Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Terapeuttini sanoi minun vihaavan itseäni, vaikken ole mitään sellaista sanonut

Vierailija
20.02.2026 |

En ole koskaan käyttäytynyt millään tavoin itsetuhoisesti, enkä yrittänyt vahingoittaa itseäni. Olimme juuri keskustelleet koulukiusaamisesta, johon ei puututtu, sekä sen aiheuttamasta vihasta. 

Tuollainen yllättävä, irrallinen väittämä ilman minkäänlaisia perusteluja oli todella pysäyttävä. Miten yleistä tällaisten heittojen viljely terapeuttien keskuudessa on?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla ei ole mitään itsereflektiokykyä.

Vierailija
2/41 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli miten tässä nyt pitäisi sinun mielestä itseteflektoida sitten? Kerro, niin opettelen.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsereflektoida.

Ap

Vierailija
4/41 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli miten tässä nyt pitäisi sinun mielestä itseteflektoida sitten? Kerro, niin opettelen.

Ap

Eli pitäisikö minun mielestäsi olla samaa mieltä terapeutin kanssa, vaikka todellisuudessa en vihaa itseäni? Jos olisin esim. masentunut, voisi tuollainen kommentti terapeutilla olla se viimeinen naula. No, en ole, mutta silti ihmettelen.

Ap

Vierailija
5/41 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun terapeutti oli samanlainen, täysin asiaton ja kontrolloiva. Sanoi, että minun pitää ottaa ero ja alkaa flirttailemaan miehille ruokakaupassa. Jesus mikä hullu. Kannattaa heti lähettää viesti, että lopetat terapian. Älä anna rahojasi tuollaiselle.

Vierailija
6/41 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun terapeutti oli samanlainen, täysin asiaton ja kontrolloiva. Sanoi, että minun pitää ottaa ero ja alkaa flirttailemaan miehille ruokakaupassa. Jesus mikä hullu. Kannattaa heti lähettää viesti, että lopetat terapian. Älä anna rahojasi tuollaiselle.

Hän myös haukkui mm. äitini täysin lyttyyn vaikka ei ollut ikinä häntä tavannutkaan.

Vierailija
7/41 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä väittää myös jatkuvasti, että minua on (eri elämänvaiheissa) käytetty hyväksi. Mielestäni ainakaan kukaan mies ei ole minua koskaan hyväksi käyttänyt. Ihmettelen, miksei hän kysy, koenko, että minua on käytetty hyväksi, vaan kertoo, miten asia hänen mielestään on. 

Ap

Vierailija
8/41 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapeutit ovat tuntemattomia ihmisiä, jotka laukovat ties mitä rahasta

En niitten varaan perustais omaa elämääni

Vierailija
9/41 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No terapeutti on päätellyt asian rivien välistä. 

Vierailija
10/41 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä väittää myös jatkuvasti, että minua on (eri elämänvaiheissa) käytetty hyväksi. Mielestäni ainakaan kukaan mies ei ole minua koskaan hyväksi käyttänyt. Ihmettelen, miksei hän kysy, koenko, että minua on käytetty hyväksi, vaan kertoo, miten asia hänen mielestään on. 

Ap

Just mullakin oli ihan samanlainen! En enää muista kaikkia yksityiskohtia onneksi. Mutta toi on siis dominoiva terapeutti, tai joku. Sille on ihan joku virallinen nimitys. Yksi terapian kulmakivistä on avoimuus sille millä keinoilla hoitaa asiakastaan. Ainakin mun mielestä on ihan sairasta, että terapeutti, joka ei tunne sinua, on tavannut sinut pari kertaa 45min istunnoilla. Alkaa muovaamaan ajatuksiasi ja kontrolloimaan elämääsi.

Vierailija
11/41 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siltä terapeutilta on ihan lupa kysyä mitä tarkoitti jollain sanomallaan.

Vierailija
12/41 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapeutit vaikuttavat narskuilta juttuineen.

Vierailija
13/41 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Otitko asian puheeksi silloin kun terapeuttisi näin sanoi? Ja miksi haet asialla huomiota täällä etkä siellä vastaanotolla? Me ei olla oltu siellä kuuntelemassa koko keskustelua mitä olette käyneet vaan kuulleet ainoastaan SINUN version asiasta.

Vierailija
14/41 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terapeutit vaikuttavat narskuilta juttuineen.

Eivät pelkästään vaikuta. 

Vierailija
15/41 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otitko asian puheeksi silloin kun terapeuttisi näin sanoi? Ja miksi haet asialla huomiota täällä etkä siellä vastaanotolla? Me ei olla oltu siellä kuuntelemassa koko keskustelua mitä olette käyneet vaan kuulleet ainoastaan SINUN version asiasta.

On kyllä outoa väittää vuorovaikutukseen toisten ihmisten kanssa huomionhauksi. En ymmärrä miten tulit tähän lopputulokseen. Vain Suomessa, ehkä.

Vierailija
16/41 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Helvettiäkö sä sitten siellä käyt mieltäsi pahoittamassa. Anna tilaa muille, jos ei ongelmaa ole. Kyllä siellä jonossa on apua tarvitsevia ihan oikeastikin.

Vierailija
17/41 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äiti on samanlainen. Syyttää minua huomionhakuiseksi kun koitan normaalisti jutella hänelle. Pitäisikö siis hiljaa istua vierekkäin? Pitäisikö palstallakin vain "hiljaa" lukea ja skrollata viestejä, mitään ei saisi kommentoida saatika aloittaa omaa keksustelua.

Vierailija
18/41 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No terapeutti on päätellyt asian rivien välistä. 

No ei se kyllä yhtään tuntunut edes ymmärtävän miksi hakeuduin terapiaan alunperinkään. -eri

Vierailija
19/41 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siltä terapeutilta on ihan lupa kysyä mitä tarkoitti jollain sanomallaan.

Terapeutti ei itse tajunnut? Mistä sille oikeen maksetaan?

Vierailija
20/41 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentuminen on itseensä kääntynyttä vihaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme