Kuka uskaltaa tunnustaa että töissä on liikaa turhia palavereja?
Palavereja joissa ei olisi tarvetta olla. Palavereja toisensa perään. Palavereja jotka joutuu jättämään kesken, että ehtii toiseen palaveriin.
Ehdittekö te tehdä mitään muuta töissä kuin palaveria? Kuinka te pystytte valmistautumaan niihin tai käsittelemään niiden sisältöä, kun ette tee muuta kuin juoksette palaverista toiseen?
Kommentit (31)
Mulla on fyysisen kiireinen työ, ettei kaikkea edes ehdi tekemään. Jos tulee turha palaveri, menen mielelläni. Saman palkan saan istumalla eikä tartte juosta töissä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on fyysisen kiireinen työ, ettei kaikkea edes ehdi tekemään. Jos tulee turha palaveri, menen mielelläni. Saman palkan saan istumalla eikä tartte juosta töissä.
Kuinka tämä liittyy aloitukseen?
Itselleen on helppo hankkia ns. virkamieskiire. Kaikki aika menee siihen, ettei tee mitään. Sen vuoksi ehdi tehdä varsinaisia töitä lainkaan. Turhan Teamsit ovat tähän tehokas työkalu. Mitä tapahtuu jos klikkaat Decline etkä Accept?
Mitäs sitten käyt töissä. Mikään pakko ei ole.
Tein pari vuotta esimiestyötä ja kaikenlaisia kehityspalavereita oli yrityksessä usein. Ideat olivat aina sinällään hyviä, mutta sen tiesi, ettei ideaa kuitenkaan ehdi kehittää eteenpäin. Työtä oli ihan tarpeeksi toiminnan pyörittämisessä.
Monessa paikassa on kaikenmaailman välipomoja, joille ei riitä töitä normaalissa työssä, joten ollakseen kiireisiä heidän täytyy järjestää palavereja, joihin muutkin turhat pikkupomot osallistuvat ollakseen kiireisiä...
Joku rehellinen, jolla oli oikeasti töitäkin saattoi valittaa että menee helvetisti aikaa näihin turhiin tapaamisiin joissa vaan jauhetaan ja pyöritellään asioita mutta mitään ei saada eteenpäin, mitään päätöksiä ei tehdä jne.
No kun puhutaan yhteisöllisyydestä ja konttorille palaamisesta ja pidetään sitä tärkeänä, niin nämä palaverithan on sitä yhteisöllisyyttä ja tiedon jakamista. Ei kyllä tuota ongelmaa painaa declined johonkin jonninjoutavaan firman hengenkohotukseen.
Ehdin tehdä muutakin. Mutta esihenkilön itse koen, ettei tarvitsisi ihan niin paljon palavereja pitää kun mitä on ohjeistettu. Osa asioista hoituu ihan hyvin viestillä tiedottamalla. Jos ei hoidu niin sitten on vikaa työmoraalissa
Palavereja joissa ei päätetä mitään. Samoja asioita käydään läpi kerta kerran jälkeen. Mitään konkreettista ei tapahdu.
Meillä ei onneksi ole. Saan sentään keskittyä työhöni.
Koko työelämä on yhtä suurta teatteria nykyään. Miksi ei vaan keskitytäisi niihin perustehtäviin ja jätettäisi kaikki ylimääräinen säätäminen pois. Pullapapaverit on työelämän ankeuttajia. Syökää ne pullanne kotona!
Meillä ei ole töissä turhia palavereja, koska kukaan ei maksa niistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaankin siten, että aloituksessa kysyttiin palavereista, ja tuo vastaaja toi esille sitä, että jokaisessa työpaikassa ei ole jatkuvia palaveraj.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaankin siten, että aloituksessa kysyttiin palavereista, ja tuo vastaaja toi esille sitä, että jokaisessa työpaikassa ei ole jatkuvia palaveraj.
Eli ei liity jos niitä ei ole liikaa.
Kyllä. Palaveeraan usein mt-puolen kanssa työni puolesta ja aivan turha huutaa resurssipulaa. Siellä on niin paljon porukkaa, että päät kolisee yhteen ja kaikilla on aikaa istua loputtomissa palavereissa.
Esimerkki: Henkilö X tarvitsee järjestelyitä. Mukana palaverissa on esim. psykiatri, pari terapeuttia, pari psykiatrista sairaanhoitajaa, psykologi, pari sossua ja tietysti sitten minä toiselta sektorilta ja henkilön tukihenkilö. Palaveri alkaa sillä, että jokainen esittäytyy. Siellä on näitä: "tulin kuuntelemaan, voinko olla avuksi" eli ei ole mitään yhteyttä tähän asiaan. Koko palaverin ajan äänessä on vain henkilö/tukihenkilö, minä, psykiatri ja ehkä joku yksi terapeutti tai sossu. Loput vaan istuu tunnin kalenterit kädessä hiljaa. Lopuksi heippaavat. Kovin mielellään kokoontuvat näköjään istumaan palaveriin ja samalla hoitojonot vaan kasvaa. Mitään annettavaa ei ole asiaan, ei asiakassuhdetta, ei yhtään mitään. Silti sinne palaveriin kirmataan isona laumana tappamaan aikaa.
Miksei tuota uskaltaisi tunnustaa? Tottahan tuo on.
Olin melko pitkään työttömänä ja 2023-2024 huhtikuuhun pääsin määräaikaiseksi töihin. Niin tuli vain mieleen kysymys lisäätyikö palverien määrä koronavuosien etätöiden aikana ja niiden jälkeen?
Palaverien järkyttävän määrän huomasi väkisinkin, ja itse onneksi määräaikaisena aika monesta noista luistinkin, enkä nähnyt niitä merkityksellisiksi omalle työlle, tosin pariin oleelliseen pyysin päästä mukaan, ettei palaverin yhteenvetoa tarvitse erikseen minulle selittää.
Esihenkilöllä tosiaan oli välillä aamu yhdeksästä kello 16.00 palveria palverin perään, niin että juuri ja juuri lounastunnin ehti pitää, ja monesti hän sitten jäikin tekemään ne oikeat työt kello 16 ja 18 välillä.
Vierailija kirjoitti:
Miksei tuota uskaltaisi tunnustaa? Tottahan tuo on.
Monet kehuvat palaverien määrällä. Miten tärkeitä ne ovat ja kuinka ei ehdi pitää edes kahvitaukoa, kun on niiiiin paljon palavereita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli ei liity jos niitä ei ole liikaa.
No liittyvätkö sinun viestisi sitten avaukseen? Eivät mielestäni liity, enemmän liittyy tuon kirjotitajan viesti, joka kertoo, että hänen työssään palavereja ei ole liikaa.
Hyvin uskaltaa.