Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä tämä propaganda etätyötä kohtaan oikein tulee? Tässä todellinen syy: Follow the money

Vierailija
08.11.2025 |

Aina kun luette uutisia etätyön haitoista ja kuinka ihmisten "innovaatiot" vähenee, kannattaa muistaa, että taustalla pyörii eturyhmien lobbaus ja rahan ahneus. Esimerkkejä toimialoista, jotka ovat etätyöaikana menettäneet asiakkaita ja joilla on intressi kannattaa toimistopakkoja, jotta voisivat välttää liiketoimintariskin, jonka ovat itse ottaneet:

- kiinteistöjen omistajat 

- lounasravintolat

- parkkihallit

Etätyöstä hyötyvät etätyöläiset ja suurin osa firmoista:

+ palkattomiin työmatkoihin ei mene montaa päivää joka kuukausi (de facto tuntipalkka nousee)

+ säästyy bensasta, bussimatkoista jne. vähintään satoja euroja vuodessa

+ vapaa-aika lisääntyy

+ hyvinvointi kasvaa

+ työpaikkadraama ja työpaikkakiusaaminen vähenee

+ firmojen ei tarvitse maksaa toimitiloista

+ taudit ei kulkeudu työpaikoille/työpaikoilta, joten pysyy terveempänä

Kommentit (193)

Vierailija
61/193 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etätyötä vastutaa lähinnä duunarit eli ne ihmiset jotka saa paskaa palkkaa eikä ne pysty tekemään etätyötä. 

Nekin. Itse olen havainnut että sitä vastustaa eniten ne toimistoilla notkuvat käsienheiluttelijat, jotka haluavat saada juttukavereita. Heidän egonsa ei kestä sitä ajatusta, että ihmiset ei halua vapaaehtoisesti olla heidän seurassaan.

Nämä työpaikan aikavarkaat ovat tärkeä syy siihen, että teen työt mieluummin kotona. Toinen on se, ettei avokonttoritila ilman edes omia nimettyjä paikkoja ole yhtään hyvä paikka tehdä keskittymistä vaativaa työtä. Käsittelen työssäni myös henkilöstöä koskevia tietoja ja mitään tietosuojaa ei työpaikalla ole, kun ei edes kunnollisia sermejä ole työpisteillä näkösuojaa antamassa. Siihen yhtälöön sitten lisätään se työpöydän kulmalle jaarittelemaan tuleva työkaveri, niin pakko on etsiä joku vapaa koppi jostain, jos konttorilla jotain töitä pitäisi tehdä. Ilmeisesti se työnteko ei kuitenkaan ole se toimistolle pakottamisen tarkoitus, vaan just seuranpito näille pöydän kulmalla notkujille.

Vierailija
62/193 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa kehittäisit omaa kielellistä osaamistasi etkä käyttäisi englantia ja suomea sekaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/193 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätyö tukee myös vihreää siirtymää. Ei osteta evääksi muovisia pikaruokapakkauksia eikä kuljeta autolla turhia reissuja ruuhkassa savuten. Ei menee bensaan rahaa kuten aiemmin ja hermot säästyvät kun ei kökötetä siellä ruuhkassa väsyneenä. Liikenneturvallisuuskin paranee. Joukkoliikenne tosin tässä menettää asiakkaita. 

Töistä palautuminen alkaa välittömästi etätyön lopettamisen jälkeen joten pitkällä aikajaksolla tarkasteltuna pysytään terveempänä. Ja juuri säännöllisesti esiintyville pöpöille altistuminen on pienempää. Myös muisti ja mielenterveys pysyy parempana kotitoimiston hiljaisuudessa kuin avokonttorin mölyssä.

En aio eläköityä heti eläkeikään tultuani jos saan tehdä etätyötä. Jos tulevaisuudessa palataan lähityöhön, jään heti eläkkeelle kun saan. Epäilen, että on muitakin, jotka kokevat näin. Etätyö on tuottavampaa ja siitä on karsittu pois kaikki turha sosiaalinen teatteri. 

Vierailija
64/193 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä muita eturyhmiä on, jotka hyötyvät toimistopakoista?

Autokorjaamot ja kauppiaat koska autot kuluvat nopeasti työmatkoilla.

Myös vaatekauppiaat kun toimistolle ei monesti voi mennä liian kuluneissa vaatteissa ja ne kuluvat nopeasti päivittäisessä pesussa ja käytössä. 

Kertakäyttöpikaruokamarkkinoijat koska mukaan napatun roskan määrä vähenee.

Nuo kaikki ovat kuitenkin turhaan kulutukseen ja ympäristön tuhoamiseen perustuvaa bisnestä joten etätyö on kokonaishyvinvoinnille huomattavan hyvä muutos jota kannattaisi ennemminkin tukea ja kannustaa.

Rahan perässä kiilusilmin ryömivät ek ja nämäkin pienet eturyhmät toki pitävät nyt isoa meteliä ja kampanjoivat järkeä vastaan kuten aina.

Vierailija
65/193 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etätyö tukee myös vihreää siirtymää. Ei osteta evääksi muovisia pikaruokapakkauksia eikä kuljeta autolla turhia reissuja ruuhkassa savuten.

Mutkat suoriksi, vai? Kukaan ei varmaan wolttaa kotiin, eikä kukaan lähitöitä tekevä käy työpaikkaravintolassa syömässä posliinilautasilta muusia ja lihapullia?

Vierailija
66/193 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä muita eturyhmiä on, jotka hyötyvät toimistopakoista?

Autokorjaamot ja kauppiaat koska autot kuluvat nopeasti työmatkoilla.

Myös vaatekauppiaat kun toimistolle ei monesti voi mennä liian kuluneissa vaatteissa ja ne kuluvat nopeasti päivittäisessä pesussa ja käytössä. 

Kertakäyttöpikaruokamarkkinoijat koska mukaan napatun roskan määrä vähenee.

Nuo kaikki ovat kuitenkin turhaan kulutukseen ja ympäristön tuhoamiseen perustuvaa bisnestä joten etätyö on kokonaishyvinvoinnille huomattavan hyvä muutos jota kannattaisi ennemminkin tukea ja kannustaa.

Eli mieluummin haluaisit kaikki nuo työtekijät työttömiksi, koska totuushan on, etteivät esim. toimistojen siivoojat tai vaatekauppojen myyjät koskaan tule olemaan edes huonopalkkaisia etätyöläisiä. 

Edelleen on totaalisen väärä ajatus, että lähityöntekijät söisivät vain muovipurkkiruokaa. Minä söin aina työpaikkaruokalassa. Nyt etätöissä huomattavasti enemmän valmisaterioita. 

Vierailija
67/193 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpuhelujen hoito kerrostalossa, missä on huono äänieristys... pitäisi olla omakotitalo.

Jos työ on intohimo, se hoituu varmaan hyvin etänäkin. Silloin innostuu selvittämään ongelmat helpommin itse ilman apuja ja opiskelee mielellään itsekseen alati muuttuvia sovelluksia ja työohjeita. 

Toki useimmat haluavat olla etätöissä ja siinä on puolensa. Kun on varma siitä, mitä pitää kulloinkin tehdä, etätyö sujuu toimistotyötä paremmin.

No höpsis. Ei kerrostaloissa tavallinen puhe kuulu minnekään. Eikä puhelimeen tarvitse huutaa.

Vierailija
68/193 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tämä etätyökeskustelu on niin mustavalkoista?

Minulle etätyö sopii hyvin, koska työn luonteeni vaatii täyttä tarkkuutta ja siihen tarvitsen hiljaisuutta. Toisessa tiimissä oleva taas tekee yhteistyötä monien eri tiimien kanssa, joten hän viihtyy paremmin toimistolla. 

Kaikki keskustelu on nykyään netissä ja muuallakin mustavalkoista koska netissä äänessä on eniten maksetut tai muuten aktivisti-spämmijät jotka puskee sitä omaa viestiään väkisin joka ketjuun ja palstalle. Media taas ei uutisia näytä juuri muualta hankkivan paitsi joko netistä tai sitten kavereiltaan jotka vähemmän yllättäen vaikuttaa olevan tuota samaa maksettua viestintäporukkaa tai aktivistiporukkaa.

Viesti taas on kärjistettyä ja jakavaa koska eri aktivistiliikkeet yrittää muodostaa omista klubeistaan uskonnollisia kultteja ettei tarvitse perustella mitään kun jäsenet uskoo suoraan. Samalla tuo takaa ettei kultin jäsenet yhtäkkiä herää järkiinsä vaan toistaa sanomaa vastaväitteitä kuuntelematta. 

Vierailija
69/193 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle etätyö sopii hyvin, koska työn luonteeni vaatii täyttä tarkkuutta ja siihen tarvitsen hiljaisuutta. Toisessa tiimissä oleva taas tekee yhteistyötä monien eri tiimien kanssa, joten hän viihtyy paremmin toimistolla. 

Samaa mieltä keskustelun mustavalkoisuudesta. Itse teen etätöitä 0-2 päivää viikossa. Olen alalla, jossa kollegat on ripoteltu ympäri maakuntaa. Esihenkilön toimistotilat sijaitsevat eri paikassa, joten hän johtaa alaisiaan etänä. Hän on hyvin paljon kuitenkin läsnä. Minulla samassa toimistossa 2 kollegaa, ja olemme hyvin läheisiä. Teemme tiivistä yhteistyötä. Jos minulla tiedossa koulutuksia tai palavereja päivälle monta, niin olen suosiolla etänä, jotta saan keskittyä niihin paremmin. Eli mielestäni saan sekä etä- että lähipäivien hyödyt tällä tyylillä.

Vierailija
70/193 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä keskustelun mustavalkoisuudesta. Itse teen etätöitä 0-2 päivää viikossa. Olen alalla, jossa kollegat on ripoteltu ympäri maakuntaa. Esihenkilön toimistotilat sijaitsevat eri paikassa, joten hän johtaa alaisiaan etänä. Hän on hyvin paljon kuitenkin läsnä. Minulla samassa toimistossa 2 kollegaa, ja olemme hyvin läheisiä. Teemme tiivistä yhteistyötä. Jos minulla tiedossa koulutuksia tai palavereja päivälle monta, niin olen suosiolla etänä, jotta saan keskittyä niihin paremmin. Eli mielestäni saan sekä etä- että lähipäivien hyödyt tällä tyylillä.

Tässäkin avainsana on valinnanvapaus. Saat valita käytkö toimistolla. Ne käy ketkä käy. Ketään ei käsketä.

Vierailija
71/193 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan erityisesti, ja painoarvoltaan suurin: työeläkeyhtiöt. Eli meidän kaikkien tulevat eläkkeet. Ne ovat kaikki isoja vuokranantajia keskustoissa, omistavat välillisesti toimistoja ja kauppakeskuksia. Näiden sijoitettujen rahojen tuotot ovat nyt pahasti uhattuna. Ja näillä tahoilla on valtaa. 

Vierailija
72/193 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etätyö tukee myös vihreää siirtymää. Ei osteta evääksi muovisia pikaruokapakkauksia eikä kuljeta autolla turhia reissuja ruuhkassa savuten. Ei menee bensaan rahaa kuten aiemmin ja hermot säästyvät kun ei kökötetä siellä ruuhkassa väsyneenä. Liikenneturvallisuuskin paranee. Joukkoliikenne tosin tässä menettää asiakkaita. 

Töistä palautuminen alkaa välittömästi etätyön lopettamisen jälkeen joten pitkällä aikajaksolla tarkasteltuna pysytään terveempänä. Ja juuri säännöllisesti esiintyville pöpöille altistuminen on pienempää. Myös muisti ja mielenterveys pysyy parempana kotitoimiston hiljaisuudessa kuin avokonttorin mölyssä.

En aio eläköityä heti eläkeikään tultuani jos saan tehdä etätyötä. Jos tulevaisuudessa palataan lähityöhön, jään heti eläkkeelle kun saan. Epäilen, että on muitakin, jotka kokevat näin. Etätyö on tuottavampaa ja siitä on karsittu pois kaikki turha sosiaalinen teatteri.&nbsp

Hyviä pointteja.

Joitakin pelottaa se ajatus, että jotkut ihmiset eivät tarvitse omaa seuraa. Etätyöstä nauttivat ovat itsenäisiä ja riippumattomia. Se pelottaa joitain, koska he eivät itse ole sellaisia, vaan tarvitsevat ympärilleen ns. sirkuksen.

Vierailija
73/193 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla alallani (it) projektit ovat olleet hajautettuna eri kaupunkeihin Suomessa ja ulkomailla jo vuosia. Jos menen konttorille, siellä on ihmisiä, joita en tunne ja jotka tekevät täysin eri projekteja. Sitten kun tarvitsee kommunikoida esim. Teamsissa projektikollegan kanssa, minun on haettava jostain rauhallinen tila, tai kuten usein on pakko tehdä tilanpuutteen vuoksi, käydä palaveri maisemakonttorissa muita häiriten. Jos kaikki etätyötä tekevät palaisivat nykyisiin  maisemakonttoreihin, kaaos olisi luonnollisesti vieläkin pahempi.

Samaten näytön jakaminen on paljon tehokkaampaa kuin koota porukkaa konttorille tuijottelemana toistensa näyttöjä, kuten ennen tehtiin. Myös palaverit etänä ovat tehokkaita, kun jokaisella on oma tilansa, ja näkee suoraan kuka puhuu, verrattuna esim. kahden neukkarin jakamaan palaveriin Helsingissä ja Oulussa random -kameroiden ja äänentoiston säätämisen kanssa. Omissa töissäni etätyö on lähityöhön verrattuna kuin vertailisi sähköraitiovaunua hevosraitiovaunuun. Toisen aika on vain mennyt, vaikka vanha tuo joillekin vielä nostalgisia muistoja mieleen.

Vierailija
74/193 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttaisivat nämä 'toimistotilat' sitten asunnoiksi. Vuokrataso alenisi, kun olisi enemmän asuntoja- ihmisillä enemmän kulutusrahaa-koska vuokraan ei mene niin paljon- lounasravintolat, kahvilat jne saavat enemmän voittoa- kaikki voittavat. Ainiin, paitsi ehkä ahneet asuntosijoittajat.

Vierailija
75/193 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan erityisesti, ja painoarvoltaan suurin: työeläkeyhtiöt. Eli meidän kaikkien tulevat eläkkeet. Ne ovat kaikki isoja vuokranantajia keskustoissa, omistavat välillisesti toimistoja ja kauppakeskuksia. Näiden sijoitettujen rahojen tuotot ovat nyt pahasti uhattuna. Ja näillä tahoilla on valtaa. 

Totta

Vierailija
76/193 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä keskustelun mustavalkoisuudesta. Itse teen etätöitä 0-2 päivää viikossa. Olen alalla, jossa kollegat on ripoteltu ympäri maakuntaa. Esihenkilön toimistotilat sijaitsevat eri paikassa, joten hän johtaa alaisiaan etänä. Hän on hyvin paljon kuitenkin läsnä. Minulla samassa toimistossa 2 kollegaa, ja olemme hyvin läheisiä. Teemme tiivistä yhteistyötä. Jos minulla tiedossa koulutuksia tai palavereja päivälle monta, niin olen suosiolla etänä, jotta saan keskittyä niihin paremmin. Eli mielestäni saan sekä etä- että lähipäivie

Meillä on kyllä rajoitettu etäpäivien määrää, emme saa rajattomasti niitä pitää. Tällä hetkellä on 2 etäpäivää viikossa sallittu. Pointtini oli kuitenkin se, että etäpäivän haitoista on julkisuudessa rummutettu tiettyjen tahojen toimesta. Mielestäni se on mustavalkoista. Onko esim 1 päivä etänä ja 4 toimistolla oikeasti haitallista? 

Vierailija
77/193 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Parempi tietoturva. Yrityksen asiat ja paperit ei ole kenen tahansa varkaan tai kyläilijän saatavilla. Ei kaikilla ole työhuonetta kotona.

-> Missä työpaikassa on yrityssalaisuuksia tai yhtään mitään muutakaan paperilla? Ja kenen kotona laukkaa pitkin työpäiviä laumoittain epäilyttäviä tai muitakaan vieraita? Ja kuka hoitaa vieraiden aikana työasioita?

2. Paremmat etenemismahdollisuudet, kun naamasi on esillä niin työjutuissa kuin kahvihuoneessa. Ihmiset tuntee ja tietää sinut. Et ole se joka laistaa perehdytyksistä.

-> Onneksi on myös niitä yrityksiä, joissa etenemiset päätetään työsuoritusten eikä naamakertoimen perusteella. Olen ollut töissä molemmanlaisissa, eikä nuoleskelu-naamakerroin-malli ole missään tuottanut mitään hyvää.

3. Joustavampi asioiden hoito. Yksi käytäväkeskustelu vai 10 emailia? 

-> Vai yksi puhelu Teamsillaa tai ihan vaikka puhelimella? Ja jopa ne 10 sähköpostia hoitaa nopeammin kuin työmatkat, joihin menee tunti suuntaansa.

4. Työ jää työpaikalle.

-> Pätee ehkä sellaiseen työhön, jossa ei tarvitse ikinä ajatella tai pohtia tai kehittää mitään. Mun työpäiväni päättyy, kun sammutan koneen, mutta jos on jokin keskeneräinen iso projekti, niin kyllä se voi pyöriä mielessä vapaa-ajalla ihan riippumatta siitä, missä se työpäivä fyysisesti on tehty.

5. Moni sinkku: enemmän sosiaalista elämää. Kättelyitä, työpaikan omaa kulttuuria, tietoa siitä mitä muille kuuluu ihmisinä.

-> En tunne varmaan yhtään sinkkua, jolla ei olisi sosiaalista elämää työpaikan ulkopuolella, ja vaikka ei olisikaan, niin ei kukaan saa palkkaa siitä, että pitää sinkuille seuraa.

6. Parempi perehdytys kun olet uusi. Tunnet kuuluvasi porukkaan.

-> Perehdytystilaisuudet voidaan järjestää toimistolla, vaikka muuten oltaisiin etänä, ja ainakin omalla työpaikallani uudet työntekijät saavat olla yhteydessä vanhempiin kollgoihin aina apua tarvitessaan. Ei ole vaikeaa.

7. Pienempi todennäköisyys joutua irtisanotuksi, etäirtisanominen on helppoa. Ja myös jos olet paikalla, aistit signaalit yrityksen tilasta nopeammin.

-> Jos ei tiedä, miten omalla yrityksellä menee, niin vika on ihan muussa kuin työnteon sijainnissa. Sama koskee sitä kuuluisaa hiljaista tietoa, jota tässä ei sentään otettu esiin. Ei siis ole yrityksen tiedotus ja kommunikaatio ajan tasalla, jos oleellista ja tarpeellista tietoa pitää haalia juoruilemalla kahviautomaateilla ja käytävillä.

8. Parempi palkka. Hyvin usein. 

-> Vähän sama juttu kuin kohdassa 2, eli onneksi on myös niitä yrityksiä, joissa myös palkankorotukset päätetään työsuoritusten perusteella. Ja kun ainakin itse pystyn etänä paremmin joustamaan ja tekemään isojen projektien yhteydessä huomattavan pitkää päivää, niin niitä työsuorituksiahan kertyy. Jos joutuisin takaisin lähityöhön, niin aikajousto loppuisi siihen paikkaan ja työnantaja voisi miettiä, kannattaako työntekijää istuttaa bussissa lähes kolme tuntia päivässä vai hyödyntää se sama kolme tuntia työpanoksena yrityksen hyväksi.

Vierailija
78/193 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä AP täällä vaahtoaa?  Jos hän on niin pätevä, mahtava ja tuottava työntekijä, kuten täällä antaa ymmärtää, niin hän saa lennossa uuden työpaikan ja pääsee sanelemaan työnantajalle (jonka Hän valitsee), ettei tule toimistolla käymään!

Win win win 🎆🥳💪🏻.

Nykyiseltä työnantajaltaan hän tulee saamaan potkut, jos pysyvää 100 % etätytömahdollisuutta ei työsopimukseen ole kirjattu. Ei haitanne ap:tä, koska saa uuden työpaikan mahtavuudellaan, eikä haittaa työnantajaa, koska työntekijää, joka ei ymmärrä tai noudata sopimuksia, ei kaivata.

Vierailija
79/193 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Parempi tietoturva. Yrityksen asiat ja paperit ei ole kenen tahansa varkaan tai kyläilijän saatavilla. Ei kaikilla ole työhuonetta kotona.

-> Missä työpaikassa on yrityssalaisuuksia tai yhtään mitään muutakaan paperilla? Ja kenen kotona laukkaa pitkin työpäiviä laumoittain epäilyttäviä tai muitakaan vieraita? Ja kuka hoitaa vieraiden aikana työasioita?

2. Paremmat etenemismahdollisuudet, kun naamasi on esillä niin työjutuissa kuin kahvihuoneessa. Ihmiset tuntee ja tietää sinut. Et ole se joka laistaa perehdytyksistä.

-> Onneksi on myös niitä yrityksiä, joissa etenemiset päätetään työsuoritusten eikä naamakertoimen perusteella. Olen ollut töissä molemmanlaisissa, eikä nuoleskelu-naamakerroin-malli ole missään tuottanut mitään hyvää.

3. Joustavampi asioiden hoito. Yksi käytäväkeskustelu vai 10 emailia? 

-> Vai yksi puhelu Teamsillaa tai ihan vaikka puhelimella? Ja jopa ne 10 sähköpost

Hyvät vastaukset idioottimaisiin vastaväitteisiin. Toimistopakot nimenomaan aiheuttavat nuo edellä mainitut draamat ja tarpeen esittää tärkeää edetäkseen uralla. Etätyössä vain tulos ratkaisee, ei se kuka nuolee eniten pomoja tai kuka ylenee reittä pitkin. Etätyö pitää julkisuustyrkyt poissa vallasta ja neutraloi yleistä selasortoa joita narsistit yms tyrkyt aiheuttaa toimistoilla.

Vierailija
80/193 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä AP täällä vaahtoaa?  Jos hän on niin pätevä, mahtava ja tuottava työntekijä, kuten täällä antaa ymmärtää, niin hän saa lennossa uuden työpaikan ja pääsee sanelemaan työnantajalle (jonka Hän valitsee), ettei tule toimistolla käymään!

Win win win 🎆🥳💪🏻.

Nykyiseltä työnantajaltaan hän tulee saamaan potkut, jos pysyvää 100 % etätytömahdollisuutta ei työsopimukseen ole kirjattu. Ei haitanne ap:tä, koska saa uuden työpaikan mahtavuudellaan, eikä haittaa työnantajaa, koska työntekijää, joka ei ymmärrä tai noudata sopimuksia, ei kaivata.

Mikä on viestisi pointti? Miten AP liittyy siihen, että etätyö on objektiivisesti positiivinen asia ja toimistopakot äärimmäisen haitallisia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi