Rintasyöpä todettu. Olen ihan turta. Yritin googlella hakea apua mutta en löytänyt mitään järkevää mistä hakisin apua.
Osaisiko joku täällä kertoa mistä voisin saada henkistä apua ja tukea?
Leikkausjonossa kestää n. 2-3 viikkoa.
Ystävät toki ovat tukea mutta haluaisin myös tietoa ja keskustella jonkun / joidenkin saman kokeneiden kanssa.
Kommentit (38)
Siskollani epäiltiin sarkoomaa. Elin hänen kanssaan osan noista tuskan ajoista. Loppujen lopuksi kyseessä olikin harvinainen hyvälaatuinen kasvain.
Mutta asiaan: minua läheisenä auttoi suunnattomasti erään syöpäpotilaan (nuori lääketieteen opiskelija) blogi, jossa hän tilitti aikaansa: odotusta, diagnoosia, hoitoennusteita jne.
Hänellä taisi olla aivosyöpä. Yritän etsiä hänen bloginsa sinulle.
Joka kolmas meistä sairastaa syövän jossakin elämänvaiheessa. Syöpä ei ole kuolemantuomio. Mutta apua tarvitset. Minäkin kehottaisin ottamaan yhteyttä syöpäyhdistykseen. Sieltä kuulemma saa erittäin kelvollista vertaistukea.
Voimia, haleja!
Kuinka olet saanut elämäsi järjestymään?! Toivottavasti saat tukea läheisiltä, ja lapsesi myös!
Onnea matkaan!
Löysin sen aikanani, kun surffailin kaikilla syöpäaiheisilla sivuilla.
Mutta muista, että täälläkin moni välittää sinusta. Jospa voisimmekin auttaa sinua. Missä asut? (Ei tietenkään ole pakko vastata!)
fakta on myös että syöpään sairastuneista enemmistö nykyään selviä.
Pyydä ap. esirukousta (vaikka kotisatama. net (sielunhoito ja rukous) ei siitä ainakaan haittaa ole. Rukous on auttanut monia.
Vuorokausi takana diagnoosista.
Olen yrittänyt hakea apua ja tietoa. En ole vielä löytänyt. Vertaistukea
haluaisin.
ap
voimia, rukouksia ja halaus sinulle ap. Sinä selviät, tunnen sen!!
Sieltä löytyy nykyään vaikka mitä.
Minulla tuttavapiirissä monta naista, jotka olleet vuosia terveitä rintasyöpähoitojen jälkeen ja elävät ihan normaalia elämää.
Yahoo on liian vaikea minulle. En osaa liittyä.
Tumpelo näissä tietokoneasioissa.
ap :(
ja siellä oma keskusteluketju rintasyöpää sairastaville
www. verkkoklinikka .fi
aivan ihanaa vertaistukea!
ei ollut saatu varmuutta pahanlaatuisesta, joten leikattiin osapoisto.
Sit se tutkitiin ja löytyi esiastetta, joten päätettiin poistaa rinta ja tehdö uusi tilalle.
Toinen sairaalan tutki poiston ja siellä oli myös varsinaista syöpää.' JOten kokopoisto ja sit sytot ja säteet ja nyt on tehty aika vasta uusi rinta.
Ja vielä on antiestrogeenihoito ehkä neljä vuotta.
Olin lasten kanssa iltapuuhissa.
Jos vain olet huomenna palstalla...
Nyt taas lyö järki...vaan niin tyhjää,
ap
monilla rintasyöpää hoitavilla osastoilla on erityinen rintasyöpähoitaja joka on käytettävissä juuri näitä tilanteita varten. eli hänen kanssaan voi käydä keskustelemassa ja purkamassa tuntojaan leikkausta odotellessa, odotteluaika kun on yleensä se kaikista pahin. soita huomenna sinua hoitavalle osastolle ja kysy onko heillä rintasyöpähoitajaa jonka vastaanotolle voisit tulla käymään.
En tiedä oletko kiinnostunut hengellisistä asioista, mutta Jumala on kaikkivoipa. Jumala toimii sekä luonnollisella (lääketieteen kautta) että yliluonnollisella tavalla. Rukous on auttanut monia.
Radiodeillä päivystää joka päivä rukouspuhelin.
pääkaupunkiseudulla (09) 751 44 551
joka päivä klo 19 - 23
Pohjanmaalla (06) 214 0404
ma - pe klo 19 - 21
Voit myös jättää esirukouspyyntösi sähköpostilla osoitteeseen rukouspuhelin(at)radiodei. fi
Rukouspyyntösi puolesta rukoillaan rukousryhmässä, joka kokoontuu joka toinen maanantai.
Lisätiedot saat puhelinnumerosta
(09) 751 44 511.
Tunnen monta rintasyöpäpotilasta ja heistä tuo alku on ollut juuri se pahin vaihe. Pyydä läheisiltä apua ja nauti hyvistä päivistä. Ota tosiaan yhteyttä noihin vertaistukiryhmiin.
Varmasti sinulle tulee parempia päiviä, kunhan pääset tuosta alkujärkytyksestä.