Lapseni meni seiskalle ja voi jösses mitä menoa siellä on..
Teiniki on kiltti, ja juttelee minulle paljon. On myös tähän mennessä pitänyt koulusta.
Nyt kertoilee että luokkakaverit nuuskailee, polttaa sähkötupakkaa, opettajalle huudellaan että haista v*ttu vanha h*ora jne
Harmittelee että vaikea keskittyä tunneilla, jos luokkakaverit ei huuda, opettaja huutaa
Kuulostaa ihan hirveältä paikalta.
Kommentit (9)
Tuommoista se oli jo kasarilla kun olin itse yläasteella, ja oli omilla lapsillakin. Yläasteen aika on se ydin murrosikä, jolloin aika suurta osaa porukasta normaaleissa kouluissa, jotka ei ole mitään eliittikouluja, ei vaan nappaa koulu. Se on tietty vähän harmi niille, joita kiinnostaa, kun ympärillä mölyää apinalauma. Mutta kyllä siitä selviää.
Vierailija kirjoitti:
Tuommoista se oli jo kasarilla kun olin itse yläasteella, ja oli omilla lapsillakin. Yläasteen aika on se ydin murrosikä, jolloin aika suurta osaa porukasta normaaleissa kouluissa, jotka ei ole mitään eliittikouluja, ei vaan nappaa koulu. Se on tietty vähän harmi niille, joita kiinnostaa, kun ympärillä mölyää apinalauma. Mutta kyllä siitä selviää.
Olin itsekin kasarilla yläasteella eikä opettajia kyllä huoriteltu, en muista yhtään että olisi tunneilla ollut tuollasta, opettajilla oli auktoriteettiä. Tupakkaa tietty jotkut poltti ja kiusaamista tapahtui oppilaiden kesken.
Älä ukso kaikkea, mitä lapsesi koulupäivästä kertoo. Eivät opettajatkaan usko kaikkea, mitä lapsesi kertoo kotioloistaan.
Omana aikana yläkoulussa oli paljon niitä jotka meni mukaan tähän touhuun jossain määrin. Ja sitten oli niitä jotka katsoivat vierestä ja odottivat että pahimmat riehujat häipyy amikseen tai minne nyt meneekään. Vankilaan ehkä.
Huh, oma lapseni on seikalla eikä ole tuollaista, onneksi. Luokassa on työskentelyrauha eikä kukaan häiriköi. Kutosluokalla häiriköintiä oli mutta nämä häiriköt menivät onneksi eri luokalle.
Yläaste on ihmisen kamalinta aikaa. Siellä pitää vaan jotenkin löytää oma porukkansa ja kärvistellä se läpi. Vaali hyvää yhteyttä lapseen, anna mahdollisuus keskusteluun, mutta älä tenttaa. Tehkää yhteisiä juttuja, joiden lomassa tulee juteltua.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa ihan samalta mitä oli 20v sittenkin eli mikään ei ole muuttunut.
Mikään ei ole muuttunut 46 vuodessa, yläaste oli aivan järkyttävä paikka ala-asteen jälkeen...
Kuulostaa ihan samalta mitä oli 20v sittenkin eli mikään ei ole muuttunut.