Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yrittääkö hallitus tappaa köyhät?

Vierailija
05.11.2025 |

Ehkä tämä on vain nykypäivän evoluutiota, jossa epäkelvot yksilöt karsiutuvat luonnollisesti pois. Tosin se ei aina toimi, koska nämä sikiävät ihan muidenkin edestä, joten saavutettaneen jokin taso, jossa köyhien määrä jää vakioksi.

Kommentit (147)

Vierailija
81/147 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on tarkoituksemme.

Apua.

Vierailija
82/147 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hallitus toteuttaa maassamme täysin välttämättömiä rakenteellisia uudistuksia. Jotta se tulevaisuus olisi parempi normaaleille suomalaisille. Ei sen kummempaa.

Onko nykyajan normaali suomalainen ahne, julma, empatiakyvytön, moraaliton??

Empatia jankuttaja tuli.

Ja tuo on varmaan itse ilmentänyt toistuvasti sellaista empatiakyvyttömyyttä muita kohtaan että pyrkii nyt projisoimaan omia häpeän ja syyllisyyden tunteitaan tänne palstalle.

Empatia jankuttaja mene töihin laiska paska..

Ei se enää saa mistään töitä. Liian iso riski mille tahansa työnantajalle.

Joo ei osais tehdä mitään ja sitten kun saa kenkää jankuttais empatiasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/147 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hallitus toteuttaa maassamme täysin välttämättömiä rakenteellisia uudistuksia. Jotta se tulevaisuus olisi parempi normaaleille suomalaisille. Ei sen kummempaa.

Onko nykyajan normaali suomalainen ahne, julma, empatiakyvytön, moraaliton??

Empatia jankuttaja tuli.

Ja tuo on varmaan itse ilmentänyt toistuvasti sellaista empatiakyvyttömyyttä muita kohtaan että pyrkii nyt projisoimaan omia häpeän ja syyllisyyden tunteitaan tänne palstalle.

Empatia jankuttaja mene töihin laiska paska..

Ei se enää saa mistään töitä. Liian is

Hyvå ja osuva havainto!

Vierailija
84/147 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi v.....u köyhät pärjää tässä maassa melkein yhtä hyvin kuin keskiluokka. 

Joku tonnin ero tuloissa ja toiset makaa kotona

Jep juuri näin. Tuttu 5lapsen yh ei mitään taloudellista järkeä käydä töissä. Autoon, polttoaineisiin yms menisi enemmän rahaa.

Mainitsemasi yh voi eläkeiässä saada enemmän rahaa ja etuja kuin työssä vuosikymmenet raatanut kansalainen. Ajattelen ylimkääräistä tukea hammaslääkärin laskuihin tai muuhun sairaudenhoitoon. Jotain on pahasti pielessä. Jos voisin kääntää aikaa taaksepäin, en kävisi työssä.

Vierailija
85/147 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri sehän osataan. Ennen saatiin töitä, mutta nykyisin on mahdotonta. On ihan outoa, ettei enää saa töitä, vaikka ennen aina sai. Tämä on muuten todellisuutta kaikille työnsä menettäjille.

Siis TYÖN saamiseksikin on tehtävä työtä. ON etsittävä niitä paikkoja, Kirjoittaa hakememuksia, räätälöidä CV:tä, soitella näille rekrytoijille. Kun tätä tekee tarpeeksi, niin se työpaikkakin löytyy ennen pitkään. Hyvän hakemuksen tekoon menee hyvinkin yksi työpäivä. Sitten vielä valmistautumiset haastatteluihin, mahdollisten näyttötehtävien teot, valmistautumiset soveltuvuuskokeisiin jne. 

Ei se työpaikka sillä tule että lähettää vakiomuotoisen hakukirjeen. "oisko töitä kun työkkäri pakottaa hakemaan 4 paikkaa". 

Minä olen tehnyt tuon kaiken, mutten ole saanut työtä kolmeen vuoteen. Neuvo lisää. Minulla on hyvä koulutus ja osaamista.

Vierailija
86/147 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri sehän osataan. Ennen saatiin töitä, mutta nykyisin on mahdotonta. On ihan outoa, ettei enää saa töitä, vaikka ennen aina sai. Tämä on muuten todellisuutta kaikille työnsä menettäjille.

Paskat ole mahdotonta. Meilläkin vanhasta työpaikasta sai iso joukko potkut vuoden vaihteessa. Meillä vähän tiiviimpi porukka, joiden kanssa säännöllisesti pidetty ihan verkkopalaveria keskenämme ja vaihdettu kuulumisia. 10 hengestä enää yksi on ilman työtä, mutta hänkin on ollut hopeasijoilla useassakin haussa ja jälleen uuteen tehtävään haussa pääsemässä eteenpäin. Ihan varmasti hänkin tulee saamaan työn lähiaikoina. Tästä porukasta 5 oli yli 50 ikävuoden, ja 5 nuorempaa, kaikki yli 50 vuotiaat ovat jo työllistyneet. 

Vierailija
87/147 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis TYÖN saamiseksikin on tehtävä työtä. ON etsittävä niitä paikkoja, Kirjoittaa hakememuksia, räätälöidä CV:tä, soitella näille rekrytoijille. Kun tätä tekee tarpeeksi, niin se työpaikkakin löytyy ennen pitkään. Hyvän hakemuksen tekoon menee hyvinkin yksi työpäivä. Sitten vielä valmistautumiset haastatteluihin, mahdollisten näyttötehtävien teot, valmistautumiset soveltuvuuskokeisiin jne. 

Ei se työpaikka sillä tule että lähettää vakiomuotoisen hakukirjeen. "oisko töitä kun työkkäri pakottaa hakemaan 4 paikkaa". 

Minä olen tehnyt tuon kai

Viimeeksi perjantaina sain rekrylta kirjoitusvirheellisen hylkäysviestin hakemaani tehtävään, jonka pystyisin hoitamaan vasemmalla kädellä missä tahansa tilanteessa.

Vierailija
88/147 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paskat ole mahdotonta. Meilläkin vanhasta työpaikasta sai iso joukko potkut vuoden vaihteessa. Meillä vähän tiiviimpi porukka, joiden kanssa säännöllisesti pidetty ihan verkkopalaveria keskenämme ja vaihdettu kuulumisia. 10 hengestä enää yksi on ilman työtä, mutta hänkin on ollut hopeasijoilla useassakin haussa ja jälleen uuteen tehtävään haussa pääsemässä eteenpäin. Ihan varmasti hänkin tulee saamaan työn lähiaikoina. Tästä porukasta 5 oli yli 50 ikävuoden, ja 5 nuorempaa, kaikki yli 50 vuotiaat ovat jo työllistyneet. 

Tapatyöttömän mielestä ei saa töitä ei kertakaikkiaan vaan on oltava työttömänä vuodesta toiseen.

Vierailija
89/147 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu se onkin sankarikuolema, kun Euroopan lihavin kansa (myös lapset) kuolee nälkään. Ja lapsiperheet saavat tukia yli kaksi kertaa enemmän kuin muualla Euroopassa.

Ehkä se raha tuppaa joillakin menemään muualle kuin lasten ruokaan. 

Meidän kaupungin ruokajalelussa on yli 80 prosenttia maahanmuuttajia. Jotkut keräävät niitä ruokakasseja pakettiauton täyteen.  Olisi mielenkiintoista tietää, mihin ne menevät, ehkä pitserioihin tai  myytäväksi.

Vierailija
90/147 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis TYÖN saamiseksikin on tehtävä työtä. ON etsittävä niitä paikkoja, Kirjoittaa hakememuksia, räätälöidä CV:tä, soitella näille rekrytoijille. Kun tätä tekee tarpeeksi, niin se työpaikkakin löytyy ennen pitkään. Hyvän hakemuksen tekoon menee4444 hyvinkin yksi työpäivä. Sitten vielä valmistautumiset haastatteluihin, mahdollisten näyttötehtävien teot, valmistautumiset soveltuvuuskokeisiin jne. 

Jos et ole 30 - 44 ja et ole juuri nyt kilpailijalla työskentelevä mies, niin ikinä valinta ei kohdistu sinuun.

Vierailija
91/147 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko se nyt niin, että työtön nainen on ulkona tekniikan alan rekryista?

Vierailija
92/147 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi Venäjän valtiolliset palvelut ovat käteviä, kun erilaisia lomakkeita voi täyttää suoraan netissä.

Suomessa vain haaveillaan sellaisesta. Puolet palveluista on hoidettava siellä yhä paperilomakkeilla ja telefaksilla. Kyllä, kyllä, faksilla vuonna 2025! Anna raportoi.

Venäjän elintarvikkeiden laatuun Anna kertoo myös ihastuneensa. Vaikka hinnat ovat korkeat, melkein kuin Suomessa, valikoima on mahtava.

Suomalaisessa kaupassa on kolmea eri lajia makkaraa, mutta meillä on 30!

Vierailija
93/147 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos et ole 30 - 44 ja et ole juuri nyt kilpailijalla työskentelevä mies, niin ikinä valinta ei kohdistu sinuun."

Täyttä paskaa tämäkin. Juuri laitoin minun ja työkaverieni tilanteesta. YKSIKÄÄN ei ole työllistynyt sille alalle miltä lähdimme, vaan kaikilla vaihtui ala. ja 6 henkilöä kymmenestä oli naisia. 

Vierailija
94/147 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jos et ole 30 - 44 ja et ole juuri nyt kilpailijalla työskentelevä mies, niin ikinä valinta ei kohdistu sinuun."

Täyttä paskaa tämäkin. Juuri laitoin minun ja työkaverieni tilanteesta. YKSIKÄÄN ei ole työllistynyt sille alalle miltä lähdimme, vaan kaikilla vaihtui ala. ja 6 henkilöä kymmenestä oli naisia. 

No kerroppa sitten, kuinka työllistyn, jos itselläsi ei ole tarjota minulle työpaikkaa. Kaikkea on jo kokeiltu.

Vierailija
95/147 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kerroppa sitten, kuinka työllistyn, jos itselläsi ei ole tarjota minulle työpaikkaa. Kaikkea on jo kokeiltu.

hankkimalla osaamista, millä on kysyntää, tekemällä ahkerasti LAADUKKAITA hakemuksia, HAKEMALLA töitä muualtakin kuin siltä "omalta kylältä". Hakemalla töitä LAAJASTI mihin vain oma osaamisesi riittää. Näin minäkin tein, ja menin työhön, joka oli vähemmän vaativa kuin aikaisempi työ ja jo kahdessa kuukaudessa ylenin uudessa työpaikassa kun pääsin näyttämään osaamiseni. 

Vierailija
96/147 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onni on tämän passska hallituksen aikana, että voi huoletta ostella ulkomailta. Sieltä kun saa vastinetta rahoille. Se on pieni asia kun pikku suomen rahakirstuun ei tule rahhoo

Vierailija
97/147 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen jopa osalllistunut kunnan ulkopuoliselle yritykselle maksamaan valmennukseen, jolla oli 100 prosentin työllistymistakuu.

Vierailija
98/147 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä taitaa olla tähtäimessä koko hiton valtio.

Vierailija
99/147 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen jopa osalllistunut kunnan ulkopuoliselle yritykselle maksamaan valmennukseen, jolla oli 100 prosentin työllistymistakuu.

Tarvitseeko kertoa, etten edellekkään ole työssä. Haluaisin olla.

Vierailija
100/147 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on rekryn pätevyys, jos kirjoittaa vääriin suomea ja ignooraa työttömät työnhakijat, jotka pystyisivät auttamaan oikeinkirjoittamiseaässa.