Mitä edellytyksiä pitää olla, että kykenee korjaamaan autoaan?
Kommentit (53)
Ei mitään, itsekään en ikinä ollut rassannut autoja, mutta sitten ostin jenkkiauton, nyt oon oppinut tekemään vaikka mitä.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu varmaan siitä onko auto 80-luvun mersu tai nykyaikainen sähköauto jolle ei kyllä itse voi tehdä juuri mitään.
Sähköauton perusjutut ovat aika alkeellisia, eli akku, säädin ja kolmivaihemoottori. mutta nämäkin silti tahallaan laitettu täyteen käytännössä turhaa elektroniikkahömppää eli puhelinvirityksiä joilla nostaa maksua vastaan tehoja jne.
Jos sähköautotkin olisikin tehty -80 luvulla voisi ne helposti korjata myös itse.
Vierailija kirjoitti:
Omistaa työkaluja, tekevän asenteen ja osaa etsiä ohjeet youtubesta.
Niinhän se nykyuusavuton luulee että kirjekurssilla tulee päteväksi asentajaksi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanha auto, joku paikka missä korjata, tunkki tms ja tietämystä. Munat yleensä mutta se toinenkin käy erityistapauksissa.
Mikä toinen??
Toiset munat
Tässäkin pötee, että köyhällä ja osaamattomalla on vain kalliita vaihtoehtoja.
Aivot pitää olla, ja ainakin yksi, mielummin kaksi kättä.
Vierailija kirjoitti:
Rikkoontunut auto pitää olla. Esim. Tesla.
Tezlaa voi myös ehkäisykierukalla varustettu nainen korjata. Senhän paljastaa jo keulan ehkäisykierukan logo
t. rellu Reino
Jos on hyvä pylly ja ahnas suu, mä korjaan auton sun puolesta.
T. RemppaMake
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä varmaan jakoavain voisi olla tarpeen.
Viimeinen työkalu mitä autohommissa tarvitaan,mieluummin heittää lepikkoon.
Sananmukaisesti on lentänyt myös siirtoleukapihtejä, vanhat 12 kulma hylsyt, halpis kuusiokoloavaimet... Silloin kun aloittelin.
Ilman muuta selvää, että youtube on se ratkaisevin tekijä. Kun näkee monia videoita samoista asioista niin ymmärtää senkin että kaikki ei välttämättä mene kuin strömsössä.
Siitä tulee ongelmia jos on vain yksi auto, tai jos autoa tarvitsee päivittäin. Amatöörikorjaajalle melko huono yhtälö ja pajalle mielummin jos ottavat vastaan.
Riittää että on mies. Miehet osaa autonkorjaukset, rakennushommat yms miehekkään jo sisäsyntyisesti.
Edellyttänee varmaan että on olemassa auto jossa on jotakin korjattavaa.
Vierailija kirjoitti:
Aivot pitää olla, ja ainakin yksi, mielummin kaksi kättä.
Kaksi kättä ja Black & Decker?
Vierailija kirjoitti:
Aivan valtavat sukupuolielimet
Miten ne saa sitten muka mahtumaan pakoputkeen?
On pidettävä tunkkinsa, aikoo autoaan korjata.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä varmaan jakoavain voisi olla tarpeen.
25 vuotta olen autoja harrastusmielessä rempannut, enkä edes omista jakoavainta. Melko paska työkalu.
Bilteman isomman pään hylsysarja, paineilmakompura+ puhallus pistooli, mutterinväännin+ voimahylsysarja, torx sarja, 10 tonnin hydrauliprässi, kunnon tunkki jos ei ole hallia missä kaksipilari nosturi. Alipaine jarrunesteen imuri, jarrumäntä työkalu, ulosvetäjiä, liukuvasara, torx- meisselisarja, knipex pihdit 180 ja 250mm. Öljynsuodatin avain tai sarja, öljyn valutusastia, glykolin valutusastia, letku liitin piirisarja, jakohihnan merkkikohtainen työkalu sarja, veto nivelen ulosvetäjiä, moska, lyöntituurna sarja, iskumeisseli, rasvaprässi, vetonivelen panta kiristys pihdit, vetonivelen mutteriavain 36/12 kulmainen, jousipuristimet, rälläkkä, puukkosaha, porakone, mig- hitsauskone, alasin 50kg, työpöytä, kaasupullot, induktiokuumennin, maaliruisku, kemikaaleja yms.
Nuo tuli nopeasti mieleen omasta tallistani. Aloittaa voi hylsysarjalla ja tunkilla+ pukeilla.
Vaikka olisi uusi auto ovat alustan osat samanlaisia kuin -90 luvulla, tukivarret ja alumiinia on enemmän.
Perusautoon voi vaihtaa melkein mitä vaan itse, osat on halpoja kun tilaa vaikka Virosta, Suomessa varaosat kalliita.
Meillä jo 618000km mittarissa golfissa ja olen huoltanut/ korjannut itse, kulut todella pienet. Auto toimii kuin kello ja on jokapäiväisessä ajossa,
Ensinnäkin pitää olla tallipaikkaa ja nosturi..
Suurin osa auton huolloista tulee tehdä alta päin ..
Omistaa työkaluja, tekevän asenteen ja osaa etsiä ohjeet youtubesta.