Rasismi ulottuu peruskoulussa suomalaisten lisäksi ukrainalaispa.ko.laisiin, ukrainalaistyttö pakotettiin laulamaan Puna- armeijan lauluja!
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/fd531644-a7bc-40be-b6c5-e3dfcdf0da3a
Pieni ukrainalaistyttö pillahti itkuun heseläiskoulussa vasemmistolaisen opettajan pakotettua hänet laulamaan Puna- armeijan taistelulauluja yhdessä muun luokan kanssa
Onko sopivaa muutenkaan tuollaiset laulut koulussa lapsille. Armeijan käyneitä miehiä olisi hyvä saada opettajiksi ja esikuvaksi, opettajakunta nykyään liiankin naisvaltainen ala!
Terveisin nainen itsekkin!
Kommentit (103)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelmana oli venäjän kieli.
En kylläkään ymmärrä miksi. Venäjä on mm. Zelenskyin äidinkieli.
Todellakin. Tuolle lapselle pitäisi opettaa, että vaikka Venäjä on roistovaltio jonka päättäjät on läpimätiä, venäläiset on silti ihmisiä siinä missä muutkin ja venäläisessä kulttuurissa on myös paljon hyvää.
Samaa voisi opettaa venäläisille ukrainalaisista.
Tälläkin hetkellä venäläisille lapsille opetetaan, että kaikki länsimaisuuteen kuuluva on pahaa ja tuomittavaa ja että ukrainalaiset ovat juu ta laisia homo ja natse ja, jotka kuuluukin tuhota.
Ajantasaisia vaikuttaa olevan, toisin kuin Suomen opetus
Vierailija kirjoitti:
Olis pitänyt laulaa silmien välliin ryssää!
Ei kai siinä mitään pahaa olis jos kerta kalinkkaa saa laulaa!
Jännä juttu, että Suomessa on paljon enemmän Venäjävihaa kuin Ukrainassa.
Lapsena ja nuorena olin vappumarssissa monen monta kertaa. Sen jälkeen oli vappujuhla puheineen ja lauluineen. Työväenlaulut kuuluivat vappuun. Nyt ajatellen olivathan ne laulut mahtipontisia ja melko agressiivisiakin. Kalinka ei siihen juhlaan kuulunut. Miksi olisikaan tavallinen kansanlaulu.
Miska soutaa joella, rannalle jäi Petruska
Ai ai Katinka, missä Miska, Petruska
Miskan matka saareen vie, Petruskalla toinen tie
Ai ai Katinka, missä Miska, Petruska.
Tätäkin on meidän lastenohjelmassa lauleltu. Voi kauhistus!
Alkaako menemään sellaiseksi täällä ilmapiiri että esim venäläiset juuret pitää salata? Miksi koko kansakunta demonisoidaan? Jos venäläiset toimivat niin, toimitaan me toisella tavalla.
Nythän Venäjä voi jopa hyötyä tälläisestä vastakkainasettelusta ja kohusta.
Tytön äiti kertoo Ylelle, että venäjän kieli on ukrainalaisille traumaattinen
Tämä on niin tätä päivää. En tiedä mitä sanoa. Kuulostaa jopa rasistiselta.
Onko heseissä jo koulutkin. 😂
Eikös se ole ihan hyvä että ukrainalainen tietää juurensa.
Tyypillistä vihervassarien ja demarien suorittamaa koulukiusaamista ja syrjintää.
Vierailija kirjoitti:
Miska soutaa joella, rannalle jäi Petruska
Ai ai Katinka, missä Miska, Petruska
Miskan matka saareen vie, Petruskalla toinen tie
Ai ai Katinka, missä Miska, Petruska.Tätäkin on meidän lastenohjelmassa lauleltu. Voi kauhistus!
Saatat olla tietämättäsi rasisti!
Vierailija kirjoitti:
Onpa ihan hurjan sotaisat sanat Kalinka-laulussa:
Pieni punainen marja, punainen marja, minun punainen marjani! Puutarhassa on marja - pieni vadelma, minun vadelmani! Ah, vihreän männyn alla, Laske minut nukkumaan, Voi keinu, keinu, oi keinu, keinu, Laske minut nukkumaan. Pieni punainen marja, punainen marja, minun punainen marjani! Puutarhassa on marja - pieni vadelma, minun vadelmani! Ah, sinä, suuri mänty, Älä pidä ääntä minun ylläni; Voi keinu, keinu, oi keinu, keinu, Älä pidä ääntä minun ylläni! Pieni punainen marja, punainen marja, minun punainen marjani! Puutarhassa on marja - pieni vadelma, minun vadelmani! Ah, kauneus, sielunneito, Ole hyvä, rakasta minua, Voi keinu, keinu, oi keinu, keinu, Ole hyvä, rakasta minua, Voi keinu, keinu, keinu, Ole hyvä, rakasta minua, Pieni punainen marja, punainen marja, minun punainen marjani! Puutarhassa (on) marja - pieni vadelmani!
Lauletaan siis myös kauniita lauluja saksaksi:
Nummella kukkii
pieni kukkanen,
ja sen nimi on Erika.
Satojen tuhansien
pienten mehiläisten
ympäröimä on Erika.
Sillä sen sydän on täynnä suloisuutta,
ja hennosta kukkapuvusta
tuoksu leviää.
Nummella kukkii
pieni kukkanen,
ja sen nimi on Erika.
Kotimaassa asuu
pieni neitonen,
ja sen nimi on Erika.
Tuo tyttö on uskollinen aarteeni,
ja onneni, Erika.
Kun kanerva punertavana kukkii,
laulan tervehdykseksi hänelle tämän laulun:
Nummella kukkii
pieni kukkanen,
ja sen nimi on Erika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa ihan hurjan sotaisat sanat Kalinka-laulussa:
Pieni punainen marja, punainen marja, minun punainen marjani! Puutarhassa on marja - pieni vadelma, minun vadelmani! Ah, vihreän männyn alla, Laske minut nukkumaan, Voi keinu, keinu, oi keinu, keinu, Laske minut nukkumaan. Pieni punainen marja, punainen marja, minun punainen marjani! Puutarhassa on marja - pieni vadelma, minun vadelmani! Ah, sinä, suuri mänty, Älä pidä ääntä minun ylläni; Voi keinu, keinu, oi keinu, keinu, Älä pidä ääntä minun ylläni! Pieni punainen marja, punainen marja, minun punainen marjani! Puutarhassa on marja - pieni vadelma, minun vadelmani! Ah, kauneus, sielunneito, Ole hyvä, rakasta minua, Voi keinu, keinu, oi keinu, keinu, Ole hyvä, rakasta minua, Voi keinu, keinu, keinu, Ole hyvä, rakasta minua, Pieni punainen marja, punainen marja, minun punainen marjani! Puutarhassa (on) marja - pieni vadelmani!
Lauletaan siis myös kauniita lauluja saksaksi:
Nummella kukkii
pieni kukkanen,
ja sen nimi on Erika.
Satojen tuhansien
pienten mehiläisten
ympäröimä on Erika.
Sillä sen sydän on täynnä suloisuutta,
ja hennosta kukkapuvusta
tuoksu leviää.
Nummella kukkii
pieni kukkanen,
ja sen nimi on Erika.Kotimaassa asuu
pieni neitonen,
ja sen nimi on Erika.
Tuo tyttö on uskollinen aarteeni,
ja onneni, Erika.
Kun kanerva punertavana kukkii,
laulan tervehdykseksi hänelle tämän laulun:
Nummella kukkii
pieni kukkanen,
ja sen nimi on Erika.
Oi, tämä on kaunis laulu ja yksi suosikeistani ehdottomasti. Lauletaan sen jälkeen toinenkin kaunis Saksalainen laulu, Horst Wessel!
Nostakaa lippu! Tiivistäkää rivit!
SA marssii tasaisin, lujin askelin.
Toverit, jotka punainen rintama ja taantumukselliset ampuivat,
marssivat hengessä riveissämme.
Tyhjentäkää kadut ruskeille pataljoonille.
Tyhjentäkää kadut SA-miehelle!
Miljoonat katsovat jo hak ari stiä täynnä toivoa.
Vapauden ja leivän päivä sarastaa!
Viimeistä kertaa myrskyhälytys soi!
Olemme kaikki valmiita taisteluun!
