Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Emmerdalessa 2025

Vierailija
07.11.2025 |

Edellinen

Miksi Emmerdale keskusteluketju on liki 10 vuotta vanha ja hidastelee ja pätkii. 

https://www.vauva.fi/keskustelu/2196429/miksi-emmerdalessa

Jatketaan keskustelua tässä. Pidetään keskustelu hyvänä ja asiallisena!

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Emmerdale - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (3426)

Vierailija
3381/3426 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei varsinaisesti "miksi Emmerdalessa?" mutta katson tuota pitkän tauon jälkeen ja vaikuttaa aika selvästi siltä, että sarjan tekstityksen tekee AI tätä nykyä. Kääntäjät eivät ainakaan ole käyttäneet ennen mä/sä/se muotoja, mutta AIt sen sijaa tekee niin.

Mä katson nykyään ilman tekstiä kun häiritsee virheet liikaa.

Vierailija
3382/3426 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisin että miesten ja naisten autot ei ajaneet enää peräkkäin ja kun miesten auton rengas meni niin autot oli jo kaukana toisistaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3383/3426 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaaleppi muuten onnistuneesti unohtanut, että itse petti sukuun kuuluvaa miestä.

Ja petti vaimoaan heti tultuaan kylään.

Cainin pojan Naten vaimon Tracyn kanssa. Eli veljenpojan muijaa paneskeli.

Ja aiemmin Nate paneskeli Moiraa. Pettävää sakkia. 

Vierailija
3384/3426 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei varsinaisesti "miksi Emmerdalessa?" mutta katson tuota pitkän tauon jälkeen ja vaikuttaa aika selvästi siltä, että sarjan tekstityksen tekee AI tätä nykyä. Kääntäjät eivät ainakaan ole käyttäneet ennen mä/sä/se muotoja, mutta AIt sen sijaa tekee niin.

Samaa olen ihmetellyt. Mua,sua jne. Miksi pitää? Rumaa. Tekee alaluokksiseksi. 

Emmerdalessa on tiskikone vain Kartanossa? Ei Moiralla,ei Charityllä. Calebilla. Halutaan sanoa että on köyhää ja katsojien pitää tyytyä vaatimattomaan elämään. Lääkäreillä ei ole varaa omistaa taloa. 

Vierailija
3385/3426 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulisin että miesten ja naisten autot ei ajaneet enää peräkkäin ja kun miesten auton rengas meni niin autot oli jo kaukana toisistaan.

Eivät ajaneetkaan vaan tiet erkanivat kun päästiin pois kylästä..

Vierailija
3386/3426 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erikoista sekin oli, että ukot tappeli jostain pettämisestä mutta eivät ihmetelleet yhtään missä se toinen auto on. Ja niin eikös kaiklta ollu puhelimet ilmman kenttää.

Miksi ihmettelisivät? Heillä oli oma määränpäänsä. On täälläkin paikkoja joissa on huono kuuluvus tai ei ollenkaan kuuluuvutta vaikka operaattorit kehuvat kilpaa että kuuluvuus on kattava.

Vierailija
3387/3426 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikoilla jäillä pitää edetä pyörimällä! Ei enkut tätä tajua. 

Vierailija
3388/3426 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erikoista sekin oli, että ukot tappeli jostain pettämisestä mutta eivät ihmetelleet yhtään missä se toinen auto on. Ja niin eikös kaiklta ollu puhelimet ilmman kenttää.

Miksi ihmettelisivät? Heillä oli oma määränpäänsä. On täälläkin paikkoja joissa on huono kuuluvus tai ei ollenkaan kuuluuvutta vaikka operaattorit kehuvat kilpaa että kuuluvuus on kattava.

Paitsi, että Emmessä puuttuu kenttä AINA kun on hätätilanne.

Vierailija
3389/3426 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenen ranne järvessä 

Ranne? Käsi tai ehkä koko vainaja ennemmin. En tiedä, kunhan kelasin vaan.

Eihän vaan Anthonyn. Näin myös käden. 

Vierailija
3390/3426 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenen ranne järvessä 

Ranne? Käsi tai ehkä koko vainaja ennemmin. En tiedä, kunhan kelasin vaan.

Eihän vaan Anthonyn. Näin myös käden. 

Anthony on mullan alla ei jään alla.

Vierailija
3391/3426 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä jään alla olevassa kädessä näkyi se rannekoru. Muistatteko kuka niitä teki ja kenelle antoi. Se paljastaa kuka jään alla on.

Vierailija
3392/3426 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi, että Emmessä puuttuu kenttä AINA kun on hätätilanne.

Niinhän se tuppaa olemaan. Sama se on täälläkin ellei ole kaupungissa.

Vierailija
3393/3426 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä jään alla olevassa kädessä näkyi se rannekoru. Muistatteko kuka niitä teki ja kenelle antoi. Se paljastaa kuka jään alla on.

Kesäkuussa 2025 Briteissä eli täällä menee jonkun aikaa (kesän lopulla 2026).

Vierailija
3394/3426 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minusta Dinglet on puhunut aina mä ja sä, ne ja nää, heillä on "alaluokkainen" murre ja onkin jotenkin hauskaa, että suomennettuna "mä ja sä" kuulostaa huonomman väen puheelta ja sellaisenahan se usein kuvataan. Muut sitten on suomennettu normaalisti minä ja sinä, he ja nämä. 

Vierailija
3395/3426 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä mä mietin, että se koru on niitä ystäväkoruja, joita muksut tekee kaikille (näköjään ympäri maailmaa), saa niitä ostettuakin. Siihen jäin viime yönä oikein jumittamaan, että asiasta oli puhetta. Sitä varten oli kohtaus.... mutta keitä siinä oli. 

Sain hataran muistikuvan, että Frankie olisi niitä askartanut, kun tuli Moiralle hoitoon. Eli tämän kautta mäkin pääsin Nateen. Ettei oliskaan päässyt lähtemään Shetlantiin, vaan jotain tapahtui... Tracyhan myös valitteli, että ei Nate perhe ei tytär kiinnosta, kun ei pidä yhteyttä, eikä sitä saa kiinni.

Vierailija
3396/3426 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman rupes naurattamaan, kun samoja asioita kukin käynyt läpi... Suomalaiset osaa selkeesti liikkua jäällä paremmin kuin britit. :D

Jaksoa katsellessa ärsytti, että naiset korkkareissaan kävelee jäällä. Sitten Amy jolla maiharit plumpsahtaa jään läpi noin vaan. ;) Chasin kohdalla edes uppoamisen jlkeen tajusivat ryöminnän. 

Se oven paukutus, auts. ymsyms. Ärsyttävää.

Briteissä on tunnetusti huono matkapuhelinverkko maalla, metsässä ja luonnossa yleensä.. mutta noin huono, että kukaan muu ei edes testaa, kun yhdellä ei toimi. Toiminta voi olla kiinni omasta liittymästäkin, että kuinka tehokas on..  

Mitä äijäkööriin tulee, niin mikä se MacKenziekään on Cainia haukkumaan. Unohtu jo omat Chloe pettämiset... Calebista puhumattakaan, mutta se olikin jo ruodittu.

Matty näytteli hyvin kiukkusta(normaalisti on aika pökkelö), mutta ei vihasena sitten halinnut omaa alkuperäistä murrettaan. Tuli aika kirkkaasti läpi, että piti jo vilkasta, että kuka tää tyyppi on.

Kyllä mua jänskättää. Meinaan valvoa ja kattoa huomisen jakson jo 00.02. ;) Enkä tule ennen jutustamaan kuin huomenna esitetyn jakson jälkeen. Lupaan. <3

Vierailija
3397/3426 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dinglet myös käyttää usein "meidän Cain" "meidän Belle", kun puhuvat... Samaa huomannut Kerryn tekevän ja muutenkin kuuluu siihen "alaluokkaan".

Se yksi on puhunut pariin kertaan Kerryn olevan kuin yksi Dingleistä. KYLLÄ. :) Saladingle.

Vierailija
3398/3426 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dinglet myös käyttää usein "meidän Cain" "meidän Belle", kun puhuvat... Samaa huomannut Kerryn tekevän ja muutenkin kuuluu siihen "alaluokkaan".

Se yksi on puhunut pariin kertaan Kerryn olevan kuin yksi Dingleistä. KYLLÄ. :) Saladingle.

Jep, niin olen kun Kerryllä on ne manooverit ihan kuin Dingeillä, varsinkin kun on ottanut kuppia.

Sopisi kyllä hyvin tuohon klaaniin.

Voisi hyvin toimia että joku rahaan menevä Dingle olisi myynyt Kerry-tyttärensä rahaa vastaan hänen nykyisille vanhemmilleen kuten tässä videossa "shakratti" oli myynyt Chasin strippariksi Marlonin polttareihin.

PS: Kuinka monta vanhaa hahmoa tunnistatte?

Vierailija
3399/3426 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hölmöä pamlauttaa auton ovi kiinni kun poistuvat autosta. 

Totta. Ohiksena vielä  että meillä on mökki saaressa, jonne ajamme talvisin jäätietä. Itse pidän auton ovea raollaa siltä varalta, että jää pettää, jolloin auton uppoaminen hidastuu. Myöskin turvavyöt pidämme poissa.

T. Toistaiseksi pinnalla pysytty

Vierailija
3400/3426 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amyn viimeiset sanat olivat tosiaan Na ja veden alle.

Frankie teki ystävä korut isälleen Natelle, äidilleen Tracylle ja jörö ukille Cainille muistaakseni.

Tracy on valitellut ettei Nate vastaa viesteihin ja soittoihin. Luulisi lapsen äidin puhelut kiinnostavan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kolme