Amazing Race Suomi 2025 - TV:n tahtinen versio - Official
Amazing Race Suomen uusi kausi starttaa Nelosella lauantaina 15.11.
Tämä ketju television tahtiin ohjelmaa seuraaville. EI SPOILATA, annetaan mahdollisuus keskusteluun ilman ennakkojaksojen käänteitä. Pysytään asiallisina ja viihdytään sarjan parissa.
Tällä kaudella Amazing Race Suomi vie ikimuistoiseen seikkailuun nämä 11 kahden hengen tiimiä:
Podcast-juontaja Tomas Grekov ja appiukkonsa Esko Rotola-Pukkila,
näyttelijä Armi Toivanen ja ystävänsä Sari Majamaa,
laulaja Arttu Lindeman ja tubettaja Jaakko Parkkali,
sosiaalisen median vaikuttaja Sara Sieppi ja pikkuveljensä Artturi Sieppi,
räppäri Karri "Paleface" Miettinen sekä ystävänsä, räppäri Tuukka "Leijonamieli" Rihkola,
kirjailija Paula Noronen ja ystävänsä, radiotoimittaja Kati Launiainen,
podcast-juontaja Tuomas Peltomäki ja kaksoissiskonsa Sini Peltomäki,
laulaja Nina Tapio ja tyttärensä Elsa Forsberg,
näyttelijä Mari Hynynen ja poikansa Joel Volanen,
Loopin aamuista tutut radiojuontajat Mia "Millu" Haataja ja Karoliina Tuominen,
europarlamentaarikko Maria Guzenina sekä ystävänsä Vilma Vähämaa.
Katso lähetysajat : Amazing Race Suomi - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (585)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä yllä olevan kanssa Marin tilanteesta, missä palstalaisten empatiakyky??
Helppo kuvitella itsensä kauheassa vatsataudissa tuolla järkyttävässä kuumuudessa keskellä hektistä kisaa. Ihmettelen, että kenellä teistä vinkujista olisi riittänyt noin mahtavasti huumorintajua, kuin Marilla tuossa tilanteessa. Täydet rispektit hänelle!
No itse olisin kyllä pitänyt visusti suuni kiinni enkä todellakaan olisi asiaa mainostanut kameralle. Hissunkissun hipsinyt vessaan ja korkeintaan maininnut mahan kanssa ongelmaa.
Tuotanto ei leikannut pois. Hyvä realistinen kuvaus matkustamisen iloista.
Vierailija kirjoitti:
Maria Guzenina taksinkuskin haukkumisen jälkeen:
"Jos nielee kaiken tässä elämässä, niin ihmiset kävelee sun yli"
Katkeran ihmisen puhetta. Tutustukaa tämänkin henkilön parisuhdehistoriaan. Ei taida olla helppo ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maria on jakso jaksolta ärsyttävämpi. Ja niin kuin joku kirjoitti niin on kyllä vittumainen ja teennäinen. Ja toi ihmeellinen holhoava tyyli pariaan kohtaan. Politiikka tehnyt tehtävänsä.
Älä jaksa. Onko se sun miehes ykkösihastus vai mikä mättää? Kateus haisee kilometrien päähän.
Kateellinen mistä? Hänen käytöksensä oli aliarvoista ja myötähäpellistä katsottavaa, sääliksi kävi taksikuskia. Ja minä tyhmä olen äänestänyt häntä vaaleissa....
Mielenkiintoinen tuo podijakso, jossa Karo ja Sara kertoivat miten heidän (ja Artturin) jaloille kävi hiilitehtävässä. Karo myös kertoi, että kun asia oli seuraavana päivänä otettu esiin kaikkien kilpailijoiden kesken, siellä oli jotkut muut kisaajat puolestaloukkaantuneet asiasta tarpeettoman paljon ja ilmeisesti nostaneet meteliä tuotantoa kohtaan. Karo itse oli sitä mieltä että virheitä sattuu, ja että tuotanto hoiti asian jälkikäsittelyt niin hyvin kuin oli mahdollista. Tuleepa vaan mieleen että liekö esim Guzenina ollut yksi näistä uhriutujista, vaikka hänelle ei tehtävässä mitään käynytkään, ainakin voisin helposti kuvitella hänen käyttäytyvän niin.
Onneksi olkoon, onnistuit hienosti takertumaan lillukanvarsiin. 😂
Pointti tuossa oli, että olosuhteet ei ole helpot. Suihkun vaikutus kestää 40 asteessa ehkä puoli tuntia, sen jälkeen oot taas hikinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maria on jakso jaksolta ärsyttävämpi. Ja niin kuin joku kirjoitti niin on kyllä vittumainen ja teennäinen. Ja toi ihmeellinen holhoava tyyli pariaan kohtaan. Politiikka tehnyt tehtävänsä.
Älä jaksa. Onko se sun miehes ykkösihastus vai mikä mättää? Kateus haisee kilometrien päähän.
