Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirkosta eroaminen kasvussa. Ilmeisesti nämä henkilöt eivät halua upeita kirkkohäitä?

Vierailija
08.11.2025 |

Sääli, niissä on aina tunnelmaa. Kiva mennä naimisiin jossain maistraatin aulassa.

Kommentit (105)

Vierailija
101/105 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt rippikoulun ja ollut isosena, ja mukana seurakuntanuorten toiminnassa. Ollaan menty kirkossa naimisiin, lapset on kastettu ja päässeet ripille.

Sitten aloitin kirkollisen AMK-koulutuksen ja siellä tuli sellaisia kokemuksia, että lopetin sen kesken, siirryin muualle opiskelemaan ja erosin kirkosta. 

Ja sen jälkeen olen vielä eri kirkolliselta taholta tullut kohdeltua huonosti, koska olin kirkosta eronnut. Että oikea päätös oli. 

Vierailija
102/105 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalliit häät on, jos maksaa kirkollisveroja vuosikausia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/105 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi Kirkosta eronneetkin haluavat kuitenkin kirkolliset hautajaiset ja hautapaikan kirkkomaalla? Mielestäni oikeampi paikka olisi jätteenkäsittelylaitos.

Nykyään taitaa olla uskonnottomia hautauspaikkoja, mutta aika monet hautausmaat kuuluu kirkolle ja kun ei niitä uskonnottomienkaan ruumiita saa roskiin heittää niin vähän pakko on sinne kirkon hautausmaalle loppusijoittaa. Minun raatoni voisi heittää jonnekin jätemyllyyn, mutta laki taitaa estää sen. Kukaan kirkkoon kuulumattomista sukulaisista ei ole halunnut mitään kirkollista hautajaisiinsa ja ihan vain vaihtoehtojen puutteen takia heidän tuhkat on samalla maalla kristittyjen kanssa.

Vierailija
104/105 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
105/105 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan juuri kirkkohäitähän evl kirkon mädätys-siipi haluaa, ja hinnalla millä hyvänsä. Jumalan Sanan vastaisia vihkimisiä, kun Raamattu on enemmän kun selkeä siinä että avioliitto, on miehen ja naisen välinen.

Tällä hetkellä kirkosta eroaa eteenkin uskossa olevat.

Samaa sukupuolta olevien seksisuhteet ovat kauhistus Jumalalle, syntiä. Näin Jumala Sanoo Raamatun alusta, sen loppuun asti.

Lisäksi kirkkoon on tuotu sateenkaarimessuja, joogaa y.m Raamatun Jumalan vastaista.

Ja Raamatunvastainen naispappeus aloitti rappion. Näin sanon vaikka olen itse nainen.

Suomen nyky evl halveksii Jumalan Sanaa ja ihannoi syntiä. Vakava eksyytys, järkyttävää ja surullista! 

T. Kirkosta eronnut 1,5 vuotta sitten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan