Kritisoin täällä jokin aika sitten migreenisaikuttajia.
Kommentit (30)
Minun pojallani on paha migreeni. Hän on toimintakyvytön, kun se iskee. Onneksi sai satasien eurojen arvoisen biologisen lääkkeen. Vieläkin voi migreeni joskus iskeä, mutta nyt se on vain päänsärky.
Minulla on kivuton migreeni. Se on hassua, kun ei näe mitään muuta kuin valoa. On myös oksettava olo, mutta mistään ei ole kipua. Siihen auttaa pari buranaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä niin. Teikäläinen tuskin on migreeniä nähnytkään.
No kyllä itseasiassa olen. Ei onneksi kovin paha, menee tavan särkylääkkeellä oli. Mutta näköhäiriöstä tunnistin migreeniksi.
Särkylääke ei auta migreeniin. Et voi itse diagnosoida itselläsi migreeniä, se on lääkärin tehtävä.
Migreeniin liittyy myös äärimmäistä pahoinvointia ja kognitiivisen suorituskyvyn merkittävää laskua ennen ja jälkeen päänsärkyvaiheen, minkä vuoksi se tekee ihmisistä hetkellisesti työkyvyttömiä, eikä mitään turhaan saikuttajia. Kova päänsärky on migreenikohtauksessa se pienin haitta.
Auttaa särkylääke migreeniin, jos migreeni ei ole kovin paha. Kun poikani oli lapsi, piti ottaa 800 mg buranaa ja 1 mg panadolia yhtä aikaa. Se auttoi. Vasta teinille määrättiin täsmälääkkeitä.
Nuorena haukuin netissä toisia naisia vampiksi lähes, kunnes omalle kohdalle osui ihan kamala ja katala pelimies.
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan kokeillut kylmähattua, saa apteekista? Onko ollut hyötyä? Kastelen yleensä pyyhkeen ja pistän turbaaniksi kun migreeni alkamassa, auttaa joskus. Itsellä käytössä lisäksi täsmälääke, kipulääke ja pahoinvointilääke.
Pojallani on. Sanoo sen helpottavan oloa, mutta ei sillä kipua pois saa.
Voi olla myös, että ap:lla on veriarvot pielessä, esim hemoglobiini ja hematokriitit nousseet. Sekundäärinen polysytemia on aika yleinen, johtuu esim tupakoinnista tai uniapneasta. Ne 'migreeni'oireet johtuvat silloin miniveritulpista. Kannattaisi käydä lääkärissä selvittämässä, mikä oikeasti on oireiden taustalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä itseasiassa olen. Ei onneksi kovin paha, menee tavan särkylääkkeellä oli. Mutta näköhäiriöstä tunnistin migreeniksi.
Särkylääke ei auta migreeniin. Et voi itse diagnosoida itselläsi migreeniä, se on lääkärin tehtävä.
Migreeniin liittyy myös äärimmäistä pahoinvointia ja kognitiivisen suorituskyvyn merkittävää laskua ennen ja jälkeen päänsärkyvaiheen, minkä vuoksi se tekee ihmisistä hetkellisesti työkyvyttömiä, eikä mitään turhaan saikuttajia. Kova päänsärky on migreenikohtauksessa se pienin haitta.
Auttaa särkylääke migreeniin, jos migreeni ei ole kovin paha. Kun poikani oli lapsi, piti ottaa 800 mg buranaa ja 1
Ei kaikilla neurologiset oireet poistu ja voimaton olo. Säryn voi saada täsmälääkkeellä pois, jos se toimii. Osa ei voi niellä siinä vaiheessa paljoa, vaan on imeskelytabletti. Siinä ei saisi olla niin paha maku, voi lisätä huonovointisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auttaa särkylääke migreeniin, jos migreeni ei ole kovin paha. Ku
Ei kaikilla neurologiset oireet poistu ja voimaton olo. Säryn voi saada täsmälääkkeellä pois, jos se toimii. Osa ei voi niellä siinä vaiheessa paljoa, vaan on imeskelytabletti. Siinä ei saisi olla niin paha maku, voi lisätä huonovointisuutta.
Ei särkylääke auttanutkaan, kun hän kasvoi. Mutta pienenä auttoi. Ja onhan tuo annos aikamoinen särkylääkeannos 8-10-vuotiaalle.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla myös, että ap:lla on veriarvot pielessä, esim hemoglobiini ja hematokriitit nousseet. Sekundäärinen polysytemia on aika yleinen, johtuu esim tupakoinnista tai uniapneasta. Ne 'migreeni'oireet johtuvat silloin miniveritulpista. Kannattaisi käydä lääkärissä selvittämässä, mikä oikeasti on oireiden taustalla.
Miksi ihmeessä joku on alapeukuttanut tätä? Minulla oli näin, polysytemiaa luultiin migreeniksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auttaa särkylääke migreeniin, jos migreeni ei ole kovin paha. Kun poikani oli lapsi, piti ottaa 800 mg buranaa ja 1
Huom! Lapsi ja ei paha migreeni.
Joskus kun migreeni jumittuu päälle päiväkausiksi eikä omat lääkkeet enää auta, on pakko lähteä päivystykseen tiputukseen, missä se saadaan katkaistua. Sinne kyllä menen ihan viimeisessä hädässä. On se niin epämiellyttävä paikka.