Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ostaisitte myyjäisistä?

Vierailija
08.11.2025 |

Olen pitkäaikaistyötön enkä tykkää vaan vinkua, kun rahaa on niukasti, mieluummin teen jotain sen eteen, oli se sit pari euroa, 20e tai 200e.

En taaskaan tajunnut, että joulumyyjäisaika on käsillä. Mitä te ostaisitte?

Osaan leipoa, ommella, teen puutöitä ja koruja mm. Aiemmin olen joskus tehnyt mm kuivakakkuja, paholaisen hilloa ja puisia koristeita (joista en muista mitä oli). Menestys paikasta riippuen vähän sitä sun tätä, joskus tullut ihan hyvin rahaa ja joskus tulos 0e, joka lannistaa. Villasukkia en osaa neuloa ja tiedän, että harva niistä suostuu maksamaan oikeaa hintaa työmäärään nähden. Pää raksuttaa aika tyhjää. Puuhommat olis ehkä itselle mieluisimpia ja eräänlaisia kestokuusia joskus tein.

Mitä te kaipaisitte joulun alla valmiina? Otan ideoita vastaan! :)

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uudet patakintaat voisin ostaa, jos vastaan tulisi. Pitäisi kestää kuuman uunipellin nosto uunista.

Patakintaista puheen ollen, kaupassa myytävät on tarkoitettu isoille käsille ja materiaali on usein paksua ja jäykkää. Miten niillä tartutaan tulikuumaan peltiin tai vuokaan? Pienikätisenä naisena on tapahtunut, että patakinnas on tipahtanut lattialle, kun ei pysynyt kädessä. En ole pitkään aikaan nähnyt missään minulle sopivia, en edes käytettynä.

Et ole siis koskaan nähnyt miten kokit esimerkiksi televisiossa ottavat kuumia asioita pois uunista??? Vinkki niitä samoja asioita käyttetään kylpyhuoneessa. Eikä se ole hammasharja  

Vierailija
22/78 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marttojen myyjäisistä ostin yleensä vaan joulupuuron ja arvan.

Voisin ehkä ostaa jonkun kympin kranssin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan osta mitään kransseja tai pillunhajuisia kauheita ompeluksia. 

Ompelukset tehdään ompelukoneella, ei pillulla.

Vierailija
24/78 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ainakaan mitään syötävää, koskaan ei tiedä millaisessa tilassa ne on tehty

Myös ne tekijät syövät siinä tilassa tehtyjä ruokia ja leivonnaisia, luuletko että he huonoa syövät.

Vierailija
25/78 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan osta mitään kransseja tai pillunhajuisia kauheita ompeluksia. 

Mistä ihmeen ilotalosta sä sun vaatteet, pyyhkeet, petivaatteet jne oikein ostat?

Vierailija
26/78 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mitään. Siksipä en myyjäisiin menekään. 

Kiitos! Tämä oli tärkeä tieto!

Ap

Vierailija
27/78 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse menen myymään suomalaisia laatikkoja Ruotsissa. Kalliita tulee mutta on vaan eri hyvän makuisia. 

Vierailija
28/78 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uudet patakintaat voisin ostaa, jos vastaan tulisi. Pitäisi kestää kuuman uunipellin nosto uunista.

Patakintaista puheen ollen, kaupassa myytävät on tarkoitettu isoille käsille ja materiaali on usein paksua ja jäykkää. Miten niillä tartutaan tulikuumaan peltiin tai vuokaan? Pienikätisenä naisena on tapahtunut, että patakinnas on tipahtanut lattialle, kun ei pysynyt kädessä. En ole pitkään aikaan nähnyt missään minulle sopivia, en edes käytettynä.

Kun sinulla kerta on niin pikkuinen siro heiveröinen käsi, kannattaa käyttää ihan perinteistä patalappua.

En tiedä jos itken tai nauran pikkukätiselle. 

Vierailija
29/78 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole siis koskaan nähnyt miten kokit esimerkiksi televisiossa ottavat kuumia asioita pois uunista??? Vinkki niitä samoja asioita käyttetään kylpyhuoneessa. Eikä se ole hammasharja  

Ihana vastaus. Miten osa on NIIN TYHMIÄ: 

Vierailija
30/78 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös ne tekijät syövät siinä tilassa tehtyjä ruokia ja leivonnaisia, luuletko että he huonoa syövät.

Eivät välttämättä syö niitä myytäväksi tehtyjä. Mistä tiedät että niissä ei esimerkiksi käytetä vanhentuneita tuotteita joita eivät enää itse halua syödä?

Vierailija
31/78 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika moni vanhempi, erityisesti yksineläjät tykkää ostaa kotona tehtyä kun ei itse jaksa alkaa yhtä kakkua varten leipomaan.

Vierailija
32/78 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paistettu elintarvike on valmistettu kuumassa uunissa. 

Missä sitä on säilytetty uunin ja myynnin välissä?

Vierailija
33/78 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse menen myymään suomalaisia laatikkoja Ruotsissa. Kalliita tulee mutta on vaan eri hyvän makuisia. 

Täh?

Vierailija
34/78 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain ruokaa ostaisin, koska en leivo itse, enkä monia ruokiakaan osaa tehdä. Enkä jaksisikaan ruveta yhden hengen taloudessa jotain yhtä lanttulaatikkoa valmistamaan. Esim. jouluruoat siis minun tarvii ostaa valmiina. Sama se mistä ne hankkii. Hinta siinä ratkaisee. Ja se, että ruoka on latoositonta.

Vierailija
35/78 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitä nykyään ihmiset ostaa mutta koulumyyjäisiin äitini teki sellaisia solmupullia 5kpl/10markkaa ja pullat loppuivat aina! Moni oppilas toi kuivakakut ja marjapiirakat takaisin kotiin. Leipomus pitää olla sopivan simppeli ja hinnoiteltu oikein 👍

Vierailija
36/78 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät välttämättä syö niitä myytäväksi tehtyjä. Mistä tiedät että niissä ei esimerkiksi käytetä vanhentuneita tuotteita joita eivät enää itse halua syödä?

Ei me mitään marjanpoimintayrityksiä olla.

Tapahtuuko tällaista oikeasti? 

Kaikenlaista sitä ihmisillä tulee mieleen.

Vierailija
37/78 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lähes akuutti tarve uudelle pannualuselle. Vanhat on niin kauheassa kunnossa, että ei kestä yhdenkään vieraan katsetta.

Vierailija
38/78 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mitä nykyään ihmiset ostaa mutta koulumyyjäisiin äitini teki sellaisia solmupullia 5kpl/10markkaa ja pullat loppuivat aina! Moni oppilas toi kuivakakut ja marjapiirakat takaisin kotiin. Leipomus pitää olla sopivan simppeli ja hinnoiteltu oikein 👍

Lisään vielä. Myy 5 pullaa 5€. Uunipellille mahtuu 25 pullaa ja neljä pellillistä kun paistat se on 100€. Valmistuskustannus aika pieni ja simppeliä hommaa 👍

Vierailija
39/78 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saaristolaisleipää, lusikkaleipiä. Kransseja luonnonmateriaaleista. 

Ei mitään koristeita.

Vierailija
40/78 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotikokit kiskoo liian isoja hintoja tekemästään myyjäisruoasta. Jos kaupasta saa halvemmalla, moni valitsee mennä sinne kauppaan eikä myyjäisiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi