Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ennestään rikkaat rikastuvat nyt Suomessa eniten

Vierailija
08.11.2025 |

Hyvin toimeentulevien taloudellinen asema paranee entisestään Suomessa, Labore kertoo. Tutkimuslaitos vertaili ostovoiman kehitystä erilaisissa esimerkkiperheissä tulevina vuosina ja pidemmässä katsannossa. Monella kotitaloudella ostovoima on heikentynyt suhteessa vuoteen 2015, mikä kertoo varsin karua kieltä.

https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/a/9cff35ad-d628-4f1d-bcb5-8e3356…

Kannattaa äänestää Kokoomusta.

Kommentit (133)

Vierailija
101/133 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ihan valkokaulustyöläisenä kerännyt 3 vuodessa sijoituspotin joka tuottaa keskimäärin 800 €/kk nettona lisärahaa. Ei minulle näin ole mitenkään ylivoimaisen vaikeaa sijoittaa vaikkapa tonnia kuussa tuottamaan tulevina kuukausina rahaa. Tänä vuonnakin on mennyt 60 000 euroa rahaa sijoituksiin entisten päälle ja on silti voinut matkustella ja viettää normaalia elämää. 

Onko sinulla lapsia? 

On. Hekin osaavat tienata omat rahansa ja tajuavat laittaa osan sijoituksiin tuottamaan lisää rahaa ja turvaa. 

Vierailija
102/133 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku kokoomuslainen selittää miten se auttaa pienyrittäjiä yms jos kaikki varallisuus kasaantuu 10% väestöstä? Sehän tarkoittaa että maksavien asikkaiden määrä vain vähenee kaikkialla paitsi niillä alueilla joissa varakkain 10% asuu. 

no paras tapa estää tuo varallisuuden kasaantuminen on alkaa hankkimaan sitä omaistuutta eli varallisuutta, eli sijoittamaan. Mutta sitähän te koviten vastuttatte. 

Jos haluaa sijoituksille oikeaa tuottua täytyy sijoittaa vähintään kymppitonneja. Ei taviksilla ole tuollaisia rahoja täällä tai jenkkilässä koska kaikki vaan kallistuu. Toki voit sijoittaa kymppejä joka kuukausi, mutta niistä et saa kasattua itsellesi edes kymppitonneja vaikka odottelit 10 vuotta. 

Kyllä kymmenessä vuodessa voi rikastua jo aika kivasti. Jos olisit ostanut esimerkiksi Nesteen osaketta tonnilla vuonna 2013, niin olisit voinut myydä ne vuoden 2021 tammikuussa hintaan 16200€. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/133 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ihan valkokaulustyöläisenä kerännyt 3 vuodessa sijoituspotin joka tuottaa keskimäärin 800 €/kk nettona lisärahaa. Ei minulle näin ole mitenkään ylivoimaisen vaikeaa sijoittaa vaikkapa tonnia kuussa tuottamaan tulevina kuukausina rahaa. Tänä vuonnakin on mennyt 60 000 euroa rahaa sijoituksiin entisten päälle ja on silti voinut matkustella ja viettää normaalia elämää. 

Odotas kuule kun ensi vuonna alkaa laskusuhdanne, niin kyllä siinä pojan päätä alkaa paleltamaan😄😄

Miksi alkaisi paleltaan. Olen sijoittanut jo pitkään. Ottanut useammin kuin kerran rahat pois sijoituksista muita tarpeita varten ja aina palaten uudelleen keräämään salkkua uudelleen. Vaurastunut olen koko ajan, varallisuuden muoto on vain muuttunut aina välillä. Nettovelaton olen ollut jo pitkään ja uutta velkaa on aina välillä otettu lisää, välillä maksettu pois, riippuen rahan hinnasta. Parhaillaan harkitsen että otanko 50 000 euroa lisää sijoituslainaa, joista osa kasvamaan ja osa tuottamaan kassavirtaa. Esim koronadipissä tein niin että otin 40 k€ velkaa ja ostin osakkeita. Tuotoilla sitten maksoin sen lainan pois. 

Vierailija
104/133 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla lapsia? 

On. Hekin osaavat tienata omat rahansa ja tajuavat laittaa osan sijoituksiin tuottamaan lisää rahaa ja turvaa. 

Joo, no ilmeisesti lapsesi aikuisia. Minäkin tulin vielä viisi vuotta sitten keskituloisen palkalla hyvin toimeen ja säästöön jäi jopa huomaamatta rahaa, vaikka tulikin matkusteltua yms. 

Nythän tilanne on täysin toinen. Ja siis omat lapseni ovat koululaisia ja asuvat siis vielä kotona.

Ja siis tuolla hallituksen verotuspäätöksellä ei ole tällaiselle 5000e tienaavalle tulossa mitään helpotusta. 

Vierailija
105/133 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin

Vierailija
106/133 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus poisti lapsikorotukset työmarkkinatuesta eli 3 lapsen äiti saa työmarkkinatukea 595 netto kuukaudessa. 

Samaan aikaan Suomi maksaa verovähennystä ulkomailla olevien loma-asuntojen ja asuntojen remonteista. 

Vierailija
107/133 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallitus poisti lapsikorotukset työmarkkinatuesta eli 3 lapsen äiti saa työmarkkinatukea 595 netto kuukaudessa. 

Samaan aikaan Suomi maksaa verovähennystä ulkomailla olevien loma-asuntojen ja asuntojen remonteista. 

Tuota nauraa jo italialaisetkin.

Vierailija
108/133 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se äiti saa siihen päälle asumistuen, elatustuet, jos kelalta niin 600€ kolmesta vähintään ja varmasti toimeentulotukea ihan reippaasti. 

Vierailija
109/133 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

veroVÄHENNYSTÄ ei MAKSETA kenellekään. 

Vierailija
110/133 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se silloin mene niin kuin pitääkin? Laiskureidenko pitäisi rikastua?

Ei mene. Ne valmiiksi rikkaille menevät edut otetaan mm. Lasten ja sairaiden ruoasta. Eli konkreettisesti viedään leipä suusta. Vähennetään ja huononnetaan koulu- ja sairaalaruokaa, vähennetään sairaanhoitoa, lääkekorvauksia, hoitoa, tehdään elvytyskieltoja säästösyistä ym ym. Sitten ihmetellään, kun porukka ei halua lisääntyä.

Vierailija
111/133 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasketaan veroa, sama asia.

Vierailija
112/133 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaurastuminen syntyy siitä, että ei kuluta enempää kuin tienaa. Kuka tahansa pystyy siten vaurastumaan, pitää vain lopettaa tuhlaaminen. Se on tylsää ja kurjaa eikä sellaista voi keneltäkään vaatia, niinkö? Samaan aikaan vaadit nimenomaan sitä hyvätuloisilta, itseltäsi et vaadi mitään.

Rikkailta ei puutu perustarpeita. Köyhiltä puuttuu perustarpeita. Siksi rikkaat eivät tarvitse lisää.

Vierailija
113/133 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se silloin mene niin kuin pitääkin? Laiskureidenko pitäisi rikastua?

Ei mene. Ne valmiiksi rikkaille menevät edut otetaan mm. Lasten ja sairaiden ruoasta. Eli konkreettisesti viedään leipä suusta. Vähennetään ja huononnetaan koulu- ja sairaalaruokaa, vähennetään sairaanhoitoa, lääkekorvauksia, hoitoa, tehdään elvytyskieltoja säästösyistä ym ym. Sitten ihmetellään, kun porukka ei halua lisääntyä.

Hyvätuloisten ostovoima kasvaa koska korkomarkkina on alhainen, se suosii mm. omistusasumista. Lisäksi inflaatio heidän suosimissaan asioissa on alempi. Veronalennukset jakautuvat kaikille palkoistaan veroja maksaville, mutta tietenkin se hyödyttää eniten siellä, missä eniten maksetaankin. Kukaan ei vie tikkaria vauvan suusta. 

Vierailija
114/133 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se äiti saa siihen päälle asumistuen, elatustuet, jos kelalta niin 600€ kolmesta vähintään ja varmasti toimeentulotukea ihan reippaasti. 

Ei saa, jos puoliso käy kokopäiväisesti töissä ja tienaa 2200 brutto - verot ja eläkemaksut. 

Vierailija
115/133 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykö sulle, että sun puolison palkka vaihtuu 595 työmarkkinatukeen. 

Irtisanomiseen riittää asiallinen syy tammikuusta alkaen. Enää ei tarvita painavaa syytä irtisanomiseen. Koskee myös julkisen työpaikkoja. 

Vierailija
116/133 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa köyhätkin ovat rikkaita, sosiaaliset etuudet todella hyvät.

Vierailija
117/133 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasketaan veroa, sama asia.

No eihän ole.

mutta eihän se yllätä vassarilta. tulot,menot, velat ja varat kaikki aina suloisesti sekaisin. 

Vierailija
118/133 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Suomessa köyhätkin ovat rikkaita, sosiaaliset etuudet todella hyvät.

Ei todellakaan ole. Jos toinen käy töissä autoremontit ja kaikki maksaa. Mutta, nykyään tehdään kytkin remontit itse YouTube ohjeilla ja auton varaosat kolariautoista autohajottamolta tai ulkomailta. 

Vierailija
119/133 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
120/133 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomus talvi tulossa. Rikkaat ka ja köyhät ajaa samoilla pikateillä. Köyhät huonoilla talvirenkailla, 15 vanhoilla silmälaseilla ja itse korjatuilla autoilla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä