Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kritisoin täällä jokin aika sitten migreenisaikuttajia.

Vierailija
08.11.2025 |

Nyt minulle itselleni puhkesi migreeni..

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pikku päänsärky töitä estä, lääkettä nassuun ja töihin siitä!

Vierailija
2/30 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä niin. Teikäläinen tuskin on migreeniä nähnytkään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä itseasiassa olen. Ei onneksi kovin paha, menee tavan särkylääkkeellä oli. Mutta näköhäiriöstä tunnistin migreeniksi.

Vierailija
4/30 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti myös kritisoit työttömiä "menkää töihin!" ja itse jäät työttömäksi ja huomaat, ettei töihin niin vain mennä :)

Vierailija
5/30 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä itseasiassa olen. Ei onneksi kovin paha, menee tavan särkylääkkeellä oli. Mutta näköhäiriöstä tunnistin migreeniksi.

Näköhäiriö voi johtua muustakin kuin migreenistä.

Vierailija
6/30 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sit vaan itsekin ryhdyit hyödyntämään helppo saikkuperustetta.

Vierailija
7/30 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Särkylääke ei auta migreeniin. Et voi itse diagnosoida itselläsi migreeniä, se on lääkärin tehtävä. 

Migreeniin liittyy myös äärimmäistä pahoinvointia ja kognitiivisen suorituskyvyn merkittävää laskua ennen ja jälkeen päänsärkyvaiheen, minkä vuoksi se tekee ihmisistä hetkellisesti työkyvyttömiä, eikä mitään turhaan saikuttajia. Kova päänsärky on migreenikohtauksessa se pienin haitta. 

Vierailija
8/30 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun itselläni on migreeni, konttailen menemään vessan ja sängyn välillä. Joskus nukun lattialla, en pääse edes sinne sänkyyn. Että mitäpä työnantaja tykkäisi, kontaten töihin oksentelemaan? Pahimmillaan kestää 2 vrk, kolmantena aivot toimivat yhtä hyvin kuin käkikellolla. Mutta voin sentään fyysisesti hyvin ja näytän normaalilta.

Vierailija
9/30 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos menee tavallisella särkylääkkeillä ohi, on kyse niin piķkumigreenistä, että en kehtaisi edes mainita. 

Vierailija
10/30 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Migreeni ei kyllä millään buranalla ohi mene. Eikä se ole mikään pikku päänsärky, jonka kanssa voi reippaana tehdä työpäivän. Minulla on ollut joskus niin kova migreeni, että olisin välittömästi ampunut itseäni päähän, mikäli joku olisi antanut aseen käteen. 

Olen nelivuotiaasta asti saanut nauttia näistä pikkupäänsäryistä.

Vierailija
11/30 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Särkylääke ei auta migreeniin. Et voi itse diagnosoida itselläsi migreeniä, se on lääkärin tehtävä. 

Migreeniin liittyy myös äärimmäistä pahoinvointia ja kognitiivisen suorituskyvyn merkittävää laskua ennen ja jälkeen päänsärkyvaiheen, minkä vuoksi se tekee ihmisistä hetkellisesti työkyvyttömiä, eikä mitään turhaan saikuttajia. Kova päänsärky on migreenikohtauksessa se pienin haitta. 

No kyllä mulla auttaa migreeniin Burana 800 mg ja Panadol 1 g. Nämä otan yhdessä Sumatriptanin kanssa. Yksinään noista mikään ei riitä taltuttamaan mun migreeniä. Mulla migreenissä kova päänsärky ja näköhäiriöt. Ei kaikilla tule pahoinvointia yms. 

Vierailija
12/30 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännitysniska, ei migreeni. Kireät hartiaseudun lihakset haittaa verenkiertoa ja vaikuttaa mm. tasapainoelimiin ja silmiin. Silloin päänsärky lähtee lääkkeillä.

Vierailija
13/30 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän tämä migreenin väheksyjä itse tekisi siinä vaiheessa, kun olisi parikymmentä vuotta kestänyt sitä jatkuvaa kipua ja huonoa oloa 15-20 päivää kuukaudessa. Tämä lukuisista estolääkekokeiluista huolimatta.

Tulisiko jossakin kohtaa mieleen, olla pari päivää vuodessa saikulla eikä aina vain vetää ne täsmä- ja särkylääkkeet huiviin ja näytellä iloista naamaa työpaikalla?

Tämä on arkipäivää meillä oikeilla migreenikoilla. 

Vierailija
14/30 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan kokeillut kylmähattua, saa apteekista? Onko ollut hyötyä? Kastelen yleensä pyyhkeen ja pistän turbaaniksi kun migreeni alkamassa, auttaa joskus. Itsellä käytössä lisäksi täsmälääke, kipulääke ja pahoinvointilääke.

Vierailija
15/30 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on se paljonpuhuttu karma.

Vierailija
16/30 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näköhäiriö voi olla myös hypoglykemia. Se voi tulla myös terveelle ihmiselle ilman DM-diagnoosia. Itselleni on tullut noita näköhäiriöitä muutama aikuisiällä, eikä minulla ole silloin särkenyt päätä, eli luulin niiden olleen päänsäryttömiä migreenikohtauksia. Sitten sain reilut nelikymppisenä DM1 -diagnoosin ja totta kai silloin tällöin on tullut näköhäiriöisiä hypojakin. Tämä on saanut minun epäilemään, että nuo aiemmatkin kohtaukset ovat olleet hypoja. Oksentamisen jälkeen näitä kohtauksia parantelin tietysti limulla ja karkilla:)

Vierailija
17/30 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on se paljonpuhuttu karma.

Ai laajenevat verisuonet päässä, karmaa? Et ole koskaan kuullut perinnöllisistä sairauksista?

Vierailija
18/30 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla itse asiassa ihan perus ibuprofeeni auttaa, jos ehdin ottamaan lääkkeen ajoissa, eli heti kun ensimmäinen näköhäiriöt ilmaantuu, aikaa on parikymmentä minuuttia saada lääke napattua. Silloin vältyn pahimmalta, ja päänsäryn sijaan tulee vain sellainen outo olo päähän ja oksettava olo ja valoherkkyys. Jos migreeni alkaa aurattomana tai vaikkapa yöllä, pitää turvautua paljon vahvempaan lääkitykseen, eikä nekään tahdo aina auttaa.

Vierailija
19/30 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä mulla auttaa migreeniin Burana 800 mg ja Panadol 1 g. Nämä otan yhdessä Sumatriptanin kanssa. Yksinään n

No niin, huomaa tämä ero: YHDESSÄ sumatriptaanin kanssa. Tämä on se ratkaiseva ero. Oikeaan migreeniin ei YKSISTÄÄN auta mikään Panadol tai Burana, mutta niitä tarvitaan ehdottomasti reilu annos noiden migreenin täsmälääkkeiden kaveriksi taltuttamaan kohtaus. 

Vierailija
20/30 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan kokeillut kylmähattua, saa apteekista? Onko ollut hyötyä? Kastelen yleensä pyyhkeen ja pistän turbaaniksi kun migreeni alkamassa, auttaa joskus. Itsellä käytössä lisäksi täsmälääke, kipulääke ja pahoinvointilääke.

Minulla on migreeniyhdistykseltä ostettu migreenikypärä. Se viilennetään pakastimessa. Auttaa vähän,  erityisesti kesähelteellä. Lämpenee kuitenkin melko nopeasti päässä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi