Mikä työ on näistä arvostetuimpaa: koulunkäynninohjaaja/kaupan myyjä/sairaala-apulainen?
Kommentit (21)
Mitä tekee sairaala-apulainen? Onko sama, kuin hoiva-avustaja?
Vierailija kirjoitti:
Eikö ne lähinnä siivoa.
Vierailija kirjoitti:
Sairaala-apulaisen tutkinto on vaatimattomampi kuin lähihoitajatutkinto, mikä sekään ei ole kovin kummoinen.
Onko Sykkeen Jokke sairaala-apulainen?
Ap. Tärkeintä on, että kouluttaudut siihen ammattiin, jonka alan työtä haluat tehdä.
Arvostetuinta? Missä itse viihtyisit parhaiten? Mihin sun kyvyt, hermot ja temperamentti soveltuvat?
Sairaala-apulaisen ei kai tarvitse olla mikään erityinen verbaalikko, mutta yleensäkin aspan, kaupan myyjän/kassan ja koulunkäynninohjaajan täytynee.
Olen käynninkäynninohjaaja. Minua väheksyy koululaiset, oppilaiden vanhrmmat ja opettajat. En suosittele sitä työtä kenellekään.
Oppilaat tukeutuu ohjaajiin ja opet ei selviä ilman ohjaajia. Vaativa työ huonolla palkalla.
Sairaala-apulainen etupäässä siivoaa ja sijaa vuoteita. Siinä ei ole vastuuta, kun potilaiden hoidosta vastaa sairaanhoitajat ja lääkärit. Mikä tahansa sairaalassa työskentely on tärkeää.
Vierailija kirjoitti:
Siivoaa pöpöjä jottei taudit leviäisi, hoitaa potilaille ruuat, avustaa hoitajia heidän työssään.
Vierailija kirjoitti:
Kaupan myyjä
Nykyään asiakkaat löytää itsekin mitä haluavat ostaa, ja maksavat kassalle.
Ilman kaupan myyjiä marketit olisivat kiinni. Eikä esim. ruokaostoksia/ -tilauksia voisi tehdä. Kyllä tuo on ihan elintärkeää, että arvostamme kaupan myyjiä.
Kouluissa varsinkin erityislapset/koululaiset tarvitsee käytännön toimissa koulunkäynninohjaajan apua.
Olen myyjänä kaupan lihatiskillä. Se on rankkaa, kun pitää seisoa tiskin takana ja asiakkaita käy tasaiseen tahtiin.
Koulumaailmassa tulee korostuneesti esiin, että on vähempiarvoinen kuin opettajat, jos on vain koulunkäynninavustaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ne lähinnä siivoa.
Eli laitoshuoltaja.
Vierailija kirjoitti:
Sairaala-apulainen etupäässä siivoaa ja sijaa vuoteita. Siinä ei ole vastuuta, kun potilaiden hoidosta vastaa sairaanhoitajat ja lääkärit. Mikä tahansa sairaalassa työskentely on tärkeää.
Sairaala-apulainen eli nykyään sairaala- tai laitoshuoltaja tekee tärkeää työtä esim siivoamalla leikkaussaleja, synnytyssaleja, ea-pkl:ta vuode- ym osastojen lisäksi. Pienikin virhe (sairaalapöpö) voi olla tuhoisa. Ne myös sijaa vuoteita, riippuu mitä kussakin paikassa on sovittu, ruokahuolto jossa myös oltava tarkka kun potilailla erilaisia allergioita ym. Lähärit myös sijaa vuoteita, pesee kakkapyllyjä, taitaa laikkarin hommat olla siistimpiä kuin lähärin eikä kk-palkassakaan ole kuin n satasen ero.
Kaupan myyjän työ on helpointa.