Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luokkakokous tulossa. Ei siinä sinänsä mitään, mutta

Vierailija
10.11.2025 |

Sinne on järjestetty ohjelmaa. Ja se ohjelma on luetun perusteella kiusallisen huonoa. En halua mennä sinne. Lisäksi se järjestetään pönötyspaikassa.

Itse ihmisten tapaamista vastaan minulla ei ole mitään, mutta mutta.

Mitkä fiilikset teillä jäi edellisestä luokkakokouksesta?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menet vaan mukaan, juttelet ja vaihdat kuulumisia. Viis ohjelmasta. Avoimin mielin. Eikä sinun tarvitse pönöttää yhtään, jos ei kiinnosta, olet vaan oma itsesi.

Hieno ravintola. Olisin selvinnyt kahvilla. Ap

No, siellä on varmaan etukäteen tilattu tarjoilu, eli joudut syömään. Jos saa itse tilata, niin voithan ottaa pelkän salaatin, tai kahvin ja jälkiruoan.

Vierailija
22/42 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt kaksi kertaa luokkakokouksessa, kolmatta kertaa en mene. Ja jos voisin jättää käymättä ne edelliset, niin jättäisin. Täyttä ajan haaskausta ja outoa teeskentelyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menet vaan mukaan, juttelet ja vaihdat kuulumisia. Viis ohjelmasta. Avoimin mielin. Eikä sinun tarvitse pönöttää yhtään, jos ei kiinnosta, olet vaan oma itsesi.

No, siellä on varmaan etukäteen tilattu tarjoilu, eli joudut syömään. Jos saa itse tilata, niin voithan ottaa pelkän salaatin, tai kahvin ja jälkiruoan.

Syön kyllä muiden kanssa, jos menen. Mutta ne ruokalajit olivat jotain hifistelyä. Ei voi mitään. Ap

Vierailija
24/42 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiefä, mutta: Olen nainen ja ällöttää, että pillun pitää olla limakalvoa, kun se tarkoittaa sitä ainakin itselläni, että siellä on koko ajan kosteaa. Sellainen trooppinen ilmasto ja pikkarit ovat aina kosteat pillun kohdalta.

Vierailija
25/42 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut jokusen kerran. Ihan rentoa on ollut. Enää en taida mennä, jos kutsutaan. Ei jaksa kiinnostaa. En mene mihinkään juhliin, jos ei kiinnosta ohjelma tai ne ihmiset.

Vierailija
26/42 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soluttaudu mukaan vasta jatkoille kun siirtyvät pönötyspaikasta eteenpäin.

Vierailija
27/42 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amiksen luokkakokous järjestettiin 5v koulun päättymisen jälkeen. Olin sen verran traumatisoitunut kiusaamisesta(olin päätyä itsetuhoon), että en halunnut mennä.

Peruskoulun 9. luokan luokkakokous myön.  5v. pättäjäisistä, se oli ihan ok. En muista, miten neni, sekin oli vähän pönötyspaikassa, joka oli useimmille liian hieno, elettiin 90- lukua.

Tässä kymmenkunta vuotta sitten järjestettiin myös peruskoulun päättöluokan luokkakokous, mutta siitä tuli vähän sekavan seurakunnan kokous, kun järjestäjät  alkoivat kutsua vuotta vanhempia kavereitaan. Osa jäi kutsumatta, kun kutsut kulkivat FB:n ja puskaradion kautta.

Vierailija
28/42 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelliseen luokkakokoukseen en saanut kutsua ollenkaan koska mun osoite ja puhelinnumero oli salainen silloin kun järjestäjät etsi luokkatovereiden yhteystietoja. Sain tietää vasta jälkeenpäin että kokous oli pidetty, kun yksi luokkakaveri ottei linkedinillä yhteyttä.

Vierailija
29/42 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselle tullut muutamaan luokkakokoukseen kutsu, mutta en ole mennyt, koska olin koulukiusattu, eikä todellakaan ole ollut mitään halua aikuisena mennä hymistelemään samoihin kekkereihin kiusaajieni kanssa. Not, ei kiinnosta. Aikamoisen työn olen aaanut tehdä aikuisiällä, että siitä maahan poljetusta ihmisrievusta on tullut sellainen yksilö, joka ensimmäiseksi ei ala ajattelemaan, että kiusaako tuo minua vai onko tuo käyttäytyminen ihan normaalia mua kohtaan. Joten ei kiitos.

Sama. Terveiset Aleksis Kiven peruskoululle

Vierailija
30/42 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soluttaudu mukaan vasta jatkoille kun siirtyvät pönötyspaikasta eteenpäin.

