Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko lihavuudesta normaalipainoon laihduttamisen onnistuminen lähes mahdotonta ilman leikkausta tai laihdutuslääkkeitä?

Vierailija
08.11.2025 |

Nykyään mediassa käytännössä kaikki lihavuudesta normaalipainoiseksi laihtumaan onnistuneet on joko lihavuusleikattuja tai jotain Ozempic-käyttäjiä, ja heistäkin osa lihoo takaisin.

Kommentit (81)

Vierailija
41/81 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mahdotonta. Ihmisillä ei vaan ole minkäänlaisia itsekuria eikä jaksamista vaan kaikki pitäisi hoitua jotenkin muuten, tässä tapauksessa lääkkeillä. Itse pudotin 15kg normaalipainon sisällä niinkin hurjalla tavalla kuin että söin vähemmän. Todella lihavalla kilot lähtevät vielä helpommin. Katsokaa dr. Now:n oppeja, siinä on asiaa puhuvat mies ja tulokset näyttävät sen.

Vierailija
42/81 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan ole. Riittää kun palaa vanhan maailman ruokailutottumukseen eli syö esim. kerran päivässä, tai jopa pelkästään muutaman kerran viikossa, eikä syö mitään vehnä- tai hiilarivalmisteita vaan sitä ruokaa mitä luonto tarjoaa eli lihaa jos pystyt tappamaan paljain käsin lihasi ja muutoin sitten kasviksia, hedelmiä, marjoja ja pähkinöitä. 

Kuka tahansa laihtuu näin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/81 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mahdotonta. Ihmisillä ei vaan ole minkäänlaisia itsekuria eikä jaksamista vaan kaikki pitäisi hoitua jotenkin muuten, tässä tapauksessa lääkkeillä. Itse pudotin 15kg normaalipainon sisällä niinkin hurjalla tavalla kuin että söin vähemmän. Todella lihavalla kilot lähtevät vielä helpommin. Katsokaa dr. Now:n oppeja, siinä on asiaa puhuvat mies ja tulokset näyttävät sen.

Jep. Vähentää ruokailut päivän 6-7 annoksesta kolmeen on jo ylitsepääsemätön haaste ylipainoisille.

Toiset posottavat kuukausikaupalla syömättä...

Vierailija
44/81 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On mahdotonta. Siksi koska mitään "laihduttamista" ei ole olemassa.

On vain elintapojen korjaaminen. Se johtaa painon muutokseen uusien elämäntottumusten mukaiseksi. Kaikki muu on ajan haaskausta ja nälissään riutumista, sen odotusta, koska taas saa mässäillä?

Elintapojen korjaaminen voi pysäyttää painonnousun mutta ei poistaa isoa ylipainoa. Ison ylipainon poistoon tarvitaan iso ja pitkäaikainen energiavaje. Esimerkiksi 45 kilon ylipaino vastaa noin 3-4 kuukauden koko energiansaantia.

Ei se ole mikään "vaje" vaan yksinkertaisesti normaaliin energiantarpeeseen ja -kulutukseen palaaminen. Energiavaje on sitten kun alkavat sisäelintoiminnot pettää. Se ettei ylläpidä ylenmääräistä ja kasvavaa kulutustottumusta ei ole "vaje" vaan kohtuuteen palaamista.

Vierailija
45/81 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, tuhannet ihmiset ovat onnistuneet ilman lääkkeitä tai leikkausta, he eivät vain pidä ääntä asiasta.

Terveisin ennen 95kg nykyään 75kg.

Painoin ennen 58kg, lihoin siitä tuohon 75 kiloon. Kaksi lääkäriä huomautti, että olen liian lihava. Pituus 168cm. Tuosta pitäisi siis saada vielä 10kg pois.

Vierailija
46/81 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on lihava, on usein ongelmana ollut saavuttaa kylläisyyden tunne, eli on ollut ongelmia suolistohormonien kanssa.

Jos laihduttaa, ja sen jälkeen yrittää pysyä siinä painossa, on kaksi ongelmaa: edelleen ne samat suolistohormonit, ja lisäksi aivot, jotka suosivat sitä aiempaa olotilaa, koska se oli tuttu ja turvallinen.

Eli laihdutuksessa ihminen on oman itsensä suurin vastustaja. Ei se painon samana pitäminen mahdotonta ole, mutta on se hemmetin vaikeaa. Olen onnistunut joskus pitämään painon samana 10 vuottakin, mutta aina jossain vaiheessa paino nousee takaisin.

Vierailija
47/81 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On mahdollista. Pätkäpaastolla neljä vuotta paino on pysynytkin samana jo niin kauan. 75-kiloisesta 55-kiloiseksi puolessa vuodessa. Ja nyt loppuelämä pätkäpaastoa ja jokaaamuinen puntarilla käynti. Muuten lihon takaisn. Olen 165 cm.

Jos haluaa syödä kuin hevonen on myös tehtävä työtä kuin hevonen eli oltava lihasta, joka kuluttaa ja jota rasittaa koko ajan. Jos elää kuin pikkulintu niin sitten syö kuin pikkulintu. Ja suurin osa ihmisistä elää kuin pikkulintu, mitään oikeaa ruumiillista rasitusta ei ole.

Aikanaan kun itse urheilin voimaa ja aerobista samanaikaisesti, sekä olin ulkona päivittäin keskimäärin 3-4 tuntia per päivä, paino ei meinannut pysyä yllä vaikka söin sen mitä vatsaan mahtui. Ei voinut syödä liikaa, jotta pystyi suorittamaan, eli käytännössä aloitin syömisen vasta iltapävällä suoritusten jälkeen. Ruuansulatus kuluttaa resursseja ja jos on tarkoitus suorittaa, ei voi olla ruuansulatusmoodissa. Eli pätkäpaastosin ja liikuin todella paljon raikkaassa ulkoilmassa

Jos vertaa siihen mitä nykyihmisen elämä on, eli mässyttää 5-7 kertaa päivässä vatsan täyteen ja loppuajan lepäilee leipäpöhnässä, niin aika kaukanahan tuo on.

Vierailija
48/81 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on lihava, on usein ongelmana ollut saavuttaa kylläisyyden tunne, eli on ollut ongelmia suolistohormonien kanssa.

Jos laihduttaa, ja sen jälkeen yrittää pysyä siinä painossa, on kaksi ongelmaa: edelleen ne samat suolistohormonit, ja lisäksi aivot, jotka suosivat sitä aiempaa olotilaa, koska se oli tuttu ja turvallinen.

Eli laihdutuksessa ihminen on oman itsensä suurin vastustaja. Ei se painon samana pitäminen mahdotonta ole, mutta on se hemmetin vaikeaa. Olen onnistunut joskus pitämään painon samana 10 vuottakin, mutta aina jossain vaiheessa paino nousee takaisin.

Ei ole kun ei ala syömään viljoja ja sokereita.

Vierailija
49/81 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitkä ihmeen suolistohormonit? Suolella ei ole itsessään mitään hormoneita, ainoastaan bakteerikanta, joka siellä asuu, tuottaa mielihaluja ja -hyvää. Jos se on hiiva tai joku muu hiilarisieni, niin ihmisestä tulee viljaporsaan näköinen. Ruokavalio on se joka määrittää, mikä bakteerikanta siellä suolessa asustaa ja mielihaluja ohjaa. Lopettakaa siis viljan ja sokerin mussutus ja siirtykää terveellisempään ruokavalioon aluksi.

Vierailija
50/81 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskele miten verensokeri ja insuliini toimii ja syö sen mukaan niin paino ei nouse ja mahdollisesti laskee. Kunnon iso aamupala ja lounas, maltillinen päivällinen eikä välipaloja. Ei tarvitse laskea mitään kaloreita eikä ähkiä salilla.

Vierailija
51/81 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siinä muuta tarvitse kuin että käyttää kuvissa kaventavia filttereitä ja ilmoittaa että syö salaatteja ja joskus juustoja, niin sitten kaikki uskoo ettet ole edes lihava.

Kätevää!

Vierailija
52/81 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, olen laihduttanut yli 20 kiloa. Hitaasti. Siinä se salaisuus, ei pidä joka kuukausi aloittaa dieettiä, että nytpä salamavauhtia laihdutaan. Se ei juurikaan onnistu, vaan kilo kuukaudessa on sellainen tavoite, jolla on suuremmat mahdollisuudet onnistua. Ja pysyä siinä penemmässä painossaan.

Vierailija
53/81 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On mahdollista. Pätkäpaastolla neljä vuotta paino on pysynytkin samana jo niin kauan. 75-kiloisesta 55-kiloiseksi puolessa vuodessa. Ja nyt loppuelämä pätkäpaastoa ja jokaaamuinen puntarilla käynti. Muuten lihon takaisn. Olen 165 cm.

Mulla pätkäpaasto ei tee yhtään mitään vaikutusta

Vierailija
54/81 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mitkä ihmeen suolistohormonit? Suolella ei ole itsessään mitään hormoneita, ainoastaan bakteerikanta, joka siellä asuu, tuottaa mielihaluja ja -hyvää. Jos se on hiiva tai joku muu hiilarisieni, niin ihmisestä tulee viljaporsaan näköinen. Ruokavalio on se joka määrittää, mikä bakteerikanta siellä suolessa asustaa ja mielihaluja ohjaa. Lopettakaa siis viljan ja sokerin mussutus ja siirtykää terveellisempään ruokavalioon aluksi."

Miksi tulet keskustelemaan ilman tietoa?

Nämä uudet laihdutuslääkkeet perustuu juuri suolistohormonien matkimiseen.

"Ozempic perustuu vaikuttavana aineenaan semaglutidiin, joka on suolistohormoni GLP-1:n toimintaa jäljittelevä aine. Semaglutidi laskee verensokeria, vähentää ruokahalua ja hidastaa ruoansulatusta, mikä johtaa sekä verensokerin parempaan hallintaan että painonlaskuun."

Vierailija
55/81 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pudotin 30 kg nuorella iällä pysyvästi. Syy lihavuuteen oli minulla tiedonpuute paljolti. Saatoin syödä helposti kokonaisen keksipaketin, koska uskoin keksien olevan kevyttä syömistä.

Kerran sitten satuin ottamaan selvää, miten paljon kaloreita on yhdessä keksissä, ja olin kauhuissani. Selvitin kaiken syömäni ruoan energiapitoisuuden, ja joko vaihdoin ne kevyempiin versioihin tai lopetin niiden syömisen.

Itselläni se jonkin syöminen (vaikkapa kurkun) on ihan riittävää. En tavallaan himoitse (tai lihavanakaan himoinnut ) mitään tiettyä ruokalajia, vaan minulle riitti että sain syödä melko tiheään aina jotain.

Vierailija
56/81 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On mahdotonta. Siksi koska mitään "laihduttamista" ei ole olemassa.

On vain elintapojen korjaaminen. Se johtaa painon muutokseen uusien elämäntottumusten mukaiseksi. Kaikki muu on ajan haaskausta ja nälissään riutumista, sen odotusta, koska taas saa mässäillä?

Elintapojen korjaaminen voi pysäyttää painonnousun mutta ei poistaa isoa ylipainoa. Ison ylipainon poistoon tarvitaan iso ja pitkäaikainen energiavaje. Esimerkiksi 45 kilon ylipaino vastaa noin 3-4 kuukauden koko energiansaantia.

Oikeasti siihen tarvitaan vain elimistön saattaminen rasvaa polttavaan moodiin.

Eli Aatun opit keskitysleirin ruokavalio, johan läskit katoaa ja luut kolisee.

Aatu kopioi sen suomalaisilta. Samaa menetelmää käytettiin Suomenlinnan vankileirillä sisällissodan jälkeen. Parin kuukauden paaston jälkeen tuli nestepöhö, johon kuoli kun se eteni jaloista keskivartaloon.

Vierailija
57/81 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskele miten verensokeri ja insuliini toimii ja syö sen mukaan niin paino ei nouse ja mahdollisesti laskee. Kunnon iso aamupala ja lounas, maltillinen päivällinen eikä välipaloja. Ei tarvitse laskea mitään kaloreita eikä ähkiä salilla.

Insuliinin peruseritys riittää painon nousuun, jos syö liikaa kaloreita kulutukseen nähden. Liika syönti on syy lihomiseen.

Vierailija
58/81 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinulle plösilölle ainakaan.

Vierailija
59/81 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et laihdu. Voit appaa sisuksiisi kaiken kaikessa rauhassa kuten ennenkin

Vierailija
60/81 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Insuliinin peruseritys riittää painon nousuun, jos syö liikaa kaloreita kulutukseen nähden. Liika syönti on syy lihomiseen.

Mutta ruuan laatu vaikuttaa vielä enemmän. Vaalea leipä tai peruna tuottaa isomman insuliinivasteen kuin vähätärkkelyksiset kasvikset ja liha/kala/muna. Näitä asioita on mitattu, eikä vedetty hatusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan