Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kritisoin täällä jokin aika sitten migreenisaikuttajia.

Vierailija
08.11.2025 |

Nyt minulle itselleni puhkesi migreeni..

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmillisesti vaan jotkut ihmiset käyttävät tuota termiä väärin ottaessaan töistä omaa lomaa. 

Tai sitten sinä luulet vain niin. 

Vierailija
42/54 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla helpotti kun kävin vuosia sellaisella hierojalla joka muutaman kymmenen käynnin jälkeen löysi ongelmakohdat eli jotkin jänteet tai hermot olivat yhtyneet ja hieroi ne erilleen johon jäi migreenikin.

Myös pääkopassa oli näitä ja eri hieroja selvitti ne eri vaivoihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on se paljonpuhuttu karma.

Ai laajenevat verisuonet päässä, karmaa? Et ole koskaan kuullut perinnöllisistä sairauksista?

Oletan että tässä viitattiin aloittajan tilanteeseen. Ulinaa toisten migreenistä mutta joutuukin kohta itse sen kokemaan.

Vierailija
44/54 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä niin. Teikäläinen tuskin on migreeniä nähnytkään. 

No kyllä itseasiassa olen. Ei onneksi kovin paha, menee tavan särkylääkkeellä oli. Mutta näköhäiriöstä tunnistin migreeniksi.

Jos menee tavallisella särkylääkkeillä ohi, on kyse niin piķkumigreenistä, että en kehtaisi edes mainita. 

Sitä sanotaan jännityspäänsäryksi, eikä se ole migreeniä.

Vierailija
45/54 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdevuodet lopetti migreenin. Sitä ennen elämä on ollut lähes päivittäistä helvettiä. Kun oli kohtaus meneillään niin oma hengityksenikin tuntui liian kovaääniseltä, neulan tippuminen lattialle olisi vihlaissut päätä. Kerran vapaapäivänä lähdin parin sadan kilometrin päähän isompaan kaupunkiin shoppailemaan, lähdin bussin kyydillä, no menomatkalla ikkunasta paistanut aurinko sai aikaan mojovan migreenin, siellä sitten kuljin pitkin katuja ja pidättelin oksennusta, tajunnantila alkoi takeltelemaan, välillä heitin pitkäkseni puistonpenkille. En olisi millään jaksanut alkaa venkslaamaan junan tai bussin odottamisen ja sillä matkustamisen kanssa. Vapaa taksi näkyi ja lähdin sillä kotikaupunkiini, kuljettaja välillä pysähtyi kun oksensin moottoritiellä ulkona, hän varmasti luuli että olen joku krapulainen hutsu, vaikka mumisin tajunnan rajamailla että on migreeni, olin niin onnellinen kun pääsin vihdoin kämpilleni, ei kirpaissut missään kun kuljettaja laskutti kyydista silloiset 500mk. Oli koko rahan arvoista päästä nukkumaan ja ottaa minun luottomigreenilääke mikä sitten auttoikin ja aamulla olin taas työpäivään valmis vaikka olo olikin jotenkin turta.

Vierailija
46/54 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea koko ketjua, mutta onko kukaan kokeillut saunaa migreeniin? Kylmänhän pitäisi supistaa verisuonia ja kuuman päinvastoin.

Vierailija
47/54 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut lukea koko ketjua, mutta onko kukaan kokeillut saunaa migreeniin? Kylmänhän pitäisi supistaa verisuonia ja kuuman päinvastoin.

Yksi keino on laittaa niskan kohdalle kylmä rätti ja jalat lämpimään veteen tai sitten oli toisinpäin, en muista mutta tyttärelläni tämä oli auttanut. Kylmä ja kuuma vuoronperään auttaa.

Vierailija
48/54 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai että kun migreeni itsessään jo laajentaa verisuonia, niin jos vaikka vähän lisää vielä?

Vierailija
49/54 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla helpotti kun kävin vuosia sellaisella hierojalla joka muutaman kymmenen käynnin jälkeen löysi ongelmakohdat eli jotkin jänteet tai hermot olivat yhtyneet ja hieroi ne erilleen johon jäi migreenikin.

Niin varmaan. Migreeni johtuu aivojen verisuonien laajenemisesta. Kannattaa puhua faktoilla eikä humpuukilla. 

Vierailija
50/54 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyitkö neurologin kantaa? 

Vierailija
51/54 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karma is a bitch.

Se, joka toiselle kuoppaa kaivaa, se siihen itse lankeaa.

Pilkka osuu omaan nilkkaan.

Vierailija
52/54 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eihän migreenillä ole mitään tekemistä lihasten kanssa.

Vierailija
53/54 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän migreenillä ole mitään tekemistä lihasten kanssa.

Kyllä migreenikohtauksia voi aiheuttaa myös jumiutuneet lihakset tai esimerkiksi rankka liikuntasuoritus. Ihmiset ovat erilaisia, joillain alkoholi saa aikaan kohtauksen, toisilla unen puute ja stressi.

Neurologi sanoi minulle joskus että kohtauksen aiheuttajia on yhtä paljon kuin migreenistä kärsiviäkin eli voisin hyvinkin kuvitella että krooninen jännitystila saa aikaan tuon verisuonten kohtaustyyppisen laajenemisen

Vierailija
54/54 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Migreenissä juuri verisuonet laajenevat, ne pitäisi saada supistumaan, jotta kipu hellittäisi. Sauna on vihoviimeinen ratkaisu ongelmaan. Apteekissa myytävä migreenihattukin on nimenomaan kylmähattu, joka laitetaan jääkaappiin viilenemään ennen käyttöä.