Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen erittäin pihi nainen. saa kysyä!

Vierailija
06.11.2025 |

En tykkää ostaa mitään tavaraa, kuljen pyörällä, en tykkää shoppailusta, enemmänkin elämyksistä . Isäni oli myös pihi, joten en tiedä onko "periytyvää". Olenkohan "huono kansalainen" kun Suomessa pitäisi kai kuluttaa paljon?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihtaatko muutakin ;)

Vierailija
22/40 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko on säästössä? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahistaako piheys sinua öin päivin.

Vierailija
24/40 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen myös pitänyt itseäni "talouden tuhoajana", kun en ole koskaan lähtenyt tyypilliseen odotettuun kulutusvimmaan mukaan. En syö ravintoloissa, en käy elokuvissa enkä muutenkaan osta muuta kuin oikeaan tarpeeseen mitään. 

M49

Vierailija
25/40 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän, olen pihi ja pihistä suvusta, siksi itselläni ja suvulla on omaisuutta. Tänään jouduin heittämään Marimekon 16 vuotta kestäneen trikoopaidan roskiin, koska kangas ratkesi vanhuuttaan. Oli lempparipaitani, enää ei yhtä kestäviä valmisteta. Harmittaa järjettömästi. 

Mulla on joku h&m vanha urheilutoppi joka on kestänyt 15 vuotta. Onpa kumma että vaatteet kesti ennen noin kauan

Terv. Jaana 168kg.

Vierailija
26/40 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon sun rupkaostokset yleensä maksaa?

Vierailija
27/40 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annatko alfalle pillua?

Vierailija
28/40 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhän on pakko olla pihi. Huomautus: Rasvaton maito ei ole vedellä laimennettua maitoa. Siitä on rasva poistettu.

Köyhä on tarjoushaukka.

Vierailija
29/40 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea kuvitella ettei nainen shoppailisi vaatteita.

Moni pitää itseään pihinä, jossain asioissa kuitenkin tuhlaa.

Vierailija
30/40 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako kertaa olet käynyt Pariisissa?

Vierailija
31/40 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään aamulla kaupassa.

Ostokset makso 0,46senttiä.

Ostin irto perunaa:D

Vierailija
32/40 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piheys on terveen ihmisen merkki! Nuorempana en ollut pihi, tuhlasin saadakseni muiden hyväksyntää. Tarjosin kavereille, ajelin taksilla, juhlin mielettömästi. Vaikka tulot olivat järjettömät, kaikki meni. Sitten tajusin mikä on tie rikkauteen: ei ne tulot, vaan ne menot. Kahvia ostan varastoon alennuksesta, nykyisin aina yli vuoden varasto. Alennuksia vertailen tarkasti, tilaan tuotteita paljon ulkomailta, koska täällä hinnat ovat täysin järjettömiä. Lopputulos: sijoitusasuntoja, omakotitalo, uusi auto, kaikkea mitä tarvitse on, ei velkaa, varallisuus Suomen 5 prosentin rikkaimpien joukossa. 

Vierailija
33/40 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän, olen pihi ja pihistä suvusta, siksi itselläni ja suvulla on omaisuutta. Tänään jouduin heittämään Marimekon 16 vuotta kestäneen trikoopaidan roskiin, koska kangas ratkesi vanhuuttaan. Oli lempparipaitani, enää ei yhtä kestäviä valmisteta. Harmittaa järjettömästi. 

Mä en ole ees pihi, mutta pidän kaikkia vaatteita siihen asti, että ne ratkeaa, paidat, farkut jne. Joskus reikäinen paita siirtyy vielä yöpaidaksi ;) reikäiset pyyhkeet siirtyy koirapyyhkeiksi jne. En tykkää shoppailla. Enkä tykkää siitä, kun uudet vaatteet haisee kemikaaleilta, mieluummin pidän vanhoja, pehmeitä, hajuttomia.

Vierailija
34/40 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piheys on myös sairaus

Entä rento rahankäyttö, onko se sairaus myös?

Vierailija
35/40 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali piheys on järkevää. Se taas ei ole järkevää, että tilillä makaa satojatuhansia ja et hanki niillä koskaan mitään tarpeellistakaan. Kuljet reikäisissä vaatteissa ja syöt halpaa epäterveellistä ruokaa.

Vierailija
36/40 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole ees pihi, mutta pidän kaikkia vaatteita siihen asti, että ne ratkeaa, paidat, farkut jne. Joskus reikäinen paita siirtyy vielä yöpaidaksi ;) reikäiset pyyhkeet siirtyy koirapyyhkeiksi jne. En tykkää shoppailla. Enkä tykkää siitä, kun uudet vaatteet haisee kemikaaleilta, mieluummin pidän vanhoja, pehmeitä, hajuttomia.

Joo, vaatteet kulutetaan loppuun. Ostan uusia vain tarpeeseen. Ostan kerralla sitten aina monen vuoden tarpeet alennuksista. Tämä ei ehkä kannata, jos koko muuttuu vähän väliä. Itse olen ollut samoissa mitoissa +-5kg jo 30 vuotta, koska elintavat ovat olleet koko ajan normaalit.

Vierailija
37/40 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätätkö pesemättä seksin jälkeen ettei vettä kulu?

Vierailija
38/40 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Voi kissan villat ja kanan kontit. Siinä sinulle pohdittavaa, ap.

Vierailija
39/40 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla puoliso tai lapsia? 

Vierailija
40/40 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet liian pihit ihmiset jäävät ilman parisuhdetta. Tämä johtuu siitä, että he käyttävät toisia hyväkseen, eikä kukaan loppuviimein halua parisuhdetta, jossa joutuu yksinään kustantamaan kaiken. 

Itselleni esim. lasten hyvinvointi ajaa piheyden edelle ja säälin perheitä, jossa säästöt tehdään aina lasten kustannuksella. Aikuiset kulkevat uusissa vaatteissa, mutta lasten vaatteet on järjestäen hankittu kirpputorilta. 

Siksi en näe piheyttä minään erityisenä arvona. Se on hyvä, jos olet säästeliäs, mutta jos piheys on sitä, ettet käy ikinä missään ja syöt päivästä toiseen kaurapuuroa, menee se jo sairauden puolelle.