Mitä ostaisitte myyjäisistä?
Olen pitkäaikaistyötön enkä tykkää vaan vinkua, kun rahaa on niukasti, mieluummin teen jotain sen eteen, oli se sit pari euroa, 20e tai 200e.
En taaskaan tajunnut, että joulumyyjäisaika on käsillä. Mitä te ostaisitte?
Osaan leipoa, ommella, teen puutöitä ja koruja mm. Aiemmin olen joskus tehnyt mm kuivakakkuja, paholaisen hilloa ja puisia koristeita (joista en muista mitä oli). Menestys paikasta riippuen vähän sitä sun tätä, joskus tullut ihan hyvin rahaa ja joskus tulos 0e, joka lannistaa. Villasukkia en osaa neuloa ja tiedän, että harva niistä suostuu maksamaan oikeaa hintaa työmäärään nähden. Pää raksuttaa aika tyhjää. Puuhommat olis ehkä itselle mieluisimpia ja eräänlaisia kestokuusia joskus tein.
Mitä te kaipaisitte joulun alla valmiina? Otan ideoita vastaan! :)
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uudet patakintaat voisin ostaa, jos vastaan tulisi. Pitäisi kestää kuuman uunipellin nosto uunista.
Patakintaista puheen ollen, kaupassa myytävät on tarkoitettu isoille käsille ja materiaali on usein paksua ja jäykkää. Miten niillä tartutaan tulikuumaan peltiin tai vuokaan? Pienikätisenä naisena on tapahtunut, että patakinnas on tipahtanut lattialle, kun ei pysynyt kädessä. En ole pitkään aikaan nähnyt missään minulle sopivia, en edes käytettynä.
Kun sinulla kerta on niin pikkuinen siro heiveröinen käsi, kannattaa käyttää ihan perinteistä patalappua.
En tiedä jos itken tai nauran pikkukätiselle.
Musta tää oli jotenkin herttaisen avuton naisen ongelma! :D
Taittele hei joku käsipyyhe muutamaan otteeseen ja käytä sitä :) tai sitä kummastakin voi käyttää patalappuna niin ettet tunge kättä sinne sisään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan mitään syötävää, koskaan ei tiedä millaisessa tilassa ne on tehty
Myös ne tekijät syövät siinä tilassa tehtyjä ruokia ja leivonnaisia, luuletko että he huonoa syövät.
Eivät välttämättä syö niitä myytäväksi tehtyjä. Mistä tiedät että niissä ei esimerkiksi käytetä vanhentuneita tuotteita joita eivät enää itse halua syödä?
Ei me mitään marjanpoimintayrityksiä olla.
Tapahtuuko tällaista oikeasti?
Kaikenlaista sitä ihmisillä tulee mieleen.
Mistä tiedät että ei tapahdu? En väitä että kaikki tekee, mutta joku voi niinkin toimia
Puu kuusi johon voi ripustaa pieniä jolukoristeita.Puiset enkelit,eri kokoiset. Minä itse hän puisia eläimiä seimi asetelmaan. Lampaat,härkä,aasi,kamelit ja elegantti. Keittiö pyyhe jossa jouluun sopiva kuvio/koriste. Paperi askartelusta etsin ikkunaan laitettava "lasimaalaus" kuvia siis sellaisia jossa silkkipaperi kauniisti leikatun kuvan takana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös ne tekijät syövät siinä tilassa tehtyjä ruokia ja leivonnaisia, luuletko että he huonoa syövät.
Eivät välttämättä syö niitä myytäväksi tehtyjä. Mistä tiedät että niissä ei esimerkiksi käytetä vanhentuneita tuotteita joita eivät enää itse halua syödä?
Siinä on todellakin aina riskinsä, että ostaa tuntemattoman valmistamaa ruokaa. Mutta en ole kyllä koskaan kuullut, että myyjäisistä olisi tullut ruokamyrkytysilmoituksia. Ja tuntemattomia ne ravintolan työntekijätkin on, jotka joskus lipsuvat hygieniasäännöistä. Kun kerran tulee niitä ruokamyrkytyksiä aika ajoin.
Vierailija kirjoitti:
Alankin jo miettimään pannunalusia ja leikkuulautoja. Käsipyyhkeet ois helppo, ostaako joku jouluksi enää erikseen näitä? Hinta toki kohtuullinen, tiedän että Ikea laatua saa 3kpl 2 eurolla :/
Jotain puisia voiveitsiä ja kapustoja mulla onkin kesken kun touhuan niitä aina kun en muuta järkevää keksi. Mitäköhän hintaa vois pitää?
Taidan alkaa myös katselemaan luontoa sillä silmällä kransseja varten, niitäkään ei saa kai luvatta mistään ottaa?
Minkälaisia koristeita? Tähtiä, enkeleitä, sydämiä? Ei ole hajuakaan mistä ihmiset pitäis.
Tosi hyviä ideoita kyllä kiitos, saa tulla lisää!
AP
Sitä kai ihmiset haluaa, mitä kaupoissa näkee joulusesonkina myytävän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paistettu elintarvike on valmistettu kuumassa uunissa.
Missä sitä on säilytetty uunin ja myynnin välissä?
Jääkaapissa? Kuivakakuthan säilyy ihan huonelämmössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä on todellakin aina riskinsä, että ostaa tuntemattoman valmistamaa ruokaa. Mutta en ole kyllä koskaan kuullut, että myyjäisistä olisi tullut ruokamyrkytysilmoituksia. Ja tuntemattomia ne ravintolan työntekijätkin on, jotka joskus lipsuvat hygieniasäännöistä. Kun kerran tulee niitä ruokamyrkytyksiä aika ajoin.
Ravintoloissa on kuitenkin hyväksytyt tuotantotilat ja jonkinlainen valvonta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uudet patakintaat voisin ostaa, jos vastaan tulisi. Pitäisi kestää kuuman uunipellin nosto uunista.
Patakintaista puheen ollen, kaupassa myytävät on tarkoitettu isoille käsille ja materiaali on usein paksua ja jäykkää. Miten niillä tartutaan tulikuumaan peltiin tai vuokaan? Pienikätisenä naisena on tapahtunut, että patakinnas on tipahtanut lattialle, kun ei pysynyt kädessä. En ole pitkään aikaan nähnyt missään minulle sopivia, en edes käytettynä.
Ok. Mulla on niin naurettavan pienet kädet, että käytän lasten sormikkaita koska aikuisten ovat liian isot. Olen 44-vuotias nainen. Enkä siltikään ole törmännyt kuvaileemaasi ongelmaan koskaan. En edes ymmärrä miten tuo on mahdollista. Taita sitä kättäsi ja kauanko sitä kinnasta täytyy muka pitää? Jotain sekunteja eikä pysy kädessä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No katsos kun ei niitä tehdä niin kuin käsineitä eli eri kokoisina, vaan ne ovat yhdenkoon kintaita. Pienet kokoerot kintaissa johtuvat valmistajista, jotka arvioivat eri tavoin sen, mikä on sopiva koko enemmistölle.
Sinappia, villasukkia ja leivoksia yleensä on tullut ostettua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta jälkikäsittely on voinut olla epähygieenistä.
Vierailija kirjoitti:
Itse ostaisin kranssin. Ihan ilman mitään koristeita ja kohtuuhintaisen. Nää on aina vaikea tehdä itse, jos ei satu olemaan materiaalia. Sellainen peruskranssi on mukava koristella itse valoilla, tai jollain tilpehöörillä. Saattaisin ostaa kakunkin (taateli- tai piimäkakku, kuten joku jo ehdottikin), etenkin jos se olisi luomua. Tavaroista ostaisin ehdottomasti puulusikan. Harmi, että niitä niin harvoin tulee vastaan.
Tässä oli hyvä vinkki. Kirjoitat joka tuotteen lappuun "luomu" niin voit pyytää enemmän hintaa. Teet tietenkin ihan perusaineksista, jossain kakussa eroa maussa ei taatusti huomaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alankin jo miettimään pannunalusia ja leikkuulautoja. Käsipyyhkeet ois helppo, ostaako joku jouluksi enää erikseen näitä? Hinta toki kohtuullinen, tiedän että Ikea laatua saa 3kpl 2 eurolla :/
Jotain puisia voiveitsiä ja kapustoja mulla onkin kesken kun touhuan niitä aina kun en muuta järkevää keksi. Mitäköhän hintaa vois pitää?
Taidan alkaa myös katselemaan luontoa sillä silmällä kransseja varten, niitäkään ei saa kai luvatta mistään ottaa?
Minkälaisia koristeita? Tähtiä, enkeleitä, sydämiä? Ei ole hajuakaan mistä ihmiset pitäis.
AP
No ei ne kyllä halua. Myyjäisiin mennään etsimään jotain sellaista, mitä kaupasta ei saa. Esim. just kuivakakut.
Vierailija kirjoitti:
Puu kuusi johon voi ripustaa pieniä jolukoristeita.Puiset enkelit,eri kokoiset. Minä itse hän puisia eläimiä seimi asetelmaan. Lampaat,härkä,aasi,kamelit ja elegantti. Keittiö pyyhe jossa jouluun sopiva kuvio/koriste. Paperi askartelusta etsin ikkunaan laitettava "lasimaalaus" kuvia siis sellaisia jossa silkkipaperi kauniisti leikatun kuvan takana.
Elegantti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Varmaan ihmiset jotka myyjäisissä käy etsivät nimenomaan käsityötä ja jotain muuta kuin kaupoissa myytävä tusinamuovikrääsää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko talossa koira joka on käynyt nuolemassa kakkua? Tarkoitan sitä, että yksityiseltä ostaessa ei koskaan voi olla varma
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä on todellakin aina riskinsä, että ostaa tuntemattoman valmistamaa ruokaa. Mutta en ole kyllä koskaan kuullut, että myyjäisistä olisi tullut ruokamyrkytysilmoituksia. Ja tuntemattomia ne ravintolan työntekijätkin on, jotka joskus lipsuvat hygieniasäännöistä. Kun kerran tule
Niin. Mieti sitä. Ravintoloissa sattuu ruokamyrkytyksiä aika ajoin, vaikka niissä on valvontasysteemit ym. Mutta myyjäisistä en ainakaan minä muista koskaan kuulleeni mitään ruokamyrkytysuutista.
Villasukat. En osaa neuloa eikä kiinnosta opetella. Äiti teki ne aiemmin, mutta meni kuo-lemaan, niin kohta loppuu ehjät sukat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko talossa koira joka on käynyt nuolemassa kakkua? Tarkoitan sitä, että yksityiseltä ostaessa ei koskaan voi olla varma
Ei kiesus. Lopeta jo hysteerikko. Menee ihan yli nämä sun ei-voi-syödä-muiden-tekemää-selitykset. Kahjo.
Itse ostaisin kranssin. Ihan ilman mitään koristeita ja kohtuuhintaisen. Nää on aina vaikea tehdä itse, jos ei satu olemaan materiaalia. Sellainen peruskranssi on mukava koristella itse valoilla, tai jollain tilpehöörillä. Saattaisin ostaa kakunkin (taateli- tai piimäkakku, kuten joku jo ehdottikin), etenkin jos se olisi luomua. Tavaroista ostaisin ehdottomasti puulusikan. Harmi, että niitä niin harvoin tulee vastaan.