H |tler |n liput liehuvat jo kaikkien katujen yllä.
Orjuus kestää vain lyhyen aikaa!
Vierailija kirjoitti:
Pelottavaa että tuollaisesta joutuu maalituksen kohteeksi opettajana. Asiaa on puitu ulkomaisissa medioissakin. Monessa muussa maassa on edelleen esillä mm venäläistä taidetta ja kulttuuria muutenkin.
Suomi on jotenkin mennyt ihan sekaisin. Ihmettelen myös tuota jutun äitiä kun meni lehteen asian kanssa. Luulisi olevan muitakin huolenaiheita kun on täällä pakolaisena. En voi mitään sille että tietty kuva ukrainalaisista vahvistuu. Ja ei, ei tosiaan kannata Venäjän hyökkäystä Ukrainaan.
Pelottavaa on se, ettei löydy ketään pyytämään nopeasti anteeksi opettajan ymmärrysvajetta. Kaikki ymmärtävät, että opettaja voi olla typerys. Mutta jonkun pitäisi osata vetää hätäjarrusta nopeasti. Sinun typerehtimisesi aiheuttaa oletuksen, että sinäkin olet opettaja, ja teillä on ääoossa aika paljon vikaa. Se ei ole synti, mutta pitäisi itse ymmärtää, ettei ole kovin fiksu, eikä tässä tapauksessa ole oikein sitä tunneälyäkään.
Vierailija kirjoitti:
Alkaako menemään sellaiseksi täällä ilmapiiri että esim venäläiset juuret pitää salata? Miksi koko kansakunta demonisoidaan? Jos venäläiset toimivat niin, toimitaan me toisella tavalla.
Nythän Venäjä voi jopa hyötyä tälläisestä vastakkainasettelusta ja kohusta.
Sitä paremmalla syyllä pitäisi ottaa todesta tällaiset tilanteet ja huolehtia siitä, ettei ukrainalaisia kohdella täällä pikkuvenäläisinä.
Vierailija kirjoitti:
Jännä juttu, että Suomessa on paljon enemmän Venäjävihaa kuin Ukrainassa.
Yli tuhat vuotta kestänyt pakkoyhteiselo ja Neuvostoliiton kansojensekoittamispolitiikka on tehnyt tehtävänsä. Suomessa on aina tiedetty ettei Venäjältä tule suomalaisille mitään hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelottavaa että tuollaisesta joutuu maalituksen kohteeksi opettajana. Asiaa on puitu ulkomaisissa medioissakin. Monessa muussa maassa on edelleen esillä mm venäläistä taidetta ja kulttuuria muutenkin.
Suomi on jotenkin mennyt ihan sekaisin. Ihmettelen myös tuota jutun äitiä kun meni lehteen asian kanssa. Luulisi olevan muitakin huolenaiheita kun on täällä pakolaisena. En voi mitään sille että tietty kuva ukrainalaisista vahvistuu. Ja ei, ei tosiaan kannata Venäjän hyökkäystä Ukrainaan.
Pelottavaa on se, ettei löydy ketään pyytämään nopeasti anteeksi opettajan ymmärrysvajetta. Kaikki ymmärtävät, että opettaja voi olla typerys. Mutta jonkun pitäisi osata vetää hätäjarrusta nopeasti. Sinun typerehtimisesi aiheuttaa oletuksen, että sinäkin olet opettaja, ja teillä on ääoossa aika paljon vikaa. Se ei ole synti, mutta pitäisi itse ymmärtää, ettei ole kovin fik
Luokassa voi olla muitakin lapsia jotka ovat kotoisin maasta jonne toinen maa on hyökännyt mutta "Maailman musiikkia" jaksossa käydään läpi monien eri maiden musiikkia.
Ei kansakunta voi toimia yksittäisten ihmisten traumojen mukaan.
Miksi koko Venäjää demonisoidaan kansakuntana? Minä olen suomalainen ja asun kotimaassani ja minulla on oikeus pitää esim venäläisestä kirjallisuudesta ja ruuasta.
Ja mitä jos koulussa on venäläisiä lapsia? Eikö heillä ole oikeus tutustua maansa lauluihin tunnilla jossa käydään läpi eri maiden musiikkia.