Koirat ei kuulu kerrostaloon
Ainakaan semmoset, jotka haukkuu keskellä yötä. Viime yönä heräsin 3.30 ja uudestaan 5.20 kun uuden naapurin kolme pikkukoiraa laittoi rähinän pystyyn. Lisäksi piti kuunnella vielä ko. naapurien riitelyä.
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Tietynlaiset koirat eivät kuulu kerrostaloon. Mutta suurin osa pärjää kyllä.
Yöllinen tai jatkuva haukkuminen ei kuulu.
Siihen on puututtava ja usein keinoja löytyy.
Mekastus on vastoin kaikkien taloyhtiöiden sääntöjä.
Koira voi olla hyvinkin tyytyväinen juuri kerrostalossa, koska sillä on aina ulkona ihminen seurana ja sisällä turvallinen rajattu tila. Ulkotarhoissahan ne eniten räksyttävät koirat ovat.
Joskus koiran koulutus on kesken ja silloin vaaditaan naapureiltakin hetki ymmärrystä. Kukaan ei synny tähän maailmaan valmiina, ei edes koira.
Jos vihaat, niin SINULLA on mielenterveysongelmia.
Voiko joku rautalangasta vääntää mitä niin ihanaa on koirissa että nykyään lähes jokaisella on koira tai jopa useampia?
Vierailija kirjoitti:
Voiko joku rautalangasta vääntää mitä niin ihanaa on koirissa että nykyään lähes jokaisella on koira tai jopa useampia?
https://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/mieli/miksi-lemmikki-tekee-hyvaa-8…
Koiraton, lapseton, päihteetön ja savuton talo olisi paras.
Vierailija kirjoitti:
Ne syyt eivät ole sinusta valideja, koska sinulla ei ole koiraa. Et pysty näkemään tai kuvittelemaan sitä, koska olet kyvytön tuntemaan sitä. Minusta on aivan ihanaa saada yhteys toisenlajiseen eläimeen, eli tässä tapauksessa koiraan. Yritämme molemmat ymmärtää toisiamme, toivomme toisillemme hyvää ja olemme tyytyväisiä silloin, kun kommunikointi sujuu. Pennun tai aikuisemmankin koiran kanssa luodaan yhteys ja tuo yhteys kestää läpi elämän. Ihminen ei oikein opi koirien kieltä, mutta joitain koiran eleitä, että pystyy täyttämään koiran toiveita ja tarpeita. Koira taas oppii valtavasti ihmiskielisiä sanoja palkitsemalla. Käydään YHDESSÄ lenkillä, harrastuksissa, mökillä, matkoilla tai oleillaan vaan. Ruoan jakaminen ja yhdessä syöminen yhdistää ja koirahan on kesyyntynyt sillä lailla. Jokaisella koiralla on oma persoonansa ja omat tapansa ja on hauskaa tutustua erilaisiin koirapersooniin. Koira on monipuolinen kanssakulkija. Toisin kuin joku terraarioeläin, joka ei kulje mukana joka paikassa. Koiran luonteesta riippuen sen kanssa voi toimia esim. kaverikoiratoiminnassa tai pelastuskoiratoiminnassa tms. ja tuottaa iloa ja apua myös muille. Ihania otuksia :)
Sontasäkki kärsii, naapurit kärsii, terroristirääkkääjä kärsii.
Mun naapuri valittaa jatkuvasti haukkuvasta koirasta vaikka olen koiran kanssa aina kotona ja se nukkuu todistettavasti rauhassa sohvalla. En tunne tuota naapuria kun vasta muuttanut mutta sillä on talo täynnä kissoja ja ne varmaan reagoi ääniin. Nämä kissat on öisin hereillä ja kiipeää seinää vasten olevaa kiipeämispuuta tms. Raapivat samalla väliseinää. Enpä ole siltikään valittanut. Kerrostalossa kuuluu ääniä, aina voi hankkia korvatulpat.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen yksinäinen enkä oikein tunne ketään. Töitäkään ei ole. Koira on auttanut minua selviämään.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi olla: Koirat ei kuulu osaamattomalle omistajalle.
Koirat ja lapset tekee sen, mitä niiden antaa tehdä. Kumpiakin pitää kasvattaa ja kouluttaa tavoille mm. ottamaan huomioon muut asukkaat. Mun naapurissa asuu koira, josta ei koskaan kuulu ääntäkään naapureille, nuoria miehiä, joiden kotibileet siirtyy klo 23 baariin ja pikkulapsia, jotka eivät juokse ja huuda rappukäytävässä. Kiitos osaavat ja hienot aikuiset ja vanhemmat, jotka saitte tämän aikaan <3
Suomessa on noin 800000 koiraa ja 400 sutta eli 1 susi 2000 koiraa kohden, mutta silti eduskunnassa ollaan enemmän huolissaan susien kuin koirien määrästä. Monella näkee nykyisin vähintään 2 pienikokoista koiraa ulkoilulenkillä ja niiden määrä tuntuu vain kasvavan vuosi vuodelta. Pelkästään ympäristön kannalta on arvioitu että yhden keskikokoisen koiran ekologinen jalanjälki vastaa kahta kahta katumaasturia. Vähintäänkin koirien määrän jatkuvaan kasvuun tulisi puuttua "kannanhoidollisesti".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi olla: Koirat ei kuulu osaamattomalle omistajalle.
Koirat ja lapset tekee sen, mitä niiden antaa tehdä. Kumpiakin pitää kasvattaa ja kouluttaa tavoille mm. ottamaan huomioon muut asukkaat. Mun naapurissa asuu koira, josta ei koskaan kuulu ääntäkään naapureille, nuoria miehiä, joiden kotibileet siirtyy klo 23 baariin ja pikkulapsia, jotka eivät juokse ja huuda rappukäytävässä. Kiitos osaavat ja hienot aikuiset ja vanhemmat, jotka saitte tämän aikaan <3
Suomessa on noin 800000 koiraa ja 400 sutta eli 1 susi 2000 koiraa kohden, mutta silti eduskunnassa ollaan enemmän huolissaan susien kuin koirien määrästä. Monella näkee nykyisin vähintään 2 pienikokoista koiraa ulkoilulenkillä ja niiden määrä tuntuu vain kasvavan vuosi vuodelta. Pelkästään ympäristön kannalta on arvioitu että yhden keskikokoisen koiran ekologinen jalanjälki v
Kyllä koirien määrä liittyy pieneneviin talouksiin ja yksinäisyyteen. Miksi tätä ongelmaa ei oteta vakavasti? Ihan hallituksen taholta. Yksinäisyys t ppaa. Sudet ovat alkaneet etsiytyä ihmisen elinympäristöihin. Kotikunnassani kaksi sutta kävelee taajamassa pelkäämättä ihmisiä. Susi on vaaraksi liian lähelle tullessaan, koira ei. Poislukien ongelmakoirat.
Koirat on ihanaa seuraa ja koiraihmiset mukavaa porukkaa. Naapurikyttääjät tykkää valittaa nyt mistä vaan. Itse muutin maalle mummonmökkiin koska halusin koiralleni oman pihan. Oli löytökoira ja haukkuherkkä. Onnelliset 15-vuotta ja muutin sitten takaisin kaupunkiin koirattomana.
Ei kuulu kerrostaloon kyllä ihmisetkään varsinkin jos valittaa turhaan naapureista. Mulla 2 koiraa ja tallentava kameravalvonta. Kerran kun koirista valitettiin tarkistin vaan asian ja näytin isännöitsijälle 2 nukkuva koiraa. Loppui valittelut ja tallentavasta kameravalvonnasta kertova lappu Nykyään ovessa niin säästyy isännöitsijään aikaakin tommoisista tyhmistä valituksista.
Ja minä sinua.