Siinä on se riski, että lähtevät dokaamaan. Se ei kiinnosta yhtään. Katsotaan nyt, mitä teen. Ap

Vierailija
31/42 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mitkä fiilikset teillä jäi edellisestä luokkakokouksesta?"

Jaajo Linnonmaa on melko huono näyttelijä. 

Vierailija
32/42 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ollut, ei tietoa onko edes järjestetty.

Uskoisin, että "menestyjien" pönötystilaisuus, niiden luokan kingin ja kuningatarten, jotka pitivät porukkaa rautaisessa kiusaamis- ja kuristusotteessa jakamalla suosionsa palkkioita laskelmoidusti vain nöyrille orjille.

Oksettava aikaa oli olla pakkoluokassa. Oksettaa edelleen aivan vidusti. Niiden pillun- tai mulkunkatotelineiden ajatteleminen saa yrjöämään.

Vierailija
33/42 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

en tiefä, mutta: Olen nainen ja ällöttää, että pillun pitää olla limakalvoa, kun se tarkoittaa sitä ainakin itselläni, että siellä on koko ajan kosteaa. Sellainen trooppinen ilmasto ja pikkarit ovat aina kosteat pillun kohdalta.

Unohda pillusi ja keskity mulkkuusi.

Vierailija
34/42 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riemuylioppilas juhlissa ei ole mitään järkeä. 25% oli kuollut ja lopuistakin oli osa yllättävän huonossa kunnossa. Ei sitä ole kenelläkään tilivelvollinen siitä, että miten elämä on mennyt. Ja jos ei koskaan ole ollut joittenkin kaveri, niin ei jatkossakaan osaa olla.

Vierailija
35/42 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään luokkakokouksi ollut tai ainakaan minua ei ole kutsuttu. Mutta pari kertaa vuodessa käyn yläastekavereiden kanssa syömässä ja vaihtamassa kuulumisia. He vain eivät ole minun luokaltani vaan rinnakkaisluokalta.

Vierailija
36/42 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisen kerran meni pikku tappeluksi yhden mulk* kanssa. Nyt menin uudestaan pitkän tauon jälkeen, kun tämä tyyppi oli juonut itsensä hengiltä eikä siis sattuneesta syystä osallistunut. Ihan rauhallinen meininki ja tosi tylsää pönötystä. Sama kuin katselisi maalin kuivumista. Lähdin aikasin pois.

Vierailija
37/42 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kutsun luokkakokoukseen, ja idea oli, että ne jotka ei pääse, laittavat videotervehdyksen. Muut voivat pitää paikan päällä esityksen elämänsä käänteistä eli siellä oli sitten minun yritykseni, minun pääjohtajuuteni, minun aatelinen puolisoni -hommaa, kuulin jälkikäteen. Juu ei, olkoon vain keskenään siellä kilpailemassa, kuka on menestynein. Ei taviksille :)

Vierailija
38/42 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnellisesti olen välttänyt kaikki luokkakokoukset. Olen luonut ihan omat sosiaaliset ympyrät.

Se, että osui samalle luokalle joidenkin satunnaisten ihmisten kanssa, oli puhdasta sattumaa. Minulla ei edelleenkään ole mitään yhteistä niiden ihmisten kanssa. 

Ystävät valitaan. Työkaverit ja luokkakaverit ovat useinkin onnetonta sattumaa. 

Vierailija
39/42 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala- ja yläasteen luokkakokouksissa tuli käytyä. Näistäkin on aikaa vaikka kuinka paljon. Ihan hauska oli nähdä niitä, ketkä paikalle tulivat. Olisikohan kummassakin ollut paikalla ehkä max 15 ihmistä? Ei ollut järkätty mitään ohjelmaa, käytiin syömässä ja sit baariin. Itelle jäi ihan kiva fiilis. Kaikkien tiet olivat vieneet ympäri Suomea, ja muutama oli muuttamassa ulkomaille töiden perässä.

Vierailija
40/42 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrankin siis johonkin parempaan paikkaan? Ota kokemuksena. Ei tarvitse pönöttää, mitä se sitten onkaan. En ole koskaan missään kokenut, että pitäisi olla jotakin muuta kuin on, vaikka olen monenlaisissa paikoissa kotimaassa ja ulkomailla käynyt. Asennekysymys. Mitä tulee luokkakokouksiin, niin olisi ollut lukion luokkakokous noin 40 vuotta kirjoitusten jälkeen. En mennyt ja olin oikeassa, kun katsoin jonkun julkaisemia valokuvia. En olisi tunnistanut ketään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi