Mitä ostaisitte myyjäisistä?
Olen pitkäaikaistyötön enkä tykkää vaan vinkua, kun rahaa on niukasti, mieluummin teen jotain sen eteen, oli se sit pari euroa, 20e tai 200e.
En taaskaan tajunnut, että joulumyyjäisaika on käsillä. Mitä te ostaisitte?
Osaan leipoa, ommella, teen puutöitä ja koruja mm. Aiemmin olen joskus tehnyt mm kuivakakkuja, paholaisen hilloa ja puisia koristeita (joista en muista mitä oli). Menestys paikasta riippuen vähän sitä sun tätä, joskus tullut ihan hyvin rahaa ja joskus tulos 0e, joka lannistaa. Villasukkia en osaa neuloa ja tiedän, että harva niistä suostuu maksamaan oikeaa hintaa työmäärään nähden. Pää raksuttaa aika tyhjää. Puuhommat olis ehkä itselle mieluisimpia ja eräänlaisia kestokuusia joskus tein.
Mitä te kaipaisitte joulun alla valmiina? Otan ideoita vastaan! :)
Kommentit (78)
Käteviä pikkulahjoiksi ja -tuliaisiksi sopivia asioita. Jotain pientä ja nätisti paketoitua syötävää / juotavaa, kaunis kynttilä, käsintehty joulukortti, upea kalenteri. Lapsille puuleluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan mitään syötävää, koskaan ei tiedä millaisessa tilassa ne on tehty
Myös ne tekijät syövät siinä tilassa tehtyjä ruokia ja leivonnaisia, luuletko että he huonoa syövät.
Eivät välttämättä syö niitä myytäväksi tehtyjä. Mistä tiedät että niissä ei esimerkiksi käytetä vanhentuneita tuotteita joita eivät enää itse halua syödä?
Siinä on todellakin aina riskinsä, että ostaa tuntemattoman valmistamaa ruokaa. Mutta en ole kyllä koskaan kuullut, että myyjäisistä olisi tullut ruokamyrkytysilmoituksia. Ja tuntemattomia ne ravintolan työntekijätkin on, jotka joskus lipsuvat hygieniasäännöistä. Kun kerran tulee niitä ruokamyrkytyksiä aika ajoin.
Yhdestä ruokamyrkytyksestä ei uutisoida niin helposti kuin ravintolassa tapahtuneesta, niissäkin yleensä jos on kyse isommasta joukosta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paistettu elintarvike on valmistettu kuumassa uunissa.
Missä sitä on säilytetty uunin ja myynnin välissä?
Jääkaapissa? Kuivakakuthan säilyy ihan huonelämmössä.
Onko talossa koira joka on käynyt nuolemassa kakkua? Tarkoitan sitä, että yksityiseltä ostaessa ei koskaan voi olla varma
Ei jessus 🤣
Sellaisia joukuuseen laitettavia pipareita voisi ehkä ostaa. Eli niissä pitäisi olla ehkä joku rusetti tai ainakin reikä mihin voi laittaa nauhan.
Kuivakakkua, piparkakkuja ja villasukkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paistettu elintarvike on valmistettu kuumassa uunissa.
Missä sitä on säilytetty uunin ja myynnin välissä?
Jääkaapissa? Kuivakakuthan säilyy ihan huonelämmössä.
Onko talossa koira joka on käynyt nuolemassa kakkua? Tarkoitan sitä, että yksityiseltä ostaessa ei koskaan voi olla varma
Lopeta jo, teit asiasi jo selväksi et uskalla ostaa yksityisten tekemiä juttuja koska sitä sun tätä ja tota.
Viimeksi ostin riisipiirakoita, punaherukoista keitettyä vispipuuroa, lapaset.
Voisin ostaa myös sukat, taateli- tai piimäkakun ja pikkuleipiä. En itse leivo, niin pieni määrä kahvin kanssa ja vierasvarana menisi pyhinä.
Vierailija kirjoitti:
Sellaisia joukuuseen laitettavia pipareita voisi ehkä ostaa. Eli niissä pitäisi olla ehkä joku rusetti tai ainakin reikä mihin voi laittaa nauhan.
Syötäviä? Puisia?
Voisin ostaa myös mehuja, puna- tai mustaherukkamehua, raparperimehua tai puolukkamehua.
Sahtia. Tai sitä vierrettähän se vielä on ja hiivan lorauttaa myyjä sekaan tai itse ja käytän valmiiksi.
Juu, ehkäpä pienikötinen antoi vinkin ap:lle, että voisi vaikka myyjäisiin tehdä pienempiä patakintaita. 👍Jollakin muullakin voi olla sama ongelma 😁
Tavallista hyvää kotona leivottua pullaa ostaisin mielelläni. Ihan perus vaikka voisilmäpullaa. Tai mokkapaloja
Voisin ostaa vanhanaikaiset sorvatut käsinmaalatut puupompulat. Ehkä myös yhden kissalle, ilman kuminauhaa. Kukkakuviolla kaikki kiitos.
Itse ostaisin itsetehtyjä joulukortteja, patakintaat ja patalaput.
Vois ostaa myös koiralle pehmoleluja, jossa ois jotain ratisevaa, kilisevää.
Vierailija kirjoitti:
Havukranssit on myös tähän aikaan kysyttyjä, jos hinta on kohtuullinen
Harvalla on omaa metsää ja ymmärrystä siitä, millaisista havuista kranssit tulee tehdä. Aamulla nappasin meidän metsäläntiltä pariskunnan, joka pokkana väitti, että kuusenoksia saa jokamies kerätä, jos ei aiheuta vähäistä suurempaa haittaa. Ne oksat maksoi heille 150 e.
😂 Oikeastiko et ole kuivakakkuja nähnyt kaupoissa myynnissä? Kaikkea saa kaupoista, mitä myyjäisistäkin. Ainut ero on se, että myyjäisissä ne on itse tehtyjä.