Olen erittäin pihi nainen. saa kysyä!
En tykkää ostaa mitään tavaraa, kuljen pyörällä, en tykkää shoppailusta, enemmänkin elämyksistä . Isäni oli myös pihi, joten en tiedä onko "periytyvää". Olenkohan "huono kansalainen" kun Suomessa pitäisi kai kuluttaa paljon?
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Säästeletkö myös isoja kirjaimia?
:D
Minäkin valitsen elämyksen mieluummin kuin shoppailun. Ja kuljen jalkaisin/pyörällä, jos se on mahdollista. En silti pidä itseäni pihinä. Teetkö tuon kaiken luettelemasi vain siksi, ettet halua käyttää rahaa? Silloin ymmärtäisin, mutta jos et vain pidä shoppailusta ja tykkäät kulkea pyörällä (liikuntaa, voi olla julkista liikennettä helpompaa tai nopeampaa jne jne) niin ei se mielestäni vielä määrittele pihiyttä.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin valitsen elämyksen mieluummin kuin shoppailun. Ja kuljen jalkaisin/pyörällä, jos se on mahdollista. En silti pidä itseäni pihinä. Teetkö tuon kaiken luettelemasi vain siksi, ettet halua käyttää rahaa? Silloin ymmärtäisin, mutta jos et vain pidä shoppailusta ja tykkäät kulkea pyörällä (liikuntaa, voi olla julkista liikennettä helpompaa tai nopeampaa jne jne) niin ei se mielestäni vielä määrittele pihiyttä.
Tykkään ihan oikeasti kulkea enemmän pyörällä. Mutta joskus tietty kuljen esim bussillakin. Mutta valitsen aina halvimmat tuotteet melkein kaikista, vaikka olisi sitten paskempi laatu. Kun minulla on paljon kokemuksia, että olen ostanut vähän kalliimman tuotteetn ja sitten sekin on vaan hajonnut. En kuitenkaan tilaile mistään temusta, kun en just tykkää että tavaraa kertyy (ja asun pienessä asunnossa...).
Ksrro ap parhaat pihistelyvinkkisi! Erityisesti sellaiset, joista saat säästön lisäksi henkistä tyydytystä!
Ymmärrän, olen pihi ja pihistä suvusta, siksi itselläni ja suvulla on omaisuutta. Tänään jouduin heittämään Marimekon 16 vuotta kestäneen trikoopaidan roskiin, koska kangas ratkesi vanhuuttaan. Oli lempparipaitani, enää ei yhtä kestäviä valmisteta. Harmittaa järjettömästi.
Vierailija kirjoitti:
Ksrro ap parhaat pihistelyvinkkisi! Erityisesti sellaiset, joista saat säästön lisäksi henkistä tyydytystä!
No tälä hetkellä on tuo vinted, jos haluan ostaa jonkun tavaran ,m niin sitten minun on pakko myydä joku pois. Sen takia päädynkin usein tilanteeseen, että hetkonen en tarvitsekaan mitään.
Tykkään myös tuunata ja korjata tuotteita. Mulla on aika vilkas mielikuvitus sen suhteen. :)
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän, olen pihi ja pihistä suvusta, siksi itselläni ja suvulla on omaisuutta. Tänään jouduin heittämään Marimekon 16 vuotta kestäneen trikoopaidan roskiin, koska kangas ratkesi vanhuuttaan. Oli lempparipaitani, enää ei yhtä kestäviä valmisteta. Harmittaa järjettömästi.
Mulla on joku h&m vanha urheilutoppi joka on kestänyt 15 vuotta. Onpa kumma että vaatteet kesti ennen noin kauan
Oletko parisuhteessa? Maksatko omia menojasi toisilla? Nautitko kuitenkin kuluttamisesta, kunhan kulutetaan jonkun toisen rahoja?
Omat kokemukseni pihin ihmisen kanssa elämisestä ovat juuri noita. Ehkä toisenlaisiakin pihejä ihmisiä on.
Vierailija kirjoitti:
Oletko parisuhteessa? Maksatko omia menojasi toisilla? Nautitko kuitenkin kuluttamisesta, kunhan kulutetaan jonkun toisen rahoja?
Omat kokemukseni pihin ihmisen kanssa elämisestä ovat juuri noita. Ehkä toisenlaisiakin pihejä ihmisiä on.
Joo, mutta en maksata kellään minun menojani. En nauti kuluttaa toisen rahoja. Mutta olen yrittänyt vähän päästä piheydestä eroon, mutta kai tämä jotenkin liittyy luonteeseeni. :S
muistan kun isäni on ollut niin pihi että hänen oli vaikea tilaa porukalle iso pizza, vaikka tiesin että hänellä oli tilille paljonkin rahaa kun oli ollut töissä kauankin. En halua sellaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
muistan kun isäni on ollut niin pihi että hänen oli vaikea tilaa porukalle iso pizza, vaikka tiesin että hänellä oli tilille paljonkin rahaa kun oli ollut töissä kauankin. En halua sellaiseksi.
ja sitten kun hän viimein sai tilattua sen pizzan niin hoki 3 päivää tuon jälkeen " olikohan se nyt sen arvoinen"....Alkoi ikäänkuin halveksua koko pizzaa vaikka se piza oli maistuva!
Se että on tarkka rahoista ei ole sama kun pihi. Monet on myös epätasaisesti pihejä. Joissain pihejä ja joissain ei.
Jos ap ostaa aina halvinta, on pihi.
Joskus saattaa olla että se kalliimpi ei ole parempi mutta ei se ihan niinkään mene, että ihan sama kun kalliimpi ei välttämättä parempi.
Pitää ostaa halvin mitä saa niillä ominaisuuksilla mitä haluaa. .
Mutta joo, koska kestävyydestä ei takeita aina, voi olla järkevintä ostaa halpaa ja kallista vain kunnon takuulla ja vakuutuksilla.
Tuttavani tiesi henkilön, joka oli niin pihi, että pierikin sisäänpäin. Oletko yhtä pihi?
Pihiys on ikävä sairaus, ei ollenkaan mikään ylpeilyn aihe.
Mitä mietit toisista visukintuista?
Itse ostan rasvaisempaa maitoa ja laimennan sen vedellä -> "rasvaton" maito
Tämä olisi kiinnostavampi ketju, jos pihtaisit jotain muuta kuin rahaa.