Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Virikelasten äidit!

Vierailija
17.04.2007 |

Brassaillaan tässä ketjussa sillä oman ajan määrällä, joka meille jää kun esikoinen hoidossa ja me vain vauvan kanssa lepäilemme kotona :)

Minä aloitan: olen tänään siivonnut koko talon, pessyt pyykkejä, tapellut tunnin verran kiinteiden syöttämisen kanssa, yhteensä puoli tuntia imettänyt, saman verran pukenut/vaihtanut vaippaa (monet vaatteet menee päivässä). Vielä meinaan leipoa leipää ja pikkuleipiä sekä laittaa ruoan valmiiksi kun mies tulee esikoisen kanssa 16.30 kotiin. Omaa aikaa jää tänään ehkä reilun puoli tuntia (siis tässä päivän mittaan, iltaa en ole laskenut mukaan), sisältäen ruoka- ja kahvitauot sekä tän aloituksen kirjoittamisen ;)

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä 4 tunnin aikana käyn vauvan (5kk) kanssa ulkoilemassa ja kaupassa, syön itse lounaan ja valmistan perheelle päivällisen ja siivoan ja pesen pyykkiä. Iso perhe ja paljon työtä. Syy miksi lapsi on päiväkodissa on henkilökohtainen. Aikaisemmin olen ollut kotiäitinä ja lapset ovat olleet kotihoidossa.

Perheeseen kuuluu 6-14 tuntia päivässä työtä tekevä mies ja uusioperheen lapset (2x 9v, 12v, 13v 14v 3x 15v, 2x 17v ja jo kotoa muuttaneet 19v ja 22v).

Vierailija
22/22 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoinen 4v hoidossa 7 tuntia päivässä. Ei välttämättä joka viikko kaikkia viittä päivää, mutta pääsääntöisesti kyllä. Itse olen kotona vauvan 4kk kanssa. En leivo joka päivä, tuskin joka kuukausikaan, sillä joudun välttämään jauhopölyä. Imuriin tartun, kun on pölyistä. Päivisin seurustelen vauvan kanssa, ulkoilen, käyn kaupassa. Lisäksi meillä mies tekee vuorotyötä eli saatamme olla molemmat kotona vauvan kanssa ja esikoinen hoidossa.

En koe, että lapseni hoidossa on ' virikelapsi' , joka on mielestäni täysin puupää ilmaisu! Hän on esikoisena saanut saman kohtelun vauvana, jonka nyt haluan toiselle lapsellemme antaa; paljon syliä sekä rauhalliset pitkät imetyshetket. Vauva on melko herkkä ja säikkyy kovia ääniä, viikonloppuisin on ajoittain hankalaa, kun kummatkin lapset touhuavat koko päivän ilman päiväunia. Esikoinen kun ei enää päikkäreitä nuku eikä anna sitten muidenkaan nukkua. Vauva nukkuu ne hetket vkonloppuna, kun puistoillaan.

Lisäksi mieheni tekee yövuoroja eli hänen on saatava nukkua päiväsaikaan. En jaksaisi olla evakossa kuutta tuntia kahtena päivänä peräkkäin kahden lapsen kanssa esim. puistossa ja kauppakeskuksessa. Riittävän rankkaa on, kun yövuoro ajoittuu la-su -yölle aina aika-ajoin. Mutta mitäpä minä tätä teille selittelen, pidätte minua kuitenkin hirviönä te kaikki ah niin upeat viiden-lapsen-kanssa-kotona-koti-puhtaana-äidit! AP; olemme tehneet oikean ratkaisun, kun voimme olla itseemme tyytyväisiä ja lapsemme ovat tyytyväisiä myös!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla