Kysytäänkö teillä kaverikyläilyt molemmilta vanhemmilta?
Eli meillä erimielisyys miehen kanssa. Miehestä jokainen lapsien kaverikyläily meillä esim koulun jälkeen pitää varmistaa kummaltakin vanhemmalta, minusta tämä on outoa. Kai kumpi vaan tietää onko meillä jotain estettä esim joku sairaana tai meno tms. Yökyläilyt tms ymmärrän mutta en tätä. Miten teillä?
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oo tullut vastaan että pitäisi varmistaa. Eli ei. Eikös yleensä lapsen huoltajien tehtävä ole kommunikoida keskenään nuo asiat? Joten toiselle ilmoittaminen riittää kummin päin vain? Joko meille tullessa tai jollekkin kaverille mennessä.
Miehelle ei siis riitä että häntä infottaisiin tyyliin kerttu ja hilma menee meille tän toki oon aina tehnytkin. Vaan häneltä pitäisi aina pyytää LUPA tuoda kaveri meille
ap
Sinulleko riittää, että mies sopii ilman sopimista sinun kanssasi?
Vierailija kirjoitti:
Eikös teinit nyt pääsääntöisesti pysy teinin huoneessa, tuskin he muun perheen kanssa tulevat hengailemaan? Ei todellakaan tarvitse kysyä lupaa.
Teillä on ilmeisesti hiljaisia teinejä, meillä kyllä yökyläilyt aiheuttavat meteliä, teinit valvovat koko yön ja käyvät tarvittaessa keittiössä. Niihin ääniin herää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oo tullut vastaan että pitäisi varmistaa. Eli ei. Eikös yleensä lapsen huoltajien tehtävä ole kommunikoida keskenään nuo asiat? Joten toiselle ilmoittaminen riittää kummin päin vain? Joko meille tullessa tai jollekkin kaverille mennessä.
Miehelle ei siis riitä että häntä infottaisiin tyyliin kerttu ja hilma menee meille tän toki oon aina tehnytkin. Vaan häneltä pitäisi aina pyytää LUPA tuoda kaveri meille
ap
No onko hän sanonut että miksi?
Kokee, että hän ei jotenkin saa osaltaa päättää mitä kotona tapahtuu ja että häntä ei jotenkin kunnioiteta ja hänen yli kävellään, kun lapset useimmiten kysyy minulta näitä kyläily asioita. Syyttää myös minua siitä, että haluan
Onko teillä jokaikainen viikonloppu 24h kavereita kylässä? 3 päivää? 3 vuorokautta?
Mistä on kyse? Oikeestit en ymmärtänyt.
Kommenttina näille, joiden mielestä kaikkien toiveita pitää arvostaa ja temperamentteja kunnioittaa eikä lapsi saa jyrätä ns. kaiken yli. En pysty näitä viestejä lainaamaan.
Periaatteessa samaa mieltä tiettyyn rajaan asti, mutta kyllähän se on niin, että vanhemmat ovat päättäneet lapsen tähän maailmaan ja omaan perheeseensä hankkia, lapsella taas ei ole asiaan osaa eikä arpaa. Siksi minä ainakin lapsiperheellisenä aikuisena ajattelen, että kyllä lapseni etu nyt vaan ajaa minun edun edelle hyvin, hyvin monissa asioissa. Joku yövuorossa olleen vanhemman nukkuminen on ihan eri juttu, kun se on ihan tarvehierarkian pohjakerroksiin sijoittuva perustarve, mutta jos kolme kertaa viikossa oman lapsen kivoja, hyvinkäyttäytyviä kavereita on aloittajan miehelle liikaa, niin mielestäni se on vähän peiliin katsomisen paikka.
Nimimerkillä lasteni takia olen käynyt myös uimahallissa, Hoplopissa ja luistelemassa, vaikka mikään mahti maailmassa ei noihin minua muuten saisi. Samaan kategoriaan menee se, että kyllä meillä saa kaverit vierailla, jos sille ei ole jotain oikeaa, perusteltua syytä. Uskoakseni kantaa myöhemmin hedelmää, että ollaan saatu tutustua lastemme kavereihin, tiedämme mitä kaveriporukassa on meneillään ja lapselle muodostuu sellainen kuva, että hän on perheemme täysvaltainen jäsen eikä mikään hallintoalamainen, josta on vanhemmilleen vain vaivaa ja riesaa.
Meillä pitää kysyä molemmilta.
Tähän asti joka kerta toinen on kieltänyt jos toinen on myöntänyt.
Nyt muutamaan vuoteen ei ole enää kysynyt.
Vierailija kirjoitti:
Meillä pitää kysyä molemmilta.
Tähän asti joka kerta toinen on kieltänyt jos toinen on myöntänyt.
Nyt muutamaan vuoteen ei ole enää kysynyt.
Onpas surullista.
Vierailija kirjoitti:
Ei kysellä jos tyttärelle tulee teinityttö yökylään....sekä saunomaan
-asiahan ei kuulu akalle!
Ei kai noita yökyläilyitä nyt ex tempore koulussa sovita vaan hyvissä ajoin etukäteen.