Hei työtön, tuntuuko nyt vaikealta? Odotahan pari vuotta.
Sinä joka nyt valitat tuista ja korvauksista, parin vuoden päästä muistelet haikeudella tämän päivän yltäkylläisiä aikoja.
Aika entinen ei palaa enää koskaan, Suomesta on tulossa nopeaan tahtiin kehitysmaa.
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveisin perussuomalaiset. Tavallisen ihmisen asialla.
Et ole tavallinen. Normaali ihminen ei tarvitse tukia.
Olen työssäkäyvä yh. Mies halusi eron kun löysi nuoremman naisen. Tarvitsen tukea asuniseen, en voi asua yksiössä lasten kanssa kun teen vuorotyötä.
Miksei Suomessa voida leikata asunistukea niin että sitä saavat vain lapsiperheet kuten esim Ruotsissa?
Miks haluat yksi asuvat kadulle. Pitäiskö tässä joku lapsi surkeaan tilanteeseen pyöräyttää että olis sitten NS turvassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin, että kyse on siitä, että töitä olisi vielä vähemmän tarjolla kuin nyt on. Eli enemmän työttömyyttä. Mutta aloitus olikin vain ilkeilyä. Toivottavasti pilkka ei osu omaan nilkkaan.
Ei ollut tarkoitus ilkeillä, mutta ihmettelen näitä jotka odottavat hallituksen vaihtumisen myötä parempia aikoja. Millä rahalla se muka tapahtuisi?
Kaikki käyrät näyttävät pikemminkin että kohti konkurssia mennään ja vauhdilla.
Suomesta kannattaa suunnitella muuttoa nyt ja heti.
Jaaha. Taas tätä.
Höpö höpö, ei ole koskaan päättäjät saaneet lähteä siitä syystä että olisi harjoitettu huonoa politiikkaa.
20v on tehty asioita nyt päin peetä, siksi on rahat loppu.
Luuletko että soten johtajia irtisanotaan vaikka kaikki tietävät että sen himmelin ongelma on juurikin se että rahaa menee aivan liikaa johdolle. Ei, sieltä irtisanotaan hoitajat. Budjettikin taisi saada laiton leiman. Sanna Marin voisi tulla korjaamaan sen minkä on aiheuttanutkin. Sote on sdp lapsi!
Mutta kun suomessa ollaan niin sinisilmäisiä että halutaan maksella muiden eläminen, niin asiat ei ihan heti muutu.
Tonttejakin myyty naapurille aivan leväperäisesti.
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö, ei ole koskaan päättäjät saaneet lähteä siitä syystä että olisi harjoitettu huonoa politiikkaa.
20v on tehty asioita nyt päin peetä, siksi on rahat loppu.
Luuletko että soten johtajia irtisanotaan vaikka kaikki tietävät että sen himmelin ongelma on juurikin se että rahaa menee aivan liikaa johdolle. Ei, sieltä irtisanotaan hoitajat. Budjettikin taisi saada laiton leiman. Sanna Marin voisi tulla korjaamaan sen minkä on aiheuttanutkin. Sote on sdp lapsi!
Mutta kun suomessa ollaan niin sinisilmäisiä että halutaan maksella muiden eläminen, niin asiat ei ihan heti muutu.
Tonttejakin myyty naapurille aivan leväperäisesti.
Persut haalaavat naapurin nukkuvansolun dronekuskekeja sadoittain ja vielä Kelagoldia käteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyhällä hengelläkö normaali ihminen elää, jos jää työttömäksi tai sairastuu? Ovatko myös lapset ja vanhukset epänormaaleja?
Ei minulla ole ollut vaikeaa työttömänä. Pärjään hyvin alle 1000 eurolla kk. Lisätuloja saa tekemällä pikkutöitä. Kalastamalla ja myymällä kalaa. Kala on melko arvokasta jos sitä osaa fileoida fileeksi kun kaupassa se maksaa 30 euroa kilo ahven tai siika. Kalaa saa kymmeniä kiloja jos on kokemusta kuten minulla ja kun saa kymmeniä kiloja niin se tietää satoja euroja lisää rahaa.. Mutta siinä on työtä ja se vie aikaa yleensä melkein koko päivän saada paljon kalaa. Sitten on pihahommat. Kyllä aina joku mummo löytyy joka haluaa kasvimaansa pitää hyvänä niin se palkkaa kitkemään sen.
En näe anarkiassa huonoja puolia.
Mistä ihmeestä tuo käsite tulee että persut olis venäjänmielisiä???
Nyt kyllä kannattaa vähän tutkia asioita jo. Jos joku Ano on käännytetty punakaartilaiseksi, ei tarkoita että puolue olisi kallellaan.
Kiitos, hyvät naurut sain!
Taitaa kirjoittaja olla itse vasukki ja yritti vaan provota.
Ei ole hyvä tällainen ihmisten pelottelu. Tehdään jotain että kaikille on riittävästi. Ei se taivaalta tipu, vaan keskustelua ja herääminen. Rahasysteemi on koko maapallon kattava, myös ulkomailla on moni ongelmissa.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kyllä kannattaa vähän tutkia asioita jo. Jos joku Ano on käännytetty punakaartilaiseksi, ei tarkoita että puolue olisi kallellaan.
Se tulee siitä, että ihailevat tai ovat ainakin joskus ihailleet kovaotteisia hallitsijoita, Putinia etunenässä.
Kyllä sen kaduilla näkee sitten kun ei ole varaa enää asua. "Pahimmassa" tapauksessa pääsee sitten linnaan ruokittavaksi sitten. Ei siis ole riskitkään enää kovin korkealla.
Jep ..Suomesta on tulossa jälleen kehitysmaa jollainen se oli 50 luvulla..
Mutta hyvä jos siihen jäädään koska koko Suomen. Olemassa olo on tapetilla..
Nyt on lähdössä pois..eläkkeet,sosiaaliturva,terveyshuolto,koulutus,maatalous...
.mitä. Jaa jäljelle velkasuomeen..
Jos. Mistä selvitään niin tuleva sota iskee kovimmin Suomeen joka jo Sillansa voi tuhota Suomen. Jos EUn Suomeen jlhdistama alasajo ei sitä ehdi tehdä..
Sitten vielä perässä on tulossa uusi jääkausi joka tekee Suomesta Siperian.
Vierailija kirjoitti:
Ei minulla ole ollut vaikeaa työttömänä. Pärjään hyvin alle 1000 eurolla kk. Lisätuloja saa tekemällä pikkutöitä. Kalastamalla ja myymällä kalaa. Kala on melko arvokasta jos sitä osaa fileoida fileeksi kun kaupassa se maksaa 30 euroa kilo ahven tai siika. Kalaa saa kymmeniä kiloja jos on kokemusta kuten minulla ja kun saa kymmeniä kiloja niin se tietää satoja euroja lisää rahaa.. Mutta siinä on työtä ja se vie aikaa yleensä melkein koko päivän saada paljon kalaa. Sitten on pihahommat. Kyllä aina joku mummo löytyy joka haluaa kasvimaansa pitää hyvänä niin se palkkaa kitkemään sen.
Miten ihmeessä saat1000 euroa työttömänä..minä saan 600 euroa ja jos vähänkin tienaa leikkaantuu työmarkkinatuki perässä joten aika vakioksi tuo 600 euroa jää kun ei saa asumistukeakaan vuokran maksuun
Ihan rauhassa tässä odotellaan pari vuotta tai miksi ei vaikka viisikin
Tekoäly kun lyö lopullisesti itsensä läpi AGI tasolla (ihmisen tasoinen) niin nykyinen 10% työttömyysaste on vasta alkusoittoa sille mitä tuleman pitää. Fakta on se että työttömyyspommi räjähtää käsiin. Yhtiöt eivät muuta katsele kuin tuottoa ja rahankiiltoa silmissään, ihmiset ovat toisarvoinen seikka ja kuluerä. Tekoäly painaa 24/7 väsymättä 365 päivänä vuodessa ilman turhanpäiväisiä lomapäiviä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se tulee siitä, että ihailevat tai ovat ainakin joskus ihailleet kovaotteisia hallitsijoita, Putinia etunenässä.
Kyllähän MagattiPersut ovat juurikin sinnepäin kallellaan.
"Ikinä ei voi mennä niin huonosti, etteikö voisi mennä huonomminkin!"
Ja jos hetken näyttäisi menevän hyvin, olet unohtanut jotain oleellista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen työssäkäyvä yh. Mies halusi eron kun löysi nuoremman naisen. Tarvitsen tukea asuniseen, en voi asua yksiössä lasten kanssa kun teen vuorotyötä.
Miksei Suomessa voida leikata asunistukea niin että sitä saavat vain lapsiperheet kuten esim Ruotsissa?
Miks haluat yksi asuvat kadulle. Pitäiskö tässä joku lapsi surkeaan tilanteeseen pyöräyttää että olis sitten NS turvassa.
Jollei ole varaa lapsiin, ei lapsia pidä tehdä. Tuet pois lapsiperheiltä!
Vierailija kirjoitti:
Hyvinvointivaltio tuottaa oman tuhonsa siemenet.
Kyllä se on tuhottu ihan ulkopuolelta.
Vierailija kirjoitti:
Irtisanomissuojaa heikennetään tammikuussa myös julkisella. Irtisanomiseen riittää asiallinen syy. Enää ei tarvita painavaa syytä irtisanomiseen.
Siinä saavat saikuttajat ja kessulla ravaajat kenkää. Ai että mua naurattaa!
Eikä töitäkään ole. Kun ei ole töitä, ei ole rahaa tai tulevaisuudenuskoa.