Sota ajan jälkeen syntyneet vanhemmat tuputtaa tekemäänsä ruokaa.
Mä sanoin varsin selvästi monta kertaa ettei mulle tarvitse tehdä annosta syön sitten myöhemmin itse tehtyä ruokaa. Mutta silti hän tekee niitä perheaterioita joka ilta ja haluaa oikein kehuja miten hyvä hän on tekemään ruokaa. Hänen lapsuudessa oli vähemmän ruokaa kuin nykyään sillon 50 luvun Helsingissä, 5 lapsen perheessä että haluaa nyt senkin edestä ruokaa pöytään. Ruokapöytä on täynnä erilaisia ruokia tulee mieleen kuninkaan ruokapöytä, jääkaapissa on lohta ym kallista. En ole koskaan kokenut puutetta mistään niin en ymmärrä tuputtamista :saat luvan syödä tekemäni aterian siitä huolimatta että haluat tehdä itse ruokaa. Onko kokemuksia ruokien tuputtamisesta? Helkkari ei näin
Kommentit (53)
Mitä pahaa siinä on jos haluaa tehdä itse ruokaa?
Vierailija kirjoitti:
Tää ei kauaa pysy täällä.
Suuret ikäluokat täällä määrää vieläkin, syöt tai itket ja syöt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suuret ikäluokat täällä määrää vieläkin, syöt tai itket ja syöt.
Kohta ne tulee senioreiksi.
Tuolle sukupolvelle tyypillinen tapa osoittaa, että välittävät ja rakastavat. Sen sijaan että sanoisivat, että rakastavat tai välittävät, he käärivät sen rakkautensa siihen tuppeware -astiaan, jota ovensuussa sinulle tyrkyttävät.
Asuuko aloittaja siis 40-luvulla syntyneen äitinsä kanssa? Ei koskaan itsenäistynyt?
Sinusta tulee seniori aikaisemmin jos et syö terveellistä ruokaa. Olet varmaan jotenkin laiha ruipelo ja naama valkoinen ja kalpea.
Ennen sotia syntyneet vanhemmat tosiaan tuputtaa vähemmän kun ovat jo pääosin haudassa.
Mitä sä ap kiukuttelet, onko sulla kehitysvamma?
Eipä ole enää paljon ennen sotia syntyneitä vanhempia.
Vierailija kirjoitti:
Asuuko aloittaja siis 40-luvulla syntyneen äitinsä kanssa? Ei koskaan itsenäistynyt?
Taloudellisista syistä asun kotona.
Vierailija kirjoitti:
Sinusta tulee seniori aikaisemmin jos et syö terveellistä ruokaa. Olet varmaan jotenkin laiha ruipelo ja naama valkoinen ja kalpea.
Kaikki meidän ruuat on välimeren ruokavalioon kuuluvia.
Oispa ihanaa saada joka päivä jonkun muun tekemä ruoka. Muun kuin einesvalmistajien
Vierailija kirjoitti:
Niin Olenkin.
Monta minuuttia menee ennenkuin tämä poistetaan?
Mummoni oli melkoinen tuputtaja ja monesti kieltäydyin tarjotuista, mutta sitten hoksasin, että syömällä kiltisti vaikka vähänkin puuroa tai muuta ruokaa, teen hänet tyytyväiseksi ja onnelliseksi saadessaan ruokkia lapsenlastaan.
Nyt itse vanhempana ja varsinkin lasten ollessa pieniä, muistan kuinka mukavaa on katsella, kun lapsi syö.
On varmaan aika syvässä niissä liskoaivoissa huolehtia jälkeläisistään.
Mikset siis tekisi vanhempaasi onnelliseksi, kun vielä voit. Eivät he ikuisesti elä.