Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä muka voi opiskella töiden ohella jos haluaa vaihtaa alaa? Ei yhtään mitään

Vierailija
07.11.2025 |

Olen monesti etsinyt ratkaisuja siihen, että inhoan työtäni ja haluan vaihtaa alaa. Kaikkiin ammattitutkintoihin tarvitaan jo olemassa oleva työ jossa voi näyttönä tehdä tutkinnon. Olisin halunnut merkonomitutkinnon tai sotealan sihteerin tutkinnon tai melkein mitä vain, mutta kaikkeen täytyy olla jo valmiiksi sopiva työ. Mulla ei ole. Eihän tässä ole järkeä?! Mitä voi tehdä perheellinen ihminen, joka epätoivoisesti haluaa vaihtaa alaa? Amk-tutkinto ei käy, ei ole opintotukikuukausia jäljellä ja töitä on pakko tehdä perheen elättämiseksi.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin ylioppilaaksi 2004... Maisteriksi 2010.

Vierailija
22/25 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No enpä tiedä olisiko jostain merkonomin tutkinnosta edes hyötyä. Aika usein kai päätyvät hommiin, joita voisi tehdä ilman tutkintoa.

Ja niitä on jo paljon työyyömyyskortistossa valmiiksi odottamassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kykenin työskentelemään lähes täysipäiväisesti ja välillä täysipäiväisesti amk opintojen aikana. Oletko varma ettet myös kykenisi? Se on kuitenkin aika rentoa opiskelua, jos on lukio pohjalla.

Sitten on kyllä amk-tutkintojen alakohtaista eroa aika lailla, koska toisissa tutkinnoissa lähdetään siitä, että paikalla on oltava se 7-8 tuntia riippumatta siitä tapahtuuko keskellä päivää joinakin tunteina muuta kuin ryhmätyöskentelyä ilman opetusta, ja päälle vielä vastuu edetä nopeasti ja tehdä itsenäisiä harjoitustöitä joita ei ehdi kouluaikana tehdä, ja joita ei tehdä nopeasti lukion yleissivistävillä taidoilla.

Vierailija
24/25 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin ei voi? Opiskelen matematiikkaa ja tietojenkäsittelytiedettä työn ohessa.

Vierailija
25/25 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap valehtelee, opiskelu työn ohessa on mahdollista. Itselläni kaksi amk-tutkintoa tehty työn ohessa ja nyt maisteri. Mitään opintotukikuukausia ei edes saisi, sillä työtä tehdessä menee tulorajat muutenkin rikki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi