Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä edellytyksiä pitää olla, että kykenee korjaamaan autoaan?

Vierailija
08.11.2025 |

Tarvitaanko jotain erityisominaisuuksia?

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä varmaan jakoavain voisi olla tarpeen.

Viimeinen työkalu mitä autohommissa tarvitaan,mieluummin heittää lepikkoon.

Ladan tai Mossen korjaamiseen riittää sirppi ja vasara.

Vierailija
42/53 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy kirjastosta joku Haynesin manuaali, kato sieltä, mitä huoltotöitä on ja makustele, oisko rahkeita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä varmaan jakoavain voisi olla tarpeen.

25 vuotta olen autoja harrastusmielessä rempannut, enkä edes omista jakoavainta. Melko paska työkalu.

Jakoavaimen toinen nimi on mutterisorvi.

Vierailija
44/53 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin katsot youtubesta, miten homma etenee ja sitten otat mallia. Itse olen vaihtanut rivarin pihassa mm. sytytyspuolia, purkanut rikkinäiset sumuvalot pois kotelosta, sulakkeita, releitä, polttimoita yms pikkusälää vaihdellut, renkaat toki myös vaihdan itse. T. Akateemisesti koulutettu 26v nainen, jolla varaa ajella vain vanhalla ritsalla

Vierailija
45/53 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän voisi olla vikana kun penkinlämmittäjä ei toimi? Sulake on tarkistettu, on ehjä.

Vierailija
46/53 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän voisi olla vikana kun penkinlämmittäjä ei toimi? Sulake on tarkistettu, on ehjä.

Aivan turha ominaisuus. Annat olla.

Vierailija
47/53 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatii kiinnostusta asiaan, sekä riittävästi ymmärrystä miten vekottimet ja vempeleet toimivat. Jos em.puuttuu/tuntuu työläältä, unohda koko juttu.

Rahallinen säästö on huomattava jos itse pystyt tekemään, tämä tietenkin vaatii perustiedot asiosta.

Monet korjaamot kusettavat tietämättömiä, siitäkin syystä on erittäin kannattavaa olla selvillä auton tekniikasta.

Saattaa olla ylivoimaista jos minkäänlaista kokemusta/tietoa/mielenkiintoa ei ole.

Itse korjasin ennen aivan kaiken itse, nykyään inhoan sitä hommaa niin paljon että maksan  mielelläni korjaajalle, hinta pysyy järkevänä koska pystyn itse määrittämään vian- en maksa turhista jutuista.

Vierailija
48/53 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin vaihtaa öljyt ostamani autoon mutta sekään ei onnistu itse tehdä kun huomasin että auton öljyn suodatin on moottorin takaosassa keskellä  imusarjojen takana johon ei pääse käsiksi kuin auton alta seisten ...vituttaa nyt viedä vanha auto huoltoon sen vuoksi ettei pysty edes suodatinta vaihtamaan ilman että auto on nosturilla

Vierailija
49/53 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoissa on eroja, joissain Relluissa jo polttimon vaihto vaatii puskurin irrotuksen.... 

Vierailija
50/53 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastuslanka poikki jossakin kohtaa lämmitysmattoja. Usein siinä istuinosassa.

Voi korjata itsekin, joskin työlästä. Ensin pitää löytää katkeama, sitten viilto kankaaseen ja johdot esiin. Kolvaamalla päät yhteen.

Vierailija
51/53 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy kirjastosta joku Haynesin manuaali, kato sieltä, mitä huoltotöitä on ja makustele, oisko rahkeita.

Haynesin manuaalin toistetuin lause on: "Vie ajoneuvosi asiantuntevaan korjaamoon."

Vierailija
52/53 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastuslanka poikki jossakin kohtaa lämmitysmattoja. Usein siinä istuinosassa.

Voi korjata itsekin, joskin työlästä. Ensin pitää löytää katkeama, sitten viilto kankaaseen ja johdot esiin. Kolvaamalla päät yhteen.

Myös koko elementin voi vaihtaa.

Vierailija
53/53 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa autotallissa ei 2010-> eteenpäin valmistettuja autoja paljon korjailla. Jotain jarrupaloja ehkä voit vaihtaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän