Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hei työtön, tuntuuko nyt vaikealta? Odotahan pari vuotta.

Vierailija
06.11.2025 |

Sinä joka nyt valitat tuista ja korvauksista, parin vuoden päästä muistelet haikeudella tämän päivän yltäkylläisiä aikoja.

Aika entinen ei palaa enää koskaan, Suomesta on tulossa nopeaan tahtiin kehitysmaa. 

Kommentit (187)

Vierailija
81/187 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä enää auta mitkään hallitukset. Suomi on menossa konkurssiin maailman suurimman julkisen sektorinsa kera. Eikä paluuta entiseen tule koskaan syistä että:

- idänkauppa on ohi

- EU ja etenkin euro 

- ilmastohumputus

- liikaa pakolaisia päässyt maahan eivätkä ne vähene vaan päin vastoin

SE ON MENOA NYT!

Ilman EUta ja euroa asuisit Pohjolan Moldovassa. Toki näitä on mukavaa käyttää tekosyynä, niin ei tarvitse kyetä mihinkään ihan itse.

Vierailija
82/187 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minulla ole ollut vaikeaa työttömänä. Pärjään hyvin alle 1000 eurolla kk. Lisätuloja saa tekemällä pikkutöitä. Kalastamalla ja myymällä kalaa. Kala on melko arvokasta jos sitä osaa fileoida fileeksi kun kaupassa se maksaa 30 euroa kilo ahven tai siika. Kalaa saa kymmeniä kiloja jos on kokemusta kuten minulla ja kun saa kymmeniä kiloja niin se tietää satoja euroja lisää rahaa.. Mutta siinä on työtä ja se vie aikaa yleensä melkein koko päivän saada paljon kalaa. Sitten on pihahommat. Kyllä aina joku mummo löytyy joka haluaa kasvimaansa pitää hyvänä niin se palkkaa kitkemään sen.

Miten ihmeessä saat1000 euroa työttömänä..minä saan 600 euroa ja jos vähänkin tienaa leikkaantuu työmarkkinatuki perässä joten aika vakioksi tuo 600 euroa jää kun ei saa asumistukeakaan vuokran maksuun

Eikös hän juuri kertonut, että mm. kalastaa ja saa siitä lisätuloja työttömyysrahan päälle? Näistä kertyy se tonni millä hän pärjää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/187 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 30 vuoden työnteon jälkeen saan 595 euroo, ei siitä voi mitenkään enää leikata.

Vierailija
84/187 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskaa ja tehotonta työntekijää ei tarvitse elättää.

Vierailija
85/187 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, itse olin 8 vuotta työttömänä. Lyhensin työmarkkinatuella asuntolainaa. Eipä ole lainaa enää ja olen töissä. Hyvä kun tuli hyödynnettyä nollakorkojen aika. Asun Helsingissä.

Vierailija
86/187 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos talousnero Riikka-Petterin. Onneksi toista perskokkelihallitusta ei voi tulla, koska pelasivat itsensä velkajarrulla ulos, nämä talousnerot, koska nykyhallitus olisi ennätysvelkaantujana majdoton itse allekirjoittamansa velkajarrun voimaantultua. 

Vierailija
87/187 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvinvointivaltio tuottaa oman tuhonsa siemenet. 

Velalla rakennettu kupla puhkeaa,ja laskut lankeaa maksuun,nyt vyötä kireämmälle ja syödään vähemmän,kyllä se siitä.Mauno

Vierailija
88/187 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi täältä voi muuttaa pois

Vierailija
89/187 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä enää auta mitkään hallitukset. Suomi on menossa konkurssiin maailman suurimman julkisen sektorinsa kera. Eikä paluuta entiseen tule koskaan syistä että:

- idänkauppa on ohi

- EU ja etenkin euro 

- ilmastohumputus

- liikaa pakolaisia päässyt maahan eivätkä ne vähene vaan päin vastoin

SE ON MENOA NYT!

Ilman EUta ja euroa asuisit Pohjolan Moldovassa. Toki näitä on mukavaa käyttää tekosyynä, niin ei tarvitse kyetä mihinkään ihan itse.

Euroon siirtyminen oli rikos jonka tyranni Lipponen päätti ja kaikkien aikojen suurin virhe.

Vierailija
90/187 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos vihersammakot ja vasemmistopimperot ja islam

pian Suomi on tuhottu allahilla ja kehitystyö ja m a a hanmuuttoavustuksilla ja kaikki puhuvat arabiaa ja pyllistää allahille metsässäkin

Vierailija
91/187 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos talousnero Riikka-Petterin. Onneksi toista perskokkelihallitusta ei voi tulla, koska pelasivat itsensä velkajarrulla ulos, nämä talousnerot, koska nykyhallitus olisi ennätysvelkaantujana majdoton itse allekirjoittamansa velkajarrun voimaantultua. 

Kenen  ottaminen velkojen vuoksi jarru tarvitaan,kiitos.

Vierailija
92/187 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei sinä joka valitat maksamistasi veroista.

Kehitysmaassa palkkasi on lautasellinen velliä.

Nauti vielä, kun voit.

Vierailija
93/187 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennemmin sanoisin, että sota voi olla loppu 2v päästä. Sitten on taas töitä, kun myydään Venäjälle, ja turistit palaavat.

En tiedä, kannattako tämä väliaika käyttää opiskeluun. Opintotuen ottamista kun ei voi välttää.

Kannattaa kuitenkin jollain tavalla kehittää itseään. Taksikuskiksi pääsee edelleen. Jos asuu yksin yksiössä, niin kannattaa myös muuttaa työn perässä. Saaristossa tarvitaan kesäsesonkina ihmisiä töihin ravintolaan. 

Meinaat että idänkauppa palaa heh heh ?

Taksikuskina ei nykyään tienaa mitään eikä kesäsesongin tuotoilla elä koko vuotta. Näistäkin ammatinharjoittajista molemmat elävät lähinnä tulonsiirroilla.

Mainio esimerkki siitä miksi Suomi kaatuu.

Et halua töihin, etkä tiedä asioista mitään. Saaristossa riittää sesonkina töitä koko päiväksi. Vaikka töitä olisi vaan muutamaksi kuukaudeksi olet osoittanut, että pystyt työhön jatkoa ajatellen. Et ole arveluttava kysymysmerkki työnantajalle, kuten pitkäaikaistyöttömät yleensä.

Tunnen 2 taksikuskia. Molemmat elävät työllään.

Sulla on ihme, oikeasta elämästä vieraantunut käsitys, että kaikki saavat vuokratyöfirman kautta osa-aikaista työtä, ja yhteiskunta maksaa loput.

Tämä kertoo vaan sinusta.

Olisin muuten kolmantena ehdottanut hotellien siivousta Lapissa talvella. Sinne ei vaan mielellään enää oteta suomalaisia. Ovat niin laiskoja ja huonoja työntekijöitä.

Vierailija
94/187 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun työ päättyy joutuu ansiosidonnaista odottamaan 6-8 viikkoa eli pitää saada sen verran pitkä sijaisuus, että pystyy säästämään 2 kuukauden vuokra- ja ruokarahat. 

Vierailija
95/187 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtisanomissuojaa heikennetään tammikuussa myös julkisella. Irtisanomiseen riittää asiallinen syy. Enää ei tarvita painavaa syytä irtisanomiseen. 

Saikuttajat voi irtisanoa. 

Vierailija
96/187 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko jo kaikki säästäneet ansiosidonnaisen odottelurahat, kun irtisanomiseen riittää asiallinen syy tammikuusta alkaen myös julkisella? 

Vierailija
97/187 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin vaan työttömät? Luuletko itse olevasi turvassa?

Vierailija
98/187 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Irtisanomissuojan heikkeneminen on uhkana myös naisvaltaisilla JULKISILLA aloilla, kuten esimerkiksi lähi- ja lastenhoitajilla."

https://yle.fi/a/74-20145910

Vierailija
99/187 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on ihan oikeassa, koska tätä rikkaille ensin-hallitusta ei kerran mikään köyhyys liikuta.

Joten turha haaskata energiaa valittamiseen, koska pian on vieläkin ankeampaa. Nyt kannattaa koittaa elää niin säästeliäästi kuin vain voi, kun vielä on näinkin runsaat edut. Koska pian ei ole niitäkään.

Vierailija
100/187 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtisanomissuojaa heikennetään. 

Yleistuki on 595 netto kuukaudessa. 

Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea. 

Toimeentulotukeen vaikuttavat puolison pienetkin tulot eikä lainat ole menoja eikä saa omistaa kesämökkiä eikä venettä eikä moottoripyörää eikä asuntovaunua, ne pitää myydä. 

Ulosottovirastolle hommia riittää tulevaisuudessa.