Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis, miten voi olla mahdollista ettei ihmiset muista punnita hedelmiä kaupassa?

Vierailija
08.11.2025 |

Kauhua jono kertyy, kun aina joku edessä oleva "unohtaa" punnita heviosaston tuotteet...

Muutenkin olisi kiire ehtiä bussiin ja sitten tietenkin tulee tämmöinen sähläri ennen minua kassalle.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyinen työelämä ja some aiheuttavat keskittymishäiriöitä, jotka esiintyvät sitten myös siellä kaupassa ostoksia tehdessä. Kyllä enneminkin kyseenalaistaisin tämän tehokkuusyhteiskunnan järkevyyttä kuin yksittäisen ihmisen ymmärrettävää unohtelua.

Niin että töissä pystyy keskittymään, tekemään todella merkittäviä päätöksiä ja ratkaisuja, sekä yhteistyötä koko henkilöstön kanssa saumattomasti, muistaa kymmeniä asioita ja olla aina ajan hermolla, mutta yhtä hedelmäpussia ei pysty marketissa vaa'alla käyttämään ja pitää ajatuksiaan koossa kauppakäynnin ajan?

Tuollainen olotilahan on vaarallinen liikenteessä, kun unohtuu muihin maailmoihin auton ratissa.

Vierailija
42/50 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit mahtanut räjähtää tänä aamuna, jos olisit sattunut samalle kassalle minun perääni. Edessäni oli iäkäs mies, ja ystävällinen kassa sanoi hänelle, että näitä jäätelöitä olisi kannattanut ottaa 3 rasiaa, kun saa halvemmalla kuin kaksi (3 kpl/10,-). Ja ystävällisesti kehotti asiakasta, että voi käydä hakemassa vielä yhden paketin, aika iso Prisma ja aika kaukana ruokaosastosta, pakasteista varsinkin, olimme. Herra lähti, ja kassa sanoi minulle, että voi kyllä ottaa minut välissä (olisi joutunut peruuttamaan herran ostokset), johon vastasin, ettei minulla tässä niin kiire ole, odotellaan vaan ja kiittelin vielä, että kassa oli niin ystävällinen vanhalle miehelle. Ei riitä viisi minuuttia siihen, että seisoin kassajonossa ennen kuin maksoin ostokseni. Eikä yhtään harmittanut, päinvastoin oli mielestäni hienoa, että nuorehko kassa oli näin ystävällinen eläkeläiselle.

Sitä ihmettelen, että missä sinä oikein käyt kaupassa, että näitä ostoksiasi hidastavia punnituksen uhohtelijoita riittää harmiksi asti? Käyn kumminkin pari kertaa viikossa kaupassa, enkä muista että vuosikausiin olisi jonossa tuollaista tapahtunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenelle osoitit kyselysi?

Vierailija
44/50 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlin asiakkaita. 

Vierailija
45/50 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Punni-punnitaan

- 5 kg

- On siinä vähän liikaa

- Ei oo sahaa joten en saa pienemmäx

Vierailija
46/50 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailla ei tarvitse itse punnita kuin itsepalvelu-kassalla, joten Suomessa käväistessä tällaisia yksityiskohtia ei tahdo enää muistaa.

Vierailija
47/50 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä unohdan suomeen tullessa tän joka kerta koska meillä sellaista systeemiä ei ole että ne punnittaisi itse, vaan kassa punnitsee ne. Ihan samoin unohdan että täällä kysytään vielä pitkälti yli neljäkymppiseltä akaltakin paperit esim. viinin ostoon, että sitä viiniä ei saa kuin 9 asti ja että tölkkejä jne ei kannata heivata roskiin vaan palauttaa kauppaan. Olen asunut muualla 30 vuotta, käyn suomessa kerran parissa vuodessa jonkun viikon, niin ei nää nyt vaan ole ns. "Normaali elämää" ja tavallista käyttäytymistä arjessa vaan joutuu erikseen muistaa kun pitkän ajan jälkeen tulee lyhyeksi hetkeksi. Että turha hermostua, en mä tahallani unohda niitä punnita, se vaan ei kuulu mun kirjoissa normaaliin kauppa asiointiin niin menee hetki et se palaa mieleen monen muun asian kanssa.

Mun edellä oli kerran ulkomaalainen pariskunta. Kassa huomasi ekan punnitsemattoman tuotteen ja ryntäsi sen kanssa heviosastolle. Pariskunta supisi keskenään hämmentyneinä. Kassa tulee takaisin ja alkaa vetää tuoteita, kunnes tulee seuraava, jossa ei siinäkään ole punnituslappua ja taas ryntää vaa'alle. Tässä vaiheessa tuo pariskunta alkoi kysellä multa englanniksi, että mitä ihmettä tapahtuu? Selitin heille, että tuotteet pitäisi punnita itse siellä heviosaston vaaoilla. Olivat ihan kummissaan että ai niinkö, ei he tienneet. Heillä oli siinä hihnalla vielä pari muutakin punnittavaa tuotetta ja ihmettelin kassan toimintaa, kun ei selittänyt mitään tälle pariskunnalle, eikä myöskään tarkistanut kerralla kaikkia ostoksia, että olisi ottanut kaikki punnittavat mukaan, eikä ryntäillyt monta kertaa. :D Kun tuli takaisin, niin tuo pariskunta alkoi kaivaa loppuja punnittavia ostosten seasta ja pyytelivät hirveästi anteeksi, kun kassa lähti kolmannen kerran punnitsemaan. Nauruun lopulta päättyi koko episodi. 

Vierailija
48/50 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähikaupassani on kassan lähellä vaaka niille tuotteille, jotka on unohtunut punnita. Käsittääkseni hinnat ovat siinä vähän summittaiset ja hieman korkeammat kuin tuotepaikoilla sijaitsevat. Kyllähän ihmiset unohtelevat ja tämä sitten nopeuttaa asiointia.

Vierailija
49/50 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lidlissä ei tarvitse punnita itse 

Tämä onkin siellä upea asia. Jos joskus käyn toisissa kaupoissa,  niin tunnustan, minä välillä " kuvittelen" olevani Lildissä ja vahingossa jää punnitsematta. Nolottaa.

Vierailija
50/50 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisit mahtanut räjähtää tänä aamuna, jos olisit sattunut samalle kassalle minun perääni. Edessäni oli iäkäs mies, ja ystävällinen kassa sanoi hänelle, että näitä jäätelöitä olisi kannattanut ottaa 3 rasiaa, kun saa halvemmalla kuin kaksi (3 kpl/10,-). Ja ystävällisesti kehotti asiakasta, että voi käydä hakemassa vielä yhden paketin, aika iso Prisma ja aika kaukana ruokaosastosta, pakasteista varsinkin, olimme. Herra lähti, ja kassa sanoi minulle, että voi kyllä ottaa minut välissä (olisi joutunut peruuttamaan herran ostokset), johon vastasin, ettei minulla tässä niin kiire ole, odotellaan vaan ja kiittelin vielä, että kassa oli niin ystävällinen vanhalle miehelle. Ei riitä viisi minuuttia siihen, että seisoin kassajonossa ennen kuin maksoin ostokseni. Eikä yhtään harmittanut, päinvastoin oli mielestäni hienoa, että nuorehko kassa oli näin ystävällinen eläkeläiselle.

Sitä ihmettelen, että missä sinä oikein käyt kaupas

Mikset sä antanut kassan hoitaa sun ostoksia? Eikö ne voi ohittaa ne edelliset ostokset kassassa.