Kateellinen mistä? Hänen käytöksensä oli aliarvoista ja myötähäpellistä katsottavaa, sääliksi kävi taksikuskia. Ja minä tyhmä olen äänestänyt häntä vaaleissa....
Mä oisin kyllä kans räjähtänyt. Tosi typerää käytöstä kuskilta. Ja eikö tuotanto vois vaikka hoitaa noille kuskeille jotain hiukopalaa, ettei kilpailijat menettäis sijoituksia kahvitaupn takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katkeran ihmisen puhetta. Tutustukaa tämänkin henkilön parisuhdehistoriaan. Ei taida olla helppo ihminen.
Toihan on täysin totta. Ei mitään katkeran ihmisen puhetta. Itse kuulostat aika katkeralta kyllä kun kyyläät toisten parisuhdehistorioita ja yhdistät ne random kommentteihin.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoinen tuo podijakso, jossa Karo ja Sara kertoivat miten heidän (ja Artturin) jaloille kävi hiilitehtävässä. Karo myös kertoi, että kun asia oli seuraavana päivänä otettu esiin kaikkien kilpailijoiden kesken, siellä oli jotkut muut kisaajat puolestaloukkaantuneet asiasta tarpeettoman paljon ja ilmeisesti nostaneet meteliä tuotantoa kohtaan. Karo itse oli sitä mieltä että virheitä sattuu, ja että tuotanto hoiti asian jälkikäsittelyt niin hyvin kuin oli mahdollista. Tuleepa vaan mieleen että liekö esim Guzenina ollut yksi näistä uhriutujista, vaikka hänelle ei tehtävässä mitään käynytkään, ainakin voisin helposti kuvitella hänen käyttäytyvän niin.
Ja Guzeninan mollaaja taas vauhdissa. Tuon spekulaation vedit täysin omasta päästäsi.
Noilla taksikuskeilla on järjestetty tauot ja ruokailu mahdollisuudet. Jostain syystä tämä Maria Geen taksikuski oli lähtenyt kuitenkin hakemaan kahvia. Kai oli olettanut, että tehtävien suorittamisessa menee kauemmin aikaa. Mutta silti Marian käyttäytyminen oli töykeää. Se parihan sitä yritti rauhoitella. "Heitä se kahvi pois nyt" .. törkeää.
Ensimmäisinä hiili tehtävvän saapuneet polttivat jalkansa. Hiilet olivat olleet liian kuumia. Siis Siepit ja Karo ja Millu. 3 asteen palovammat. Kiva sitten loppukausi mennä kipeillä jaloilla.
Ihana Maria Guzenina! Arvostan, että osaa pitää naisena puolensa! Olen myös äänestänyt häntä!
Vierailija kirjoitti:
Ihana Maria Guzenina! Arvostan, että osaa pitää naisena puolensa! Olen myös äänestänyt häntä!
Samoin. Työskentelen alalla, jossa ei saa tehdä virheitä, tai jos virhe tulee, se voi olla kohtalokas. Teen työni aina niin hyvin kun pystyn, sovittujen sääntöjen mukaan. Olen huomannut, että varsinkin vanhemmiten on todella hankalaa sietää esim. työmiehiä, jotka eivät pitäydy sovitussa sopimuksessa. Tulevat miten itse tykkäävät - ehkä tulevat tekemään jonkun työn ehkä eivät, vaikka on muuta sovittu. Huono ja hutiloitu työnjälki myös ärsyttää. Annan palautetta välittömästi, pahemmin kuin Guzenina.
Enpä muista, olenko koskaan nähnyt ohjelmassa noin kireää ihmistä kuin Maria. Sääliksi käy tuo matkakumppaninsa, kun poliitikko koko ajan tiuskii ja on viulunkielenä.
Huono spinnaus oli tuo sukupuolikysymys, se ei liittynyt asiaan mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
No nyt se säikähti.
Armin naamasta näkyi niin selvästi, että kakkoseksi jääminen matolla otti koville.
Olihan edelliselläkin kaudella se joku nainen, joka komensi koko ajan rapido! Rapido!
Herranjestas. Etuoikeutetusta maailmasta maailmalle ponnistavat valkoiset NAISET! NE ON VAAN NIIN KILPAILUHENKISIÄ. Kukaan miehistä ei törkeile paikallisille, käskytä ja nolaa. Hyi helevetti. Maria G, Armi (no heillä toki tossukat pareina ottamassa paskaa niskaan). Olisko Maria peräti pahempi kuin Metti?
Saa nähdä ylittääkö Jasu Juntti maaliviivan taas ekana kuten viime kaudella.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olkoon, onnistuit hienosti takertumaan lillukanvarsiin. 😂
Pointti tuossa oli, että olosuhteet ei ole helpot. Suihkun vaikutus kestää 40 asteessa ehkä puoli tuntia, sen jälkeen oot taas hikinen.
Kyllä ne hotellit missä yöpyvät on varmaan ilmastoituja.
Maailmalla erilainen kulttuuri, ei koorettä mihinkään, hitaampitempoinen, maassa maan tavalla Maria