Maaseudun asukkaat, miten hommaatte huonekalut?
Tämä on nyt sellainen asia, mistä ei saa kertoa vielä kaikille ja toisen ihmisen asiaa joten siksi anonyymi palsta. Paikallinen puskaradio ei salli nimettömyyttä.
Lähiomainen muuttaa mutta homeen takia ei voi oikeastaan ottaa mitään mukaan, joten etsitään huonekaluja uusia ja käytettyjä kaupungista. Maalla ei ole yhtään myyjää. Peräkärryn vuokraus on mahdollista, mutta valitettavasti pääsen avuksi vain viikonloppuna.
Helpoimmalla päästäisiin, jos saataisiin kotiinkuljetus. Kuljettavatko kaupungista esim. 60 km päähän vai pitääkö etsiä erillinen kuljetusfirma? Tiedän että liikkeetkin käyttävät ulkoistettuja, mutta itsellä ainakin piti olla kotona arkipäivänä ihan jo täällä kaupungissa. Asun itse ihan eri puolella suomea.
Kommentit (24)
Miksi kerjäisin huonekaluja ilmaiseksi anonyymina vauva.fi:llä? Onpa outo ajatus kun ette tiedä mitään paikkakunnasta. Hänellä on varaa ostaa jonkin verran, minulla on varaa auttaa ja lapsellaan on varaa auttaa. Meillä on hyväkuntoisia huonekaluja, mutta sänky on isoin ongelma kun se pitää tilata hyvissä ajoin etukäteen ja olla paikalla kun se tuodaan.
Olen ostanut jotain kodinkoneita ja hakenut itse, mutta kesäloman aikana on helpompaa. Nyt en vaan arkena pääse moneen kuukauteen.
Ap.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki isommat huonekaluliikkeet toimittavat kotiin: valitset vain verkkokaupan oman maksukykysi mukaan ja tilaat. Rahtina tulevat, ja yleensä edellytetään että kannat itse ulko-ovelta sisään. Jos tilaat ison kasan tavaraa eikä rahti tule tietyn summan jälkeen kaupan päälle, olisin yhteydessä liikkeeseen ja pyytäisin erillistarjousta. Perinteisissä huonekaluliikkeissä voi yhä tinkiä.
Kiitos sinulle asiallisesta vastauksesta. Unohdin aloituksesta oleellisen tiedon että kyseessä on rollaattorilla kulkeva vanhus, joka tarvitsee kotihoitoakin kolmesti päivässä, mutta palvelutaloon liian hyväkuntoiseksi katsottu - ja sinnekin pitää olla huonekalut. Koetan etsiä paikkakunnalta jonkun, joka pääsisi kantamaan. Yritetään myös löytää sellaiset että olisi mahdollista saada mahdollisimman valmiina, ettei olisi tyyliin kokoa ikea-palapeli.
Mitä nyt ihmettä. Kaikki huonekaluliikkeet toimittaa kotiin. Meille tuli mökille toimituksia Askosta, Iskusta, Ikeasta jne. Ainahan se kotiinkuljetus jotain maksaa, mutta ei niin paljoa kuin luulisi ja jos ottaa yhdestä paikasta kaikki, niin pääsee halvemmalla.
Nope. Ei riitä patja, pitää olla kunnollinen seniorisänky ja pelkästään sen löytäminen on oma lukunsa että on sopiva. Hän ei pääse itse kaupunkiin, ajokorttia ei enää ole ja julkisilla kulku ei onnistu eikä jaksa kierrellä liikkeissä.