 ja 11 kantajuus vaan tuo 80% arvio kattaa kaikki hpv-ryhmän viruskantajuudet.
Kondomi suojaa arvioidusti noin 70% papillomavirustartuntoja.
Tjeu: THL
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähes kaikilla aikuisilla on ollut kondylooma, mutta epäonniset saavat siitä syövän esiasteen. Se voidaan hoitaa loop-hoidolla. Mutta ei kannata vaihdella seksikumppania.
Kuule kyllä se vaan altistaa, Limakalvomuutoksia -> koepala syövän varalta, ainakin kohdunkaulalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule kyllä se vaan altistaa, Limakalvomuutoksia -> koepala syövän varalta, ainakin kohdunkaulalta.
"Kondyloomiksi kutsutaan papilloomaviruksen aiheuttamia syylämäisiä muutoksia, joita voi ilmaantua sukuelinten tai peräaukon limakalvoille ja niiden ympärille.
Kondyloomien syöpäriski huolestuttaa monia, mutta kondylooma eivät ole yhteydessä kohdunkaulan syöpään, eli siitä ei tarvitse murehtia."
Käyt säännöllisesti papassa ja kerrot, että on seurattava myös hpv:tä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Masentaa kun tuli hommattua tämä tekemällä yksi typerä virhe
Minä sain tämän todennäköisesti minua pettäneeltä puolisolta :-(
Mä sain tuon myös nuorena pettävältä poikaystävältä. Tyyppi ei ottanut vastuuta, vaan huusi minua pettäjäksi, vaikka olin aina ollut uskollinen. Pelkään, että nyt keski-iässä riskini kohtu-/munasarjasyöpään on korkeampi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Vierailija kirjoitti:
Masentaa kun tuli hommattua tämä tekemällä yksi typerä virhe
Minä sain tämän todennäköisesti minua pettäneeltä puolisolta :-(
Mä sain tuon myös nuorena pettävältä poikaystävältä. Tyyppi ei ottanut vastuuta, vaan huusi minua pettäjäksi, vaikka olin aina ollut uskollinen. Pelkään, että nyt keski-iässä riskini kohtu-/munasarjasyöpään on korkeampi.
Korkkasiko se poikkis sinut?
Käyttäkää kumia. Kondylooma jää lymyämään elimistöön.
Vierailija kirjoitti:
Eihän se parane ikinä. Just tuollaisten kammotautien takia kannattaisi tosiaan miettiä ketä nussii (ja ketä kaikkia se nussi ennen sua). Tuolta ei taida olla suojassa edes kondomin kanssa.
Mistäs tuon voi tietää. Exän tavattuani hän esitti niin kunnollista kun vain voi. Oli ollut kuulemma 17 vuotiaastaasti ex vaimonsa kanssa ja tätä oli jatkunut 20 vuotta. Jätti kuitenkin sanomatta, että oli hässinyt kaikkea mitä löytyi ja juurikin esim.kännipanoja ilm.suojaa. Vakipanoja ollut jatkuvasti useita ja nämä ns. huonoja naisia. Tietenkin petti myös minua kokoajan, koska se oli hänelle ihan normaalia käytöstä. Kaikki alkoi paljastua vasta 5v jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistäs tuon voi tietää. Exän tavattuani hän esitti niin kunnollista kun vain voi. Oli ollut kuulemma 17 vuotiaastaasti ex vaimonsa kanssa ja tätä oli jatkunut 20 vuotta. Jätti kuitenkin sanomatta, että oli hässinyt kaikkea mitä löytyi ja juurikin esim.kännipanoja ilm.suojaa. Vakipanoja ollut jatkuvasti useita ja nämä ns. huonoja naisia. Tietenkin petti myös minua kokoajan, koska se oli hänelle ihan normaalia käytöstä. Kaikki alkoi paljastua vasta 5v jälkeen.
Ja suurinosa ihmistä ei edes tiedä, että heillä tämä on joten turha syytellä ja arvostella tartunnan saaneita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja suurinosa ihmistä ei edes tiedä, että heillä tämä on joten turha syytellä ja arvostella tartunnan saaneita.
Tämä on niin totta mutta ainahan muiden pitää yrittää esittää niin paljon parempaa, kuin ovatkaan.
Vierailija kirjoitti:
Totta, aina olen pelännyt tuota tautia. En AIDSia, puhumattakaan jostain kupasta tai tippurista, vaan nimenomaan ikuista kondyloomaa.
Otahan asioista edes hieman selvää "HPV on hyvin tavallinen, sillä noin 80 prosenttia yhdynnässä olleista on saanut tartunnan. HPV-infektio paranee lähes aina itsestään." ja kuten aikaisempi kirjoittajakin sinulle kertoi niin lähes jokaisella aikuisella on tämä.