Mies esti kädellään pääsyni bussiin ensimmäisenä
Tänään tällaista. Saavuin bussipysäkille, jolla oli muutamia muitakin odottamassa bussia, ml. otsikossa mainittu mies. Mies seisoi bussipysäkillä siinä kohtaa, mihin bussin keula usein jää siinä kohtaa. Jäin seisomaan hänestä parin metrin päähän. Bussi saapuu pysäkille ja ovet osuvat juuri kohdalleni. Olin nousemassa bussiin, kun huomaan miehen ensin yrittävän kiilata ohitseni ovista sisälle ja siinä epäonnistuessaan sitten tunki kätensä eteeni, mulkaisi ja nousi bussiin. Kuskikin katsoi tilannetta ilmeisen hämmentyneenä. Lopuksi hän laski reppunsa viereiselle paikalleen, ettei kukaan vahingossakaan istuisi tyhjässä bussissa juuri hänen viereensä.
Onko tilanteessa ongelmana miehen ego vai oliko minun saapuminen pysäkille ja bussin pysähtyminen juuri minun kohdalleni törkeä temppu? Herrasmies ei ollut lainkaan iäkäs saati huonokuntoinen.
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Sinä etuilit, jos hän oli siellä pysäkillä ensin. Oikeastihan sinne bussiin kuuluisi mennä saapumisjärjestyksessä.
Ei sellasta tosielämässä oo
Vierailija kirjoitti:
työttömän emakon miesvihaketju, vol. 54008
Katos, hyödytön luuserimulkku on paikalla.
Miksi bussikuski asetteli reppunsa asiakaspaikoille?
Vierailija kirjoitti:
Tekisin sinulle aivan samalla tavoin. Olen odottanut bussia sinua pitempään ja jonossa siis ennen sinua.
Kaiken lisäksi vielä tunnustat huomanneesi hänet, mutta et tee elettäkään ollaksesi ystävällinen ja kohtelias. Tietää elämässäsi vielä pahempia tilanteita kuin vain eteesi työnnetty käsi.
Ei ihme, että suomalaiset ovat tylyjä ja itsekeskeisiä. Juuri ap:n logiikalla ja asenteella maine pysyy.
No mitä väliä sillä on että astuuko sinne bussiin ekana vai tokana, jos siellä kerran on tilaakin?
Siihen että bussi tulee pysäkille ja lähtee siitä, eli kaikki poistujat ovat jääneet ja uudet matkustajat ovat kyydissä, kestää noin 20 sekuntia.
En odota, että minulle naisena tarjotaan pääsy ensimmäisenä esim. mainitsemaasi bussiin.
Mutta kyllähän sellainen arjen kohteliaisuus ja huomaavaisuuus ilahduttaa toki.
Ihan samahan se on sinänsä, missä järjestyksessä sinne mennään. On vain kiva ele ja useinkin näin tapahtuu.
Kyllä niitä herrasmiehiä on täällä pääkaupunkiseudulla ainakin.
Ei tuollaisten kanssa kannata riidellä, voivat olla aggressiivisia.
Jänniä nämä ketjut jotka löytää minuutissa jonku haukumaan miehiä
Olipa herkkis tyyppi. Noin on joskus käynyt ja mä olen saanut mennä ensin bussiin.
Vierailija kirjoitti:
Olisit kävellyt kättä päin. Mokasit tilaisuutesi näpäyttää.
En kyllä tiedä olisiko turvallista? Tiedä vaikka on likainenkin käsi jos noin erikoinen tyyppi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisit kävellyt kättä päin. Mokasit tilaisuutesi näpäyttää.
Hämmennyin tilanteesta niin, etten tajunnut. Jälkeenpäin kyllä tajusin, että olisi kannattanut.
Ap
No ei välttämättä olisi kannattanut. Jos oli häiriintynyt, niin olisi voinut vaikka lyödä.
Seuraavaksi: mies pakotti menemään edeltä bussiin, se SIKA tuijotti varmasti persettäni kun nousin linjuriin.
Vierailija kirjoitti:
Sinä etuilit, jos hän oli siellä pysäkillä ensin. Oikeastihan sinne bussiin kuuluisi mennä saapumisjärjestyksessä.
Ei etuillut. Miksi jäädä viivästyttämään bussin kulkua jäämällä odottelemaan jos se sivussa seisova on tai ei ole tulossa myös kyytiin?
Sikaniska meni ekana. Varmaan röyhtäisi ja pieraisi perään. Aito miesten mies nääs.
Vierailija kirjoitti:
Tekisin sinulle aivan samalla tavoin. Olen odottanut bussia sinua pitempään ja jonossa siis ennen sinua.
Kaiken lisäksi vielä tunnustat huomanneesi hänet, mutta et tee elettäkään ollaksesi ystävällinen ja kohtelias. Tietää elämässäsi vielä pahempia tilanteita kuin vain eteesi työnnetty käsi.
Ei ihme, että suomalaiset ovat tylyjä ja itsekeskeisiä. Juuri ap:n logiikalla ja asenteella maine pysyy.
Sama juttu kuin kaupassa jonottaessa aukeaa uusi kassa ja jonossa takanasi ollut koukkaa kärryineen ohi, pahimmassa tapauksessa jopa jalkateräsi yli, kun näkee tilaisuutensa etuilla
Naiset ensin vaikka heikolle jäälle.
Vähän ohi aiheen, mutta tuli tästä mieleen jokunen vuosi sitten, kun matkustin usein pitkän matkan bussilla (sellanen neljän tunnin matka) opiskelupaikkakunnalle.
Menin aina ajoissa, jotta saan ikkunapaikan ja mukana pieni tyyny ja kuulokkeet ja pipo silmillä ja pyrin nukkumaan suurimman osan matkasta. Sen verran hyvin verhouduin, että varmasti oli selvää myös muille matkustajille, että haluan olla rauhassa. Olin just saanu unen päästä kiinni ja havahduin siihen, että joku ravistelee mut hereille. Siinä kaks teinityttöä, jotka ehdottivat, että voisitko siirtyä tonne kauemmas käytäväpaikalle, kun he haluis istua vierekkäin ja jutella!!! Sain unenpöpperössä vastattua, et ei kiitos ja lähtivät siitä niskojaan nakellen istumaan viereisille käytäväpaikoille parin penkkirivin päähän. En tietenkään saanut heti unta uudestaan ja näin vielä sen verran, että tytöt jäivät pois kyydistä seuraavassa kaupungissa alle. puolen tunnin matkan päässä.
Kuka herättää toisen ihmisen tollasen takia? Oisin ymmärtäny, jos olisin vienyt esimerkiksi kahden paikan ja bussi täynnä, mutta siitä ei ollut kyse, siihen minunkin viereen olisi istumaan mahtunut, koska nojasin ikkunaan.
Kuulostaa kehitysvammaiselta. Sehän ei aina päällepäin näy ja heillä on usein tuollaisia omituisuuksia ja pakko-oireita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N eeke ri?
Käytöksestä päätellen ihan vaan persu.
Demari. Kokenut luokkanousun mutta käytöstavat edelleen samat kuin koko suvulla.
Ai, ap ei ollutkaan nainen. Pahoittelut.