Kuka uskaltaa tunnustaa että töissä on liikaa turhia palavereja?
Palavereja joissa ei olisi tarvetta olla. Palavereja toisensa perään. Palavereja jotka joutuu jättämään kesken, että ehtii toiseen palaveriin.
Ehdittekö te tehdä mitään muuta töissä kuin palaveria? Kuinka te pystytte valmistautumaan niihin tai käsittelemään niiden sisältöä, kun ette tee muuta kuin juoksette palaverista toiseen?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei tuota uskaltaisi tunnustaa? Tottahan tuo on.
Monet kehuvat palaverien määrällä. Miten tärkeitä ne ovat ja kuinka ei ehdi pitää edes kahvitaukoa, kun on niiiiin paljon palavereita.
Meillä on muutama esihenkilö, joiden itsetunnolle kai on kovin tärkeää, että heidän palavereissaan on kaikki paikalla. Saavat tuntea olevansa isojakin pomoja. Siellä ollaan sitten mekin, joilla ei ole mitään sanottavaa tai jos olisikin niin ei kuunnella. Tehokkaampaa olisi vain tiedottaa niistä päätöksistä, joita joskus ehkä saadaan aikaan.
Meillä on koko ryhmän yhteinen palaveri joka toinen viikko. Muut kokoukset pidetään vain tärkeiden asioiden vuoksi ja turhia palavereita ei järjestetä. Palaveri kutsutaan koolle aina, kun on oikeasti asiaa.
Joka toisen viikon palaverissa voi myös ottaa esille muuten vaan asioita tai jos jostain asiasta haluaa valittaa jne..
Vierailija kirjoitti:
Itselleen on helppo hankkia ns. virkamieskiire. Kaikki aika menee siihen, ettei tee mitään. Sen vuoksi ehdi tehdä varsinaisia töitä lainkaan. Turhan Teamsit ovat tähän tehokas työkalu. Mitä tapahtuu jos klikkaat Decline etkä Accept?
Mitä tapahtuu? Tulee puhuttelu.
Osallistun vain pakollisiin palavereihin. Ainakin puolet niistä on sellaisia, joista en ymmärrä, miksi minuakin täällä mukana roikotetaan. Asemani ei ole sellainen, että voisin itse päättää.
Paljon mieluummin teen sitä itse työtä. Joskus sovin asiakkaan kanssa kokouksen, kun kummastakin tuntuu, että se on tarpeen, mutta ne ovat hyviä kokouksia silloin.
Suurin osa työpalavereista on täysin turhia. Olin yksikössä, jossa joka perjantai oli työpalaveri klo 14:30. Niissä ei ollut mitään järkeä. Pitkästyttävää juoruilua vain.
opettajan työssä varsinkin, typeriä naisten johtamia paska palevereja ja turhuutta ja aina joku naisopettja nostaa kätensä pystyyn "minulla olisi vielä asiaa siitä ja tästä paskasta voitteko kuunnella?"
ja sitten on niitä VEHO päiviä ja aina naisopettajat ovat keksineet "matkan teatteriin" ja siellä paskassa pitää istua koko päivä
ex ope mies
Palaverja on liikaa ja niitä myös pitkitetään liikaa. Kun asia on käsitelty, niin kokous pitäisi päättää, mutta ei! Kysellään kymmeneen kertaan onko jollakin vielä jotain jostain asiasta?
Mitä enemmän johtoportaita, sitä enemmän käsienheiluttelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei tuota uskaltaisi tunnustaa? Tottahan tuo on.
Monet kehuvat palaverien määrällä. Miten tärkeitä ne ovat ja kuinka ei ehdi pitää edes kahvitaukoa, kun on niiiiin paljon palavereita.
Ai, en kyllä tunnista, ilmiötä, että sillä kehuttaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Palaverja on liikaa ja niitä myös pitkitetään liikaa. Kun asia on käsitelty, niin kokous pitäisi päättää, mutta ei! Kysellään kymmeneen kertaan onko jollakin vielä jotain jostain asiasta?
ja sitten ne yli-innokkaat naiset aina nostaa kätensä " minulla olisi vielä yksi asia"
vi t t u mä vih aan ammatteja joissa nainen saa pomottaa.. olette niin paskaa
Andy
Kyllä koska tein aloituksen.