Kerrohan miksi menisin töihin?
Okei, omalla koulutuksellani saisin n.400e enemmän kuussa käyttööni. No ei kompensoi sitä että työssä käyvänä olisin jatkuvan fyysisen ja henkeen että terveyteen kohdistuvan uhan alla. Lisäksi tautiriskit, ja henkinen väkivalta. Miksi siis menisin sinne töihin jos niitä edes olisi, kun paikat täyttävät filippiinit yms.
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saisit työterveyshuollon, e-passille rahaa, työpaikkaetuja: edullisen lounasruokailun, kuntosali-, uimahalli- ja kulttuuriseteleitä, tyhytoimintaa, työyhteisön, ja mikä tärkeintä on se tunne, että olet yhteiskuntaa hyödyttävä yksilö ja elätät itsesi ja mahdolliset lapsesikin Saat aikanaan työeläkkeen, jota maksetaan myös Espanjaan, jos haluaisit eläkepäiväsi viettää etelän lämmössä ja auringossa.
Eivät koko ikänsä työttömänä olleet ymmärrä, että työstä saa muutakin kuin palkan.
Monissa (lähes kaikissa) on muitakin rahan arvoisia ja elämän laatua parantavia etuja kuin se rahapalkka.
Siitähän tässä on juuri kyse. Mitkä ovat haitat ja mitkä ovat edut, ja kummat painavat vaakakupissa enemmän. Mikään materiaalinen etu, kuten raha, e-passi tai lounasetu, tai edes tuleva eläke, ei yleensä riitä korvaamaan jos työssä joutuu kokemaan henkistä ja fyysistä uhkaa. Vielä jos työyhteisössäkin on kiusaamista ja huono henki, niin kompensaatio on todella vaikeaa.
Minun mielestä on niin, että jos työ heikentää elämänlaatua niin paljon, ettei työstä saatavat edut riitä sitä korjaamaan, niin kannattaa vaihtaa alaa. Eläke karttuu kyllä sellaisestakin työstä, jossa ei tarvitse kokea fyysistä ja henkistä uhkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä lopetin työt 14 vuotta sitten vapaaehtoisesti. Elämäni paras päätös. Tienasin noin 85 000€ vuodessa.
Nykyään elän piilossa olevilla säästöillä ja yhteiskunnan tuilla. Menoni ovat noin 25 000€ vuodessa. Ei minulla ole ainakaan mitään syytä tehdä töitä.
Annatko vinkkiä, miten säästöjä voi piilottaa? Minulla on tulossa sama tilanne, hyvät tulot ja jonkin verran säästöjä ja työt loppumassa. Säästöjä ei kuitenkaan niin paljon ole, että voisin pelkästään niillä elää eläkepäiviin asti, mutta ne voisivat olla hyvä lisä työttömyyskorvauksiin.
Tottakai. En ole tosin mikään asiantuntija ja en ole piilottanut rahoja siten, että ne tuottaisi jos ei pientä 30 000€ fyysistä kultasijoitusta lasketa. Tämän arvo on tuplaantunut.
Käteisenä minulla oli kolmasosa säästöistäni eli 150 000€. Loput ovat erilaisissa nettilompakoissa, joiden kautta teen yleensä kaikki nettiostokseni.
Vierailija kirjoitti:
Elät siis mieluummin siellä porvoossa meidän työtä tekevien rahoilla. Et itse halua kantaa korttasi yhteiseen kekoon ja kehittää meidän kustantamaa koulutustasi. Saako sinua sanoa luuseriksi?
Siinä ei sun raha paljoa paina. Kyllä ne sinunkin veroäyrit valuvat ulkomaisten sijoittajien ja jonkun muun eu maan velanmaksuun sekä Ukrainan sotaan.
Vierailija kirjoitti:
Vtun työttömät saatanat
Turhaan yrität kontrolloida.
Itse join suurena etuna jo pelkän työterveyshuollon. Lääkäriin pääsi heti. Lääkäri oli aina sama tuttu, joka tiesi potilaan terveystiedot pitkältä aikaväliltä.
Nyt terveyskeskukseen pääseminen on työn ja tuskan takana ja hoito voi olla ylimalkaista. Joka kerta eri lääkäri.
Vierailija kirjoitti:
Itse join suurena etuna jo pelkän työterveyshuollon. Lääkäriin pääsi heti. Lääkäri oli aina sama tuttu, joka tiesi potilaan terveystiedot pitkältä aikaväliltä.
Nyt terveyskeskukseen pääseminen on työn ja tuskan takana ja hoito voi olla ylimalkaista. Joka kerta eri lääkäri.
Ei meillä työnantaja tarjoa kuin suppeimman mahdollisen työterveyshuollon. Toisaalta oma terveysasema toimii hyvin. Taitaa olla kiinni asuinpaikasta ja työnantajasta, kumpi on parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei meillä työnantaja tarjoa kuin suppeimman mahdollisen työterveyshuollon. Toisaalta oma terveysasema toimii hyvin. Taitaa olla kiinni asuinpaikasta ja työnantajasta, kumpi on parempi.
Omalla paikkakunnallani se työnantajan suppeinkin tt-huolto on parempi kuin terveyskeskus, koska sinne ei edes pääse.
Mene töihin. En jaksa elättää sinua. Osallistu verotalkoisiin, tai tee edes lapsia ja hoida niitä kotona, jotta sinustakin olisi edes jotakin hyötyä tälle yhteiskunnalle. Itse olen samanlaisessa työssä, kasvattanut siinä sivussa 4 uutta veronmaksajaa mutta moraali ei salli heittäytyä toisten kustannettavaksi.
Miksi PersuPojat ovat taas ulisseet koko päivän.Miksi PersuPojat eivät voi mennä TÖIHIN.
Esittäisin ap:lle kysymyksen: Millaisilla eduilla tai rahalla voi kompensoida sen, että ap on fyysisen ja henkisen uhan alla, lisäksi tautiriskit ja henkinen väkivalta?
Veikkaan että kyse on lähihoitajan työstä, joten mahdollisesti lisäksi tulevat vielä kolmivuorotyön haittavaikutukset.
Omasta puolestani sanon, että ei ole olemassa sellaista rahaa tai etua, että lähtisin siihen hommaan. Mutta ehkä "joku toinen" tekee ne työt jonkinlaista kompensaatiota vastaan?