Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitajien palkat nousseet yli 600€ kuukaudessa samalla kun muilla kymppejä

Vierailija
08.11.2025 |

Hoitajia on Suomessa OECD-maista eniten, eli 600€ x 12,5 x hoitajien määrä x 1,45 (sotukulut) = lisää veroja maksettavaksi.

Kommentit (384)

Vierailija
361/384 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syökää vaan oizzaajuustoja ja majoneesia kyllä niillä sydärin saa.  Rasvalla . 

Vierailija
362/384 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"No pahin kokemus oli Malmilla kun faija oli sydänvalvontaosastolla. Ukolta irtosi kääntyessä elektrodit joten ajattelin ilmoittaa asiasta kansliaan. Ovi oli auki joten marssin sisään ja yllätyin kun ei näkynyt ristin sielua missään vaikka kyse oli sydänvalvontaosastosta. Palasin käytävälle josta tavoitin ihmisen, liekö ollut siivooja tai hoitoavustaja. Kysyin häneltä, missä ihmeessä kaikki hoitajat ovat. Koitappa arvata missä olivat."

Osastotunnilla johon on pakollista osallistua? Ainakin meillä se pidetään taukotilassa.

Ihan miten vaan, mutta ei mun mielestä tollaseen tilaan pidä jättää ovea auki jos paikalla ei ole ketään. Eikös tuolla liene näkysällä esim potilaskansiot ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/384 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hillomunkkeja ja juustoja !  Verensokeri pilviin ja kolesterolia. 

Vierailija
364/384 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jahas. Hoitajien rahankateus alkaa taas! Menkää itse tekemään 3 vuorotyötä. Pesemään perheitä ja kääntelemään lihavia ukkoja/akkoja jotka vielä potkivat ja purevat. Muutenkin antavat suu sa puhtaaksi. En kadehdi minä ainakaan. Soisin vielä tuplapalkat nykyisten päälle. Joo, ja en ole millään tapaa hoitaja enkä tunne ketään töissä olevaa lähisukulaisia tai tuttua hoitajaa. Kaikki nuo ovat jo eläkkeellä. Kertoivat kyllä kokemuksistaan silloin työaikoinaan... minä en olisi vaihtanut noihin hommiin edes 5000 e palkasta! Täysi ja iso hatunnosto hoitajille ja täysi kunnia!

Tehdään kolme vuorotyötä ja ihan fyysistä sellaista. Ärsyttää juuri hoitajissa tuo asenne että luulevat tekevät ainuina ihmisinä Suomessa raskasta kolmivuoroa. 

Ei luulla, mutta anna esimerkkejä muista aloista joilla samantasoisella koulutuksella vuorotyötä tekevä ei tienaisi enemmän kuin vuorotyötä tekevä sairaanhoitaja. 

Vierailija
365/384 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonkohan lääkäreiden palkat ovat nousseet?  Eivät ne tiettävästi olleet ihan pieniä ennenkään.

Vierailija
366/384 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väitän että Malmillakin sydänvalvonnan monitorit löytyvät myös kahvihuoneesta kuten yleensä kaikilla teho-osastoilla on. 

Voi olla, mutta eipä näyttänyt ketään kiinnostavan vaikka sydänkäyrä oli flättinä.

Sen verran kannattaisi niiden hoitajien ammattitaitoon luottaa, että osaavat kyllä arvioida milloin sydänkäyrän muutos on hätä, milloin tosi hätä ja milloin ei todellakaan hätä. Sellainen sydänkäyrä joka yleensä pitkän häiriöinnin jälkeen (koska liima löystyy ja kontakti on heikko) muuttuu täysin littanaksi ei vaadi kovinkaan vahvaa kokemusta että voi päätellä että ne lätkät on irronneet. Irronneet lätkät ei ole hätätilanne, jos esim saturaatio (=hapetus) ja verenpaineet ovat täysin normaalit minkä ne sun parjaamat hoitajat pystyi sieltä kahvihuoneen monitorista myös näkemään. Ihminen jolla on hapetus ja verenpaine normaali, ei ole kuollut tai sydänpysähdyksessä. Silloin niiden lätkien kanssa ei ole hengenhätä ollenkaan.

Vierailija
367/384 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansiosidonnaisen keräysaika pidentyi 12 kuukauteen, ennen se oli 6 kuukautta.

Vierailija
368/384 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jahas. Hoitajien rahankateus alkaa taas! Menkää itse tekemään 3 vuorotyötä. Pesemään perheitä ja kääntelemään lihavia ukkoja/akkoja jotka vielä potkivat ja purevat. Muutenkin antavat suu sa puhtaaksi. En kadehdi minä ainakaan. Soisin vielä tuplapalkat nykyisten päälle. Joo, ja en ole millään tapaa hoitaja enkä tunne ketään töissä olevaa lähisukulaisia tai tuttua hoitajaa. Kaikki nuo ovat jo eläkkeellä. Kertoivat kyllä kokemuksistaan silloin työaikoinaan... minä en olisi vaihtanut noihin hommiin edes 5000 e palkasta! Täysi ja iso hatunnosto hoitajille ja täysi kunnia!

Tehdään kolme vuorotyötä ja ihan fyysistä sellaista. Ärsyttää juuri hoitajissa tuo asenne että luulevat tekevät ainuina ihmisinä Suomessa raskasta kolmivuoroa. 

Ei luulla, mutta anna esimerkkejä muista aloista joilla sa

Pitäisi kouluttaa vähemmän niin ei tarvis maksaa niin paljon palkkaa.

Vierailija
369/384 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väitän että Malmillakin sydänvalvonnan monitorit löytyvät myös kahvihuoneesta kuten yleensä kaikilla teho-osastoilla on. 

Mun ymmärtääkseni kyse ei ollut varsinaisesta teho-osastosta vaan sydänvalvontaosastosta ? Yhden kerran olen vieraillut Meilahden teho-osastolla eikä sinne marssittu sisään noin vaan. Muistaakseni odottelin pari tuntia aulassa ennen kuin sain lähiomaisena vierailuluvan. Oli kyllä laitteistot kuin scifileffasta. Jokaisen sängyn päässä oli koko ajan hoitaja ja lekurit tekivät töitä ryhmänä. Jos oikein muistan, niin lopullisen hoitopäätöksen tekevän lääkärin mukaan hän konsultoi ensin kardiologia, anestesiakaveria ja keuhkopuolen lääkäriä. Kyse oli silloin copd potilaasta joka oli nukutettu ja kytketty keuhkokoneeseen käsistä karanneen keuhkokuumeen takia.

Vierailija
370/384 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun ymmärtääkseni kyse ei ollut varsinaisesta teho-osastosta vaan sydänvalvontaosastosta ? Yhden kerran olen vieraillut Meilahden teho-osastolla eikä sinne marssittu sisään noin vaan. Muistaakseni odottelin pari tuntia aulassa ennen kuin sain lähiomaisena vierailuluvan. Oli kyllä laitteistot kuin scifileffasta. Jokaisen sängyn päässä oli koko ajan hoitaja ja lekurit tekivät töitä ryhmänä. Jos oikein muistan, niin lopullisen hoitopäätöksen tekevän lääkärin mukaan hän konsultoi ensin kardiologia, anestesiakaveria ja keuhkopuolen lääkäriä. Kyse oli silloin copd potilaasta joka oli nukutettu ja kytketty keuhkokoneeseen käsistä karanneen keuhkokuumeen takia.

Joo, ei ole teho-osasto sydänvalvonta mutta varustelultaan yleensä aika liki teho-osaston varustelua :)

Vierailija
371/384 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos jollakin osastolla on potilaita kytkettynä monitoriseurantaan, on näytöt myös taukotilassa. Myös meillä ihan tavallisella lastenosastolla.

Vierailija
372/384 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonkohan lääkäreiden palkat ovat nousseet?  Eivät ne tiettävästi olleet ihan pieniä ennenkään.

Kolminkertaisesti hoitajiin nähden. Kun pienipalkkaiset taistelee pienen summan lisää selvitäkseen laskuista ja niin siinä samalla pumpataan isopalkkaisten ansioita heidän pyytämättä moninkertaisesti ylöspäin.

Vierailija
373/384 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä mieltä, että henkilökohtaisten palveluvuosi- ja lisäkoulutuskorotusten tulisi tuoda merkittävää lisää sekä lähi- että sairaanhoitajien palkkaan. T. Erikoislääkäri 

Vierailija
374/384 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monissa maissa on hoitsuja vain reilu puolet siitä mitä Suomessa. No, jääpähän enemmän aikaa kahvihuoneessa juoruilemiseen kuin ulkomaiden hoitsuilla.

Jaa missä sellainen hoitoalan työpaikka on? Haluan heti sinne! Itse en usein kerkeä edes lakisääteisiä taukoja pitämään...

t. hoitsu

Vanhustenhoidossa ainakin kaikki taukotilat on hävitetty ja ns. toimistot. Hoitajana sinun pitää jatkuvasti olla saatavilla. Samaan aikaan on kätevästi tuhottu se lakisääteinen ruokatauko. Vuorossa siis ruokatauko on nopea hotkaisu jossain nurkassa. Valvonta-ateriankin ehdot on kiristetty äärimmilleen - ruokailet yhtä aikaa  useamman asiakkaan kanssa, avustat heitä ruokailussa tai mitä ikänä dementikot sattuvat saamaan pähäänsä. Näin Helsingin kaupungin seniorikeskuksissa. Itse miellän ruokatauon siten, että sen aikana ruokailet ja pidät TAUKOA asiakkaista. Voit esimerkiksi soittaa jonkin puhelun virastoon tmv. 

Vierailija
375/384 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monissa maissa on hoitsuja vain reilu puolet siitä mitä Suomessa. No, jääpähän enemmän aikaa kahvihuoneessa juoruilemiseen kuin ulkomaiden hoitsuilla.

Monissa muissa maissa vanhukset asuvat perheidensä luona eivätkä hoitolaitoksissa. Sama koskee vammaisia myös. Jos äidit, siskot jne. hoitavat maksutta niin ei silloin tarvita niin paljon palkattuja hoitajia.

Vielä vähemmän tarvitaan, kun isät ja veljetkin hoitavat. Lastenlapset hoitorinkiin mukaan, niin koulutettuja hoitajia ei tarvita ollenkaan. 24\7 kotihoitoa ja Suomi voi alkaa velanantajaksi.

Vierailija
376/384 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP PUHUU PASKAA

Olen lähäri ja mistä sä olet repinyt tuon 500e/KK? Ihan käsittämätöntä. Ehkä kahdessa vuodessa on nyt noussut tuon 500e maksimissaan.

Vierailija
377/384 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hoitaja enkä ole tuota huomannut mutta. Totta on että tienaan hyvin. Ei vaan ruoto meinaa jaksaa sitä rumbaa. Tervetuloa alalle. Tienaan vuodessa noin 55t.

Vierailija
378/384 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolminkertaisesti hoitajiin nähden. Kun pienipalkkaiset taistelee pienen summan lisää selvitäkseen laskuista ja niin siinä samalla pumpataan isopalkkaisten ansioita heidän pyytämättä moninkertaisesti ylöspäin.

Opiskele lääkäriksi jos harmittaa.

Vierailija
379/384 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin pitääkin. Hyvä kun nousivat. Kyllähän se pistää välillä ketuttamaan kun KTM-tutkinnolla ei saa töitä mut lähihoitaja-anoppi kiskoo 75000 euron vuosiansiot. Mutta hoitotyö on arvokasta ja sen huomaa vasta sitten, kun sitä hoitoa ei ole.

Vierailija
380/384 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pete tai purra saapuu hoitooni, minulla yllättää ripulikohtaus, jolloin olen vastuussa vain omasta terveydestäni. Tulispa, terveisin, yksityisen hoitsu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme