Olen lopettanut kyläilyn ihmisillä jotka käyttävät kahvimittaa eikä vaakaa kahvin mittaamiseen
Jos ei ymmärrä että eri paahtoasteen kahvit vievät eri tilavuuden, ei varmasti ymmärrä paljon muutakaan.
Kommentit (42)
Asun Keski-Euroopassa ja täällä pidetään suodatinkahvin hyvänä reseptinä 60 - 70 g kahvijauhetta litraa kohti. Punnitsen aina, en mittaa.
Inhoan mittalusikoita ja kahvinkeittimen skaalamittaa "kuppina". Kumpikin voi olla mitä vaan. Aina punnitseminen ja vesimäärä mittakannulla.
Good for you, jatka valitsemallasi tiellä.
No se on hyvä, meillä kun ihmiset käyvät kylässä ihmisten ei kahvin takia, enkä itse ainakaan tuollaisia kotiini laskisi.
Meillä juodaan vain Presidenttiä, sillä mieheni on DI. ;)
Pääasia, että on tummapaahtoista ja vastajauhettua. Keitän muille vähän vahvempaa kuin itselleni, tykkään laihemmasta.
Mä tiedän tarkalleen, kuinka monta kahvimitallista mun vakiokahvia mun omassa kahvinkeittimessä tuottaa sen lopputuloksen, jonka haluan. Ei tarvitse punnita mitään, kun keitän aina samalla tavoin.
Vierailija kirjoitti:
Meillä juodaan vain Presidenttiä, sillä mieheni on DI. ;)
I d i o o t t e j a olette, molemmat.
Ei ku sua ei kukaan enää vaan pyydä kylään. Myönnä pois.
Käytän aina vaakaa, kun punnitsen Lidlin Emilia-kahvia, joka on todella riittoisaa ja edullista, 500g paketti vain 1,15€!
Vai oletko lopettanut kyläilyn ihan vaan kutsujen puuttumiseen?
Tyhjää paskaa jauhat ei kukaan enää kyläile ja jos kyläilee niin saa vieras itse keittää kahvit kun kotiväki tuijottaa telkusta salattuja paskoja silmät tapillaan ja osa keskittyy kännykän tuijottamiseen.
Totta se on. Tummaksi paahdettu kahvi on paljon kevyempää kuin vaaleapaahtoinen. Kahvin keittämisessä ei ole kuin kaksi sääntöä: Keittämiseen ei käytetä moccamasteria ja kahvi mitataan puntarilla.
Juon kotimaista Juhla mokkaa. On ihan hyvää kahvia. En juo tännetuotuja halpakahveja.
Vierailija kirjoitti:
Juon kotimaista Juhla mokkaa. On ihan hyvää kahvia. En juo tännetuotuja halpakahveja.
Kotimaisia arabicapapuja. Naminami.
Näin ystävät pääsivät sinusta eroon.
Tummapaahto ei ole suomessa syntyneelle tarkoitettu. Arvaa kenelle.
Mulla on kahvinkeitin ja suodatinpusseja, mutta ei kahvia. En juo itse kahvia eikä mulla vieraat käy kahvia juomassa. Äitini jos tulee käymään, niin hän tuo kahvia mukanaa itseään varten. Teetä multa kyllä löytyy.
Näin